כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מהבוקר: השוחטים בהל יסכה יצאו לשביתה • צפו

ההנהלה מסרבת לקיים את פסק בית המשפט, בוועד השחוטים הוחלט: שביתה מלאה במפעל • בפנים: וידאו תורני מהמחאה

שחיטה בשכר. צילום ארכיון
שחיטה בשכר. צילום ארכיון



שביתה מלאה משעות הבוקר (ד) במפעל הל יסכה ב"אור יהודה". השוחטים מוחים על העסקה חלקית שלהם, ונקיטת שימועים להנהגת הוועד באמתלות שונות.

וועד השוחטים במפעל "הל יסכה" באור יהודה המאוגדים באיגוד שו"ב - איגוד השוחטים והבודקים הארצי, וחברים בארגון העובדים "כוח לעובדים", ממשיכים להיאבק כנגד הנהלת החברה המסרבת להכיר בוועד העובדים.

ביום שני השבוע, ניסתה הנהלת החברה להחליף את עובדי משמרת הלילה בשוחטים חלופיים.

המהלך סוכל על ידי העובדים אשר הצביעו על כך שהמהלך נוגד את ההלכה.

לפני כחודש, קבע בית הדין לעבודה בתל אביב כי על הנהלת המשחטה להחזיר לעבודה את העובדים שפוטרו בגין התאגדותם, לשבצם בעבודתם המקורית, למנוע כניסת עובדים חדשים במקום העובדים המאוגדים, ולפתוח במשא ומתן עם ארגון העובדים. בנוסף, על החברה לשלם לעובדים את משכורת דצמבר שטרם שולמה.

בית הדין הורה על תשלום מלא לעובדים עד ל-.23.1. עד עתה לא קיבלו מרבית העובדים את משכורת דצמבר המלאה, וזו הועברה רק לאחר עיצומים בהם נקטו העובדים. בנוסף, חלק מהשוחטים עדיין לא הוחזרו לעבודה.

"לאור הזלזול בו נוהגת ההנהלה כלפי החלטת בית הדין, אנו נאלצים להמשיך בצעדים ארגוניים" אומר איתמר פרחי המלווה את התאגדות מטעם כוח לעובדים, " לא ברור מדוע מתעקשת ההנהלה שוב ושוב על הקו הבריוני הזה שלא מצליח לשבור את העמידה הנחושה של העובדים, וגורם לה להפסדים גבוהים".

נסים אלקסלסי מטעם המפעל מסר בתגובה: "המפעל צריך את עבודת השוחטים. השוחטים רמסו ברגל גסה את פסק בית הדין לעבודה והפרו את הסכמי העבודה שלהם. כאשר במפעל יש כמות גדולה של עופות, מעבר לצער בעלי חיים יש היזק לממון ישראל שהשוחטים גרמו עקב הפסקת העבודה באופן פתאומי ללא הודעה מראש.

"זה נגרם בגלל ביקורת של רב העיר הרב ציון כהן במשחטה שתפס מספר משגיחי כשרות שמשתמשים בטלפון סלולרי בזמן העבודה והוזמנו לשימוע, לכן החליטו העובדים לשבות כדי להפעיל לחץ להשיב את העובדים שחרגו מהכללים והתקנות".

אלקסלסי מוסיף כי "כל עובד שרב העיר אישר אותו ולא קיימת בעיה לגביו יכול לשוב לעבודה לאלתר"

צפו בוידיאו מהפגנת השוחטים ליד המפעל:

הפגנה שביתה פסק אור יהודה שוחטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד