א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

סופית: בג"ץ דחה את עתירת הישיבות

נשיא בג"ץ אשר גרוניס דחה את שתי העתירות שהוגשו, ובהן התבקש לעכב את צו הביניים להקפיא את תקציב הישיבות עבור הבחורים שגיוסם נדחה בשנתיים וחצי האחרונות • הורה לעותרים לנמק מדוע לא צורפו הישיבות כמשיבות לעתירה • חדו"ש: החישוב מחדש של ההקצבות כבר נעשה, החלטת בג"ץ רק מזרזת עבודת הכנסת • בפנים: ההחלטה

גרוניס. צילום: פלאש 90
גרוניס. צילום: פלאש 90



נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, הודיע היום (ב) על דחיית בקשתם של הישיבות לעיכוב ביצוע הצו האוסר על המדינה ומשרד האוצר לתקצב את בני הישיבות שגיוסם נדחה על ידי שר הביטחון בשנתיים וחצי האחרונות.

כזכור, לבג"ץ הוגשו שתי בקשות נפרדות, הראשונה על ידי עו"ד שמחה רוטמן, המייצג את ישיבת כנסת יחזקאל באלעד, והשניה על ידי עו"ד בצלאל סמוטריץ בשם איגוד הישיבות הציוניות, ישיבות ההסדר ואיגוד מנהלי הישיבות החרדי.

כאמור, בג"ץ דחה את הבקשות לעיכוב צו הביניים וקבע כי לא קיימת עילה כרגע לצרף את הישיבות כמשיבים. עם זאת, קבע גרוניס, כי על ארגוני השמאל ומשרד האוצר להשיב לעתירה עד ה-17 לחודש ולנמק מדוע לא צורפו הישיבות כמשיבים לעתירה.

שתי הבקשות שהוגשו בשבוע שעבר, קראו לבג"צ לעכב את ביצוע החלטתו למתן צו ביניים לאסור על משרד האוצר על ביצוע העברות תקציביות לישיבות עבור בני ישיבה משנתונים 94-95 וחציו הראשון של 96. החלטה שבעקבותיה עצר שר האוצר את העברת התקציב שהיתה אמור להתבצע עוד באותו היום לכלל בני הישיבות, זאת למרות שפסיקת בג"ץ נגעה רק לחלק קטן מהם.

עו"ד בצלאל סמוטריץ שהגיש את העתירה בשם איגודי הישיבות הגיב לידיעה ואמר: "נמתין בסבלנות לתגובת הצדדים. אנו מתקשים לראות מצב שבו ההחלטה לעצור את התקציבים נותרת על כנה ומשוכנעים שבית המשפט יגלה את האומץ והיושרה להודות בטעותו ולבטל את ההחלטה. אנו קוראים לפרקליטות המדינה להתייצב לצידנו ולהצטרף לדרישה הצודקת והמוסרית כל כך לביטול ההחלטה שהתקבלה בלא שעמדת הישיבות נשמעה".

בעמותת חדו"ש שהגישה את העתירה, הגיבו להחלטה ואמרו כי על פי המידע שבידיהם החישוב מחדש של ההקצבות כבר נעשה, וכי העברת הכספים שנדחתה בידי משרד האוצר אמורה להתבצע כבר בימים הקרובים וממילא אין כל דחיפות בדיון בבקשות. החלטת בג"ץ, לדבריהם, מהווה בסך הכול זרז לעבודת הכנסת.








החלטה דחיה ישיבות עתירה תקציב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד