ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

מימרן חם • האזינו לעימות עם ח"כ רות קלדרון

חברת הכנסת ה'למדנית' התראיינה בקול ברמה, ספגה אש וגם גרמה למנחה להתנצל על קיומו של הראיון • האזינו

מימרן וקלדרון. צילום: פלאש 90
מימרן וקלדרון. צילום: פלאש 90

אמש (ב) בתכנית 'המהודרה המרכזית' ברדיו קול ברמה עם אבי מימרן, התראיינה ח"כ רות קלדרון מ'יש עתיד', כאשר במהלך הראיון התפתח ויכוח חריף בין המראיין לקלדרון. לדעתה של קלדרון, בחורי הישיבות הם בטלנים המגיעים לכנסת בשביל לשבת ביציע המליאה במשך שעות וכאן התפתח ויכוח.

'בחדרי חרדים' תמלל את מרבית הדיון, והוא מגיש את הקטע המדובר להאזנה.

מימרן: את מטיפה עכשיו מוסר לבחורי הישיבות שיושבים? מי אמר לך שהם בחורי ישיבות אולי הם אזרחי מדינת ישראל?

קלדרון: אני מכירה את הבגד של תלמיד חכם בכובע וחליפה ציצית וחולצה לבנה. חברי הכנסת החרדים מתביישים בזה הם אומרים לי שזה סקנדל, הם לא רוצים לתת להם אישור להיכנס לכנסת, ויש כאלו שלא יכולים ללמוד והם לא יכולים להיות מחזיקי הרוח של האומה שלנו, אם יהיה מיעוט של תלמידי חכמים שבאמת אוהב תורה אני יהיה הראשונה שתילחם בשבילם יחד עם זכותי ללמוד איתם. אבל שניקח מאות אלפי אנשים שיתלבשו בחלוקא דרבנן ויתנהגו בצורה שלא מלאך ה' צבאות זה בושה בשבילי (קלדרון ציטטה שם המפורש).



מימרן: אין לי מילים מה לומר, את מצד אחד מחזיקה את המקל ואומרת בוא תהיו חברים שלי אני, גם אוהבת תורה אני נגד ביטול תורה, ואת אומרת שאותם בחורי ישיבות שלומדים תורה ועמלים בתורה לא מגיע להם לחם וחלב?.

קלדרון: לחם וחלב מקבל אדם שמפרנם את עצמו ואתה יכול ללמוד תורה וגם לפרנס את עצמך ומי שלגמרי מעולה אני ילחם שהחברה תממן אותו.

מימרן: לא ביקרת מעולם בישיבה את לא מכירה את הציבור הזה.

קלדרון: למדתי בחברותא איך אתה מדבר, למדתי עם ראשי ישיבות עשרים שנה.

מימרן: בישיבה שלמדת לבשו חלוקא דרבנן שלובשים הבטלנים בכנסת?

קלדרון: למדתי בישיבות ציוניות.

מימרן: אחד הראיונות ההזויים ביותר שהיו לי אי פעם. אני מבקש ממרואיינת שלא באה מהציבור החרדי לדבר על מי שהיא רוצה בכל תחום להשמיע את האידיאולוגיה שלה בצורה חופשית לדבר דברים שמבחינתי הם כפירה, זה עבירה בשבילי לכבד.

קלדרון: סך הכל ציטטתי פסוק לא ידעתי שיש לך חולשה לפסוקים.

מימרן: השיחה הזאת זה דוגמא למה אנחנו לא יכולים לעולם לחיות ביחד.

בסיום הראיון ביקש מימרן מחילה מכלל המאזינים וכלפי שמיא ואמר: "שאם היינו יודעים מראש שהדברים יגיעו לידי כפירה נגד ההלכה לא היינו מקיימים את הראיון. בעבר קלדרון כבר התראיינה ולא דיברה כך, הזהירות שלנו צריכה להיות מאנשים שקיימים עם כיסוי שלא קיים אצלהם תורה שבעל פה, התורה אצלהם זה תרבות זה פולקלור ונהנים לשמוע מליצות של חכמים, אנחנו יודעים שהתורה היא תורת חיים שמחדירה בנו אהבת ה' ואהבת הזולת".

קלדרוון הגיבה לבחדרי חרדים: "ציטטתי פסוק כמי שלומדת תלמוד מאז ומעולם, כפי שלמדתי מרבותי שהיו יהודים אורתודוכסים, כשמצטטים פסוק אפשר להגיד את שם ה'.

"אני אומרת באופן מפורש, אם הייתי מבינה שיש רגישות בתחנת הרדיו, ואם השדרן היה פונה אלי ומסביר לי זאת, הייתי נמנעת מלומר שם ה' והייתי מתייעצת איתו איך ראוי לומר בכדי לשמור על רגישות. אני מרגישה שהשדרן חתר למדון ולמריבה בעוד אני אשת שלום"
רדיו קול ברמה עימות רות קלדרון אבי מימרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד