כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

סער באלעד - יקים צוות בינמשרדי לסיוע לעיר

שר הפנים התארח אצל ראש העיר ישראל פרוש וקיבל סקירה על מצבה • בהמשך, ביקר בישיבת 'כנסת יחזקאל' • תיעוד

סער באלעד - יקים צוות בינמשרדי לסיוע לעיר

שר הפנים גדעון סער, ביקר היום (ג) באלעד, כאורחו של ראש העיר ישראל פרוש. הביקור החל בפגישה שנערכה בין השר לראש העיר, ולאחר מכן הצטרפו לפגישה גם בכירי משרד הפנים, הצוות המקצועי בעיריית אלעד וחברי העירייה.

ראש העיר פתח בסקירה על מצבה של העיר, מול הערים השכנות לה. כאשר מן הנתונים עולה תמונה עגומה על שטחיה המצומצמים של אלעד, שמקשים על בניית מערך הכנסות לעיר, מול צפיפות אוכלוסין גבוהה, של קרוב לחמישים אלף תושבים. זאת לצד מצבה הסוציו אקונומי הנמוך של העיר.

כמו כן נערך דיון מעמיק על קבלת ההחלטות בנוגע לגבולות העיר, שחסמו כל אפשרות להרחבה או לבניה נוספת. "אלעד הפכה לעיר מוקפת חומה", הגדיר ראש העיר בזיקה לימי חודש אדר, "לא נותר לנו כל מקום להתרחב לשום כיוון". השר הודיע במהלך הביקור כי בכוונתו להביא לאישור הממשלה הקמת צוות בינמשרדי שיטפל בבעיותיה של אלעד.

כמו כן, ועל בסיס חוות הדעת של גומי המקצוע במשרדו, הודיע השר כי תוקם ועדה חדשה לגבולות והכנסות לעיר אלעד. במהלך הסיור עמד השר על בעיות מערכת החינוך בעיר, הן בהיבט של מבני חינוך והן בהיבט של נוער נושר, וקיים שיחה בנושא עם מנכ"לית משרד החינוך.

לאחר מכן יצאו השר והפמליה לסיור בשטחים סביב אלעד, ובחן את שטחי המסחר והתעסוקה לצד המחצבה הפועלת לצפונה של העיר, מבלי לשלם את הארנונה לעירייה. "בחלק גדול מהבתים כאן בעיר", סיפר לו ראש העיר, "יש סדקים בגלל הפעילות במחצבה, ואחוז הסובלים מאסטמה הוא גבוה מאוד באלעד. זה בלתי הגיוני שהעיר לא תקבל לפחות חלק מהכנסותיה מפעילות המחצבה".

לסיום קיים השר ביקור בישיבת "כנסת יחזקאל" בעיר, שם נפגש עם ראש הישיבה הגרב"מ אטינגר ולאחר מכן שוחח עם התלמידים בהיכל הישיבה ושמע מהם על הסוגייה אותה הם לומדים.







אלעד ביקור סער פרוש תיעוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד