כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ביה"ח הדסה: השופט הוציא צו הקפאת הליכים

בית המשפט המחוזי הורה על הוצאת הצו ל-90 יום, במהלכם ייכנס בית החולים לתכנית הבראה • השופט מינץ: "יפה שעה קודם"

עובדי הדסה מפגינים. צילום: אוריה תדמור
עובדי הדסה מפגינים. צילום: אוריה תדמור

בית המשפט המחוזי בירושלים החליט היום (ג') להוציא צו הקפאת הליכים לבית החולים הדסה למשך 90 יום, במהלכם ייכנס בית החולים לתוכנית ההבראה של ההנהלה בראשות אביגדור קפלן.

בימים הקרובים יחל המו"מ על תוכנית ההבראה, כאשר בינתיים יקבל ביה"ח מענק של 50 מיליון שקל מהמדינה ועוד 50 מיליון שקל מנשות הדסה.

"חלק ממימון הפעילות הגירעונית של הדסה נעשה בדרכים לא דרכים", נכתב בהחלטת ביהמ"ש, הכוונה היא לאי-תשלום מס הכנסה בהיקף 70 מיליון שקל, ההפרשות לקרנות הפנסיה של העובדים שלא הועברו במלואן, נטילת כספים מקרנות מחקר ועוד. "עם כל ההבנה למצב העובדים, הותרת המצב על כנו לא מתקבלת על הדעת".

השופט דחה את טענת העובדים לפיה המדינה תממן בבוא היום את הגירעון של הדסה וקבע: "לא זו בלבד שטענה זו אינה יכולה לעמוד מפאת היות המבקשת חברה פרטית, אלא המשמעות המעשית היא הטלת המעמסה הכלכלית של הבראת הדסה על כתפי הציבור כולו".

השופט דוד מינץ קבע כי הדסה "זקוקה להבראה מיידית ויפה שעת אחת קודם", והבהיר כי החלופות להבראה "גרועות בהרבה".

אתמול בערב הסתיים הדיון בביהמ"ש ללא הכרעה. במהלך הדיון עלה כי מתוך חוב של 1.3 מיליארד שקל של בית החולים, 70% הם לעובדים (917 מיליון שקל).

מנכ"ל הדסה אביגדור קפלן אמר בדיון: "אפשר לרפא את הדסה ולהביא אותה לחוף מבטחים, אבל צריך ששני הצדדים - המדינה והעובדים - יכניסו את היד לכיס". קפלן הבטיח כי הוא יעשה "הכול כדי להציל את הדסה, עם כל הרקע ו-54 שנות ניסיון. אשתדל לא לאכזב גם הפעם".

הדסה, בגיבוי משרדי האוצר והבריאות, דורשת לפטר עשרות עובדי מינהל ומשק, לבטל שורה של הטבות שונות במסגרת ההסכמים הקיבוציים, להחיל קיצוץ שכר רוחבי ודיפרנציאלי בשכר העובדים והרופאים וכן לרסן את מודל השר"פ (שירותי רפואה פרטיים), כך שהניתוחים הפרטים יתבצעו רק אחר-הצהריים, ושהחלק של בית החולים מההכנסות יעלה לכדי 40% לעומת 15% בלבד כיום.

מוקדם יותר היום הוסר איום שביתת הרופאים בהדסה. הרופאים איימו לנטוש את כל המחלקות ולהשבית לחלוטין את בית החולים אם לא יוסדר נושא הביטוח - והבוקר קיבלו מביה"ח את הפוליסות והסירו את איום השביתה.

עם זאת, בשעה 10:00 החלה שביתת הזדהות עם הדסה בבתי החולים ברחבי הארץ.
הקפאת תהליכים הבראה מינץ בית חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד