ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

ביבי שובר שתיקה: בני ישיבות לא ישבו בכלא

ראש הממשלה בנימן נתניהו מתייחס לראשונה לחוק הגיוס ומצהיר: "אני מאמין שלא נגיע למצב שישבו בכלא על לימוד תורה"

בנימין נתניהו. צילום: פלאש90
בנימין נתניהו. צילום: פלאש90



ראש הממשלה בנימין נתניהו, (שני) מתייחס לראשונה לסוגיית חוק השיווין בנטל ואומר: "אני לא מאמין שבני ישיבות יישבו בכלא".

בישיבת סיעת הליכוד היום, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לנושאים שעל הפרק טהתייחס בין היתר גם לגבי החוק לשוויון בנטל: "אני מאמין שלא נגיע למצב שיישבו בכלא על לימוד תורה", אמר.

נתניהו התיחחס לנושאים נוספים, לתהליך המדיני, לקריסה הכלכלית של הדסה, ועוד.

ח"כ זאב אלקין סיפר מאוחר יותר בראיון לרדיו קול חי, כי בהמשך ישיבת הסיעה תקף את נתניהו על כך שאינו פועל בכדי למנוע סנקציות פליליות. "שאלתי היום את נתניהו" אמר אלקין "מדוע הוא שותק בעניין הגיוס? מדוע הוא לא מקיים דיון וקובע עמדה רשמית של המפלגה?".

אלקין הוסיף והאשים את החרדים בכך שלא נתנו את ידם להעברת חוק מרוכך בהסכמה קודם לבחירות ובכך היו מונעים את הסאגה סביב הסנקציות. "חבל שהחרדים לא סייעו להעביר את חוק הגיוס לפני הבחירות. היום הנוסח גרוע יותר", אמר.

גם שאר ראשי הסיעות התייחסו לנושא השוויון בנטל. ציפי לבני, יו"ר התנועה, תקפה את הבית היהודי ואמרה כי "אנחנו ממשיכים לפעול בכנסת על מנת שבני ישיבות ההסדר ישרתו לא פחות מאחרים ולא ייהנו מעדיפות כתוצאה מייצוגם בממשלה. אי אפשר לדבר במונחים של שוויון אם ממשיכים לשמור את האי-שוויון רק כי אותה קבוצת לחץ מיוצגת היום בממשלה".

שר האוצר יאיר לפיד, יו"ר יש עתיד, גם התייחס לנושא ואמר: "כל העסק לא הולך להיות פשוט. מהפיכה חברתית היא דבר לא פשוט והנושא הזה פירק ממשלות וגמר קריירות. אנחנו לא ניתן לזה לקרות.

"אני מבין את החרדה והזעם שהחוק מעורר בציבור החרדי, שינויים זה לא דבר קל. אני מבקש לזכור דבר אחד - אנחנו לא נגדם, אנשים אחים אנחנו ועלינו ללמוד לחיות מחדש עם אותן הזכויות ואותן החובות".
בנימין נתניהו הליכוד ציפי לבני ישיבות צה''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד