כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

מקורבי הרב פינטו: עוד קצינים קיבלו שוחד

מציעים: מידע על קצינים נוספים תמורת סגירת התיק נגד הרב • הפרקליט המלווה את החקירה מאיים להתפטר

מנשה ארביב. צילום פלאש90
מנשה ארביב. צילום פלאש90

מקורבי הרב פינטו טוענים כי בידיהם עדויות לקבלת טובות הנאה על ידי קציני משטרה נוספים, כך מדווח הערב (שני) ערוץ 10.

לפי דברי מקורבים להרב יאשיהו פינטו, יש בידיהם מידע על קצינים נוספים שקיבלו טובות הנאה, נוסף על ניצב מנשה ארביב שהודיע על פרישתו מהשטרה.

לפי מידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', כי בידי הרב מידע על שלושה קצינים בכירים נוספים שקיבלו ממנו שוחד וטובות הנאה, מידע אשר בכוונת הרב להשתמש בו להמשיך ולבקש את החסינות מפני הגשת כתב אישום כנגדו.

פרישתו של ניצב ארביב עדיין מציבה דילמה בפני היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, כאשר המחלקה לחקירת שוטרים, סבורה שיש למצות את החקירה בפרשה נגד השוטרים.

לעומת זאת הפרקליט המלווה מטעם פרקליטות מחוז תל אביב, עורך הדין אלי שוורץ, טוען שיש לחקור את הרב פינטו ולהגיש נגדו כתב אישום.

הוא אף מתח ביקורת על האפשרות שהיועץ המשפטי לממשלה יחתום עם הרב פינטו על הסדר טיעון, שבמסגרתו יינתנו לו הקלות מסוימות בתמורה למידע המפליל שמסר נגד ניצב מנשה ארביב, ומאיים אף להתפטר.

עורך דינו של ארביב, גדעון פישר אמר כי "אם החשש של מישהו זה שתהיה פה אפשרות שניצב ארביב מוכן לסיים את הפרשה הזאת מבלי שתינתן גרסתו, החשש הזה יתבדה עד מהרה".

עורך הדין יהושע למברגר, לשעבר המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, טען בגלי צה"ל שהחומרים המפלילים נגד ארביב יכלו להתגלות גם ללא עסקת טיעון עם הרב פינטו. "יש הערכה סבירה שהחומרים האלה היו מתגלים", אמר למברגר, "אני לא שולל אפשרות שהחומרים יהיו כל כך חמורים עד שתהיה הצדקה לעשות הקלה לרב פינטו".

רותם ארביב אטיאס, בתו של ניצב מנשה ארביב, שהתראיינה לערוץ 10, אמרה כי "הפרקליטות צריכה לעשות בדק בית באשר להתנהלותה", והוסיפה "אין לי צל של ספק שהוא לא יועמד לדין".
הרב פינטו ניצב ארביב חקירות פרקליטות משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד