א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

מי צריך תקציב? סאטמר תחזיק את ישיבת לייקווד

ראש ישיבת לייקווד בירושלים ביקר אצל האדמו"ר מהרי"י מסאטמר והצהיר: "נפסיק לקחת תקציבים מהממשלה"

מי צריך תקציב? סאטמר תחזיק את ישיבת לייקווד

השבוע התקיימה אסיפה חגיגית והיסטורית בבית האדמו"ר מהרי"י מסאטמאר, בהשתתפות הגאון רבי מלכיאל קוטלר ראש ישיבת לייקווד והגאון רבי יעקב אליעזר שוורצמן ראש ישיבת לייקווד בירושלים ונכדו של הגר"א קוטלר זצ"ל. במהלך האסיפה הצהיר הרב שוורצמן, כי ישיבת לייקווד בירושלים מפסיקה לקבל תקציבים מהממשלה.

מיד לאחר ההצהרה ושתיית 'לחיים' לרגל הבשורה, עברה האסיפה לפסים מעשיים. האדמו"ר זימן לביתו על אתר עשרה נגידים מחסידיו, וביקש מהם שיתמכו בכל מאודם בישיבת לייקווד בירושלים. כמו כן הזמינו במקום כמה עסקנים כדי להקים וועד נאמנים לישיבה בארה"ב, שידאגו לממן אותה.

בנוסף, האדמו"ר יצר קשר עם כמה נגידים בארה"ב והזמין עצמו לביקור במעונם, יחד עם הגר"מ קוטלר, על מנת לקבץ כסף בשביל הישיבה.

בסאטמר קיבלו את הבשורה בהתרגשות אדירה, וציינו בסיפוק: "אנו רואים כיום במוחש שנבואת הרה"ק ה'ויואל משה' מסאטמר זי"ע מתקיימת במלואה והישיבות בארץ הקודש, אינן יכולות עוד לקבל תקציבים מממשלת השמד, בלא לקבל עליהם את התכתיבים של הממשלה כמו גזירת הליבה, גזירת גיוס ועוד".

כמו כן הודיעו ראשי החסידות שהם מתייצבים מאחורי הבטחת האדמו"ר, שהצהיר בקיץ העבר, שהוא מוכן לעזור לכל ישיבה בארה"ק שתקבל על עצמה להפסיק לקבל תקציבים מהממשלה.

"נגידי החסידות ייהנו לפזר כמה כסף שזה רק יעלה, כדי לעשות נחת רוח לאדמו"ר מסאטמאר זצ"ל בעולם העליון, על מנת להעביר כמה שיותר מוסדות לרשת חינוך הטהור בארץ הקודש" אומר אחד מראשי החסידות.
סאטמר ישיבה תקציב לייקווד ביקור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד