י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

אייכלר: "שר האוצר לא יכול להיות דירקטור"

אייכלר תקף את לפיד על הקריטריון המונע ממרבית הציבור החרדי לכהן כדירקטורים בחברות ממשלתיות

אייכלר. צילום ארכיון: יעקב כהן
אייכלר. צילום ארכיון: יעקב כהן

בדיון שהתקיים היום (ב) בוועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ אמנון כהן מש"ס, ובהשתתפות שר האוצר יאיר לפיד ומבקר המדינה, תקף ח"כ ישראל אייכלר את שר האוצר והאשים אותו בניפוי מגזרים שלמים משירות המדינה.

לדברי אייכלר, עצם העובדה שאדם שחסר תואר אקדמי אינו יכול לשרת כדירקטור בחברה ממשלתית - מנפה אחוזים גדולים מאוד מהחברה הישראלית מעמדות הכח וההשפעה.

ח"כ אייכלר תקף את יאיר לפיד על כך ששהוא עצמו אינו מחזיק תואר אקדמי כלל, ולמרות זאת הוא מבקש לקבוע זאת כקריטוריון לקבלת משרת דירקטוריון בחברה ממשלתית. "תנאי הסף הראשוני לדירקטור בחברות הממשלתיות השולטות בכל תחומי חיינו, הוא תואר ראשון באקדמיה", אמר אייכלר. "כך הוצאו מליוני אזרחים חסרי תארים אקדמאים, באבחת סעיף אחד, מהשפעה אזרחית על כל החברות הממשלתיות. למה אזרח כמו שר האוצר עצמו, שלא שנה ולא למד ולא נבחן ולא קיבל שום תואר אקדמאי, ואפילו תעודת בגרות אין לו, לא יוכל לשמש כחבר במועצת המנהלים של החברה הממשלתית לתעסוקת קשישים ובעלי כושר עבודה מוגבל, למשל?"

לדברי אייכלר, מטרת יצירת הקריטוריונים הינה להנציח את שלטון האליטה של 'יש עתיד' גם לאחר שתרד מהשלטון. "נבחרת הדירקטורים זאת יצירה דיקטטורית להבטיח לעשרות שנים את שלטון 'יש עתיד' גם לאחר שתרד מהמפה הפוליטית. בשם שלילת הפוליטיזציה בחברות ממשלתיות, יצרתם מימסד פוליטי, שרובו ככולו יהיה שייך למגזר האליטה התל-אביבית", סיים אייכלר.
דירקטור לפיד אייכלר מתקפה ביקורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד