כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

סערת הברית: היועץ המשפטי נגד בית הדין

היועץ המשפטי לממשלה הגיש לבג"ץ את עמדתו: בעד האם, ונגד אבי התינוק שרצה למול אותו ובית הדין שתמך בו

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הגיש היום (ג) לבקשת בית המשפט העליון את עמדתו בעתירה העוסקת בטענתה של אם לתינוק בן למעלה משנה, לפיה בית הדין הרבני חרג מסמכותו כאשר הורה לה לערוך ברית מילה בבנה.

עמדת היועץ המשפטי לממשלה היא כי בנסיבות העניין, בית הדין חרג בסמכותו כאשר הורה על עריכת ברית מילה לפעוט בן למעלה משנה, ועל כן יש לקבל את העתירה. עוד מציין היועץ כי ספק אם הכרעת בית הדין התקבלה בהתבסס על עיקרון טובת הילד.

היועץ מציין בעמדתו כי מן הראוי היה שהעמדה בשאלת ברית המילה תגובש תוך הסתייעות בגורמים חיצוניים, כגון מומחה רפואי, עובד סוציאלי, בא-כוח היועץ המשפטי לממשלה או אפוטרופוס לדין, ובנסיבות המקרה הנוכחי, כשלא נעשה הדבר האמור, נפלה טעות בהחלטת בית הדין.

עוד מוסיף היועץ המשפטי לממשלה וקובע, כי מקום בו ברית מילה קרובה לטיפול רפואי, השאלה אם יש מקום לערוך אותה, ראוי שתוכרע בידי הערכאה שדנה בטיפולים רפואיים בקטין, בית-המשפט האזרחי, וזאת גם אם המאבק סביב ברית המילה נולד בשל המחלוקת בין ההורים. לפיכך, חיווה היועץ המשפטי לממשלה את עמדתו, לפיה בנסיבות המקרה, דין העתירה נגד בית הדין הרבני להתקבל, שכן בית הדין הרבני חרג מסמכותו.

העמדה הוגשה באמצעות עוה"ד חיה זנדברג, תדמור עציון ורן רוזנברג מפרקליטות המדינה.
בג''צ ברית יועץ משפטי בתי דין עמדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד