כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

סיוע בלתי צפוי: סיעת מרץ תתנגד לסנקציות פליליות

סיעת מרץ הודיעה כי תתנגד לחוק השוויון בנטל ולהטלת סנקציות פליליות • גם בעמותת חדו"ש מתכוונים לפעול נגד

ועדת שקד. צילום: דוברות הכנסת
ועדת שקד. צילום: דוברות הכנסת

תמיכה בחרדים מכיוון בלתי צפוי?

בישיבת סיעת מר"צ שהתקיימה היום (ב), הודיעה הסיעה כי היא מתכוונת להתנגד ולהיאבק בסנקציות הפליליות ובחוק שוויון בנטל - שאינו דמוקרטי בעליל. הודעת הסיעה מצטרפת להסתייגויות שהגישה היום ח"כ תמר זנדברג בוועדת שקד.

יו"ר הסיעה, ח"כ זהבה גלאון, הסבירה את ההחלטה: "אין ספק שחוק השוויון בנטל אינו דמוקרטי, וגם מחוקקי החוק לא באמת מתכוונים לשוויון בנטל".

יצויין, כי עמדה זו של סיעת מרץ, הינה בניגוד לעמדת סיעת יש עתיד בראשותו של יאיר לפיד, שאף הצהיר מספר פעמים, וחזר על כך לפני מספר ימים ב'פגוש את העיתונות', כי הוא מתכוון לפרוש מהממשלה באם החוק שיעבור לא יכלול בתוכו סנקציות פליליות.

הודעת סיעת מר"צ מצטרפת להודעה שהוציאה עמותת חדו"ש לפני מספר ימים, ולדברים שאמרו מנהלי הארגון שחר אילן ואורי רגב כי הם יעתרו לבג"ץ אם החוק שיעבור יכלול בתוכו סנקציות פליליות.

"עד כמה שנראה צודק ונכון להנהיג סנקציות פליליות, בפועל לא רק שמאסר תלמידי ישיבות לא יביא לגיוסם, אלא סביר שיסכל אותו כליל", הסבירו בחדו"ש. "המטרה שצריכה לעמוד לנגד עיני כולנו היא איך להאיץ את התהליך המבורך אך איטי מדי של השתלבות חרדים בשירות ובכלכלה, ולקדם את ערך השוויון בנשיאה בנטל. סנקציות כלכליות הן הדרך היותר יעילה להשיג זאת, בלי לדרדר את ישראל לעימות פיזי אלים עם הציבור החרדי".
מרצ חדוש סנקציות פלילי לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד