ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

הכוללים נערכים לפסח: התאגדו לרכישת מצות

ראשי הכוללים הגדולים התאחדו וסיכמו על רכישת מצות במרוכז לאלפי אברכים, במאפיה שקיבלה את ברכתו של הגרי"ש זצ"ל

ראשי הכוללים וראשי המאפייה אצל הגר"ח
ראשי הכוללים וראשי המאפייה אצל הגר"ח

אדר א' בקושי התחיל, אבל אברכי הכוללים הנמרצים כבר תרים אחר מצות בזול וב'חלוקה'.

ראשי הכוללים הגדולים בארץ, הגאון רבי שלום בער סורצקין ראש ישיבת עטרת שלמה, הגאון רבי אלחנן ויסבורד ראש רשת הכוללים 'יששכר באהליך' וראש הכוללים מורשה ודעת, והרב אברהם רובינשטיין ראש כולל נחלת משה - ירכשו מצות במרוכז לטובת אלפי האברכים.

המאפייה המדוברת היא 'מצות חבורה בית שמש', בה הושלמו כל ההכנות המדוקדקות וסידורי הכשרות ברמה הגבוהה ביותר לקראת תחילת האפייה.

בעלי המאפיה ומנהליה נכנסו יחד עם משגיחי הכשרות למעונם של גדולי ישראל הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי וקיבלו את ברכתם, שאכן יהיו המצות מהודרות בכל דקדוקי ההלכה ושלא תצא תקלה מתחת ידם.

כזכור, לפני שנתיים פורסם ב'בחדרי חרדים' כי הגרי"ש אלישיב זצ"ל הורה לפרסם בשמו, כי הוא מורה לכל השואלים אותו ולבני ביתו לקנות מצות ממאפיה זו. זאת מכיוון שמנהל המאפיה הינו תלמיד חכם, וגם כל הליך הקציר נעשה בהתאם להוראות הגרי"ש.

במאפייה החדישה בבית שמש, קיימים חידושים בכל מערך הטחינה בנוסף להקפדה להשיג 'מים שלנו' ישירות ממימי התהום ללא כל תוספות של כלור, כדעתו של הרב מטעשבין זצ"ל, אשר התנגד בתוקף להשתמש במים אלו לצורך אפיית מצות.

אחד ממארגני הרכישה המרוכזת אומר ל'בחדרי חרדים', כי ודאי האברכים שכיום כבר סובלים מנחת זרועה של הממשלה בקיצוץ התקציבים והגזירות הקשות - יוכלו לקנות מצות ולקבלם במחיר אפסי וזאת בהתאם להוראת גדולי ישראל.
בית שמש הגראיל שטיינמן הגרח קנייבסקי חבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד