ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

במפתיע: האדמו"ר משומרי אמונים שוחרר

האדמו"ר משומרי אמונים, שנעצר בארצות הברית בחשד לדיווח כוזב בטופסי ההגירה, שוחרר במפתיע מהכלא ושב היום ארצה • השלטונות שוכנעו כי הגיש דיווח בתום לב ולא יוגש נגדו כל כתב אישום • משלחת של חסידי אחיו, השומרי אמונים-אשדוד, תקבל את פניו בשדה התעופה • מסתמן כי ישתקע בקרית גת • ינחת היום ב2 וחצי בצהריים

האדמו"ר משומרי אמונים. צילום ארכיון: שוקי לרר
האדמו"ר משומרי אמונים. צילום ארכיון: שוקי לרר

האדמו"ר רבי יעקב יצחק ראטה משומרי אמונים, עושה את דרכו לישראל לאחר ששוחרר במפתיע מהכלא האמריקני. הוא צפוי לנחות היום (שלישי) בנתב"ג.

האדמו"ר היגר לארצות הברית לפני כחצי שנה, אך נעצר שבוע לפני חנוכה, לאחר שהתברר שלא דיווח על הרשעתו בפלילים בישראל. האדמו"ר הואשם כי הצהיר הצהרת שקר.

לפי החוק האמריקני לא ניתן לשחרר בערבות עציר בעל אזרחות זרה, מחשש שימלט.

לצורך הענין נשכרו שלשה עורכי דין בכירים שהוכיחו שהאדמו"ר לא התכוין להונות את השלטונות. הרבי שאינו קורא אנגלית מילא את הטופס באנגלית על פי הנחיית אחד מחסידיו דובר אנגלית שאמר לו לסמן את המשבצת "לא" על כל השאלות ולחתום על הטופס.

אחיו האדמו"ר משומרי אמונים אשדוד, עמד לצידו כל העת, ואף יצא לארה"ב לצורך 'פידיון שבויים' וגייס סכומי עתק למימון ההגנה המשפטית.

ואכן לפני מספר ימים החליטו השלטונות לשחררו ללא כל אישומים, ולאפשר לו לשוב ארצה. העסקנים שטיפלו בפרשה מופתעים מההחלטה המהירה.

האדמו"ר שיגר משלחת גדולה מחסידיו כדי לקבל את פני אחיו בשדה התעופה.

עדיין לא ברור היכן ישתקע האדמו"ר בארץ. ל'בחדרי חרדים' נודע כי לעת עתה, מדובר כי האדמו"ר יתגורר בקרית גת, שם אחיו האדמו"ר מאשדוד פתח קהילה גדולה.
משטרה אשדוד שומרי אמונים ארהב מעצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד