י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

לא מתבייש: דנקנר תובע מאי.די.בי פיצויים

את התביעה בגובה 850 אלף שקל הוא דורש עבור שלוש משכורות, ימי חופשה ודמי הבראה • דנקנר אף שכר משרד חדש

נוחי דנקנר, פלאש90
נוחי דנקנר, פלאש90

נוחי דנקנר, מי ששלט עד לאחרונה בקבוצת אי.די.בי, פנה לנאמני הקונצרן, אייל גבאי ועו"ד חגי אולמן, בדרישה כי ישולמו לו 850 אלף שקל בגין סיום העסקתו בחברה, לרבות תשלום של שלושה חודשי משכורת עבור הודעה מוקדמת.

הדרישה נמסרה לנאמנים בעקבות החלטת ביהמ"ש על העברת השליטה באי.די.בי לידי אדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה, החלטה שעליה ערער דנקנר לאחרונה לביהמ"ש העליון.

‏בדוח שהגישו הנאמנים לביהמ"ש לגבי התקדמות הסדר החוב באי.די.בי‏ - שפורסם היום באופן רשמי כהודעה לבורסה - הם מציינים כי על פי חוזה העסקתו של דנקנר בחברה, עלויות שכר העבודה שלו בתוספות הזכויות הסוציאליות המגיעות לו נאמדות בכ-247 אלף שקל לחודש. בנוסף, זכאי דנקנר לפדיון ימי חופש והבראה בשווי של 300 אלף שקל.

‏גבאי ואולמן צייני כי בכוונתם לשלם לדנקנר את שכרו זה ואת זכויותיו הסוציאליות השונות, בהתאם לתנאי חוזה ההעסקה שלו. עלות שכרו של דנקנר ב-2012 הסתכמה ב-2.74 מיליון שקל, כאשר על רקע המגעים להסדר החוב בחברה, הוא החליט בספטמבר 2012 לקצץ את שכרו ב-50% למשך שנה, קרי עד ספטמבר 2013.
מבדיקת "גלובס" עולה כי בשנים 2004 ל-2012 הסתכמו עלויות השכר של דנקנר בכ-70 מיליון שקל, כשחלק הארי של הסכום הזה נובע מבונוסים מרווחי הקונצרן שניתנו לו בשנים 2004-2007. כ-10 מיליון שקל מתוך הסכום הזה תרם דנקנר לקהילה.
חגיגות השכר הגיעו לקיצן עם פרוץ משבר האשראי ב-2008, שבעקבותיו נמנע דנקנר מלקחת בונוסים והסתפק בעלות שכר שנתית שעמדה בממוצע על כ-2.7 מיליון שקל.


נוחי דנקנר נכנס למשרדיו החדשים ברחוב יעבץ 33 ת"א. ל"גלובס" נודע כי עמו עברו גם כמה מעובדיו הנאמנים שליוו אותו לאורך שנות עבודתו באי.די.בי, ביניהן המזכירה כוכי חורש, העוזרת האישית ענת זלצמן ונהגו הצמוד.‏

הבניין ביעבץ הינו בבעלותו הפרטית של אלפרד אקירוב, בעל השליטה באלרוב, שלו מערכת יחסים ארוכת שנים עם דנקנר (בתחילת שנות ה-2000 השקיע דנקנר באמצעות גנדן באלרוב והגיע להחזקה של 13% ממניות החברה). בין יתר המשרדים הנמצאים בבניין ביעבץ ניתן למצוא גם את משרדיו של עורך הדין ‏רם כספי ‏‎שליווה עד לא מזמן את דנקנר במסגרת המאבק שניהל על שימור השליטה באי.די.בי בידיו. ‏‎ ‏ ‏‏

הערכות בשוק הן כי כיום מבקש אקירוב עבור השכרת המשרדים בבניין מחיר שנע בטווח של בין 85-90 שקל למ"ר, ועם זאת לא מן הנמנע כי לאור ההיכרות ארוכת השנים של דנקנר עם אקירוב, משלם דנקנר מחיר נמוך יותר. ‏
דנקנר פיצויים פיטורים אקירוב אי די בי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד