ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

ראש עיריית בית שמש: 'העליון נגד אבוטבולים'

בג"ץ הכריע: בית שמש תצעד שוב לקלפי בט' אדר ב' • אבוטבול: "מברך על כך שלחרדים עדיין מותר להצביע" • צפו בתגובת אשר

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



כצפוי, בית המשפט העליון בראשות הנשיא בית המשפט אשר גרוניס והשופטים אליקים רובינשטיין ועוזי פוגלמן, דחה היום (ג) את הערעור על החלטת בית המשפט לעניינים מנהליים לבטל את הבחירות בבית שמש, והורה על קיום בחירות חוזרות בעיר, בתאריך ט' אדר ב'.

"לאחר בחינת טענות הצדדים לא מצאנו כי הטענות המרכזיות שעליהן עמדנו, כמו גם טענות אחרות המועלות בבקשות, מגלות עילה למתן רשות ערעור, בשים לב להוראת סעיף 73(א) לחוק הבחירות שלפיו רשות ערעור תינתן בשאלה משפטית בלבד", כתבו השופטים בהחלטתם.

השופט אליקים רובינשטיין אמר: "אוסיף את דברי התנא ר' ישמעאל 'הרחק מן הכיעור ומן הדומה לו' (בבלי חולין מ"ד, ב', וראו רקובר, שם 92-91). דברים אלה מדברים בעדם. עלינו להרחיק מן הכיעור על-ידי ביעורו. היינו מועלים אפוא בתפקידנו אילו הכרענו אחרת משהכריע בית המשפט קמא".



לפני מספר שבועות נערך דיון בבית משפט העליון בירושלים, בערעור נגד החלטת בית המשפט המינהלי בירושלים לערוך בחירות חוזרות בבית שמש. בית המשפט דן אם ניתן לאפשר זכות ערעור על החלטת בית המשפט, ורק לאחר מכן, אם וכאשר ימצאו לנכון לאפשר ערעור יפתח החלק השני של המשפט שיעסוק בערעורים.

את העתירה לביטול ההחלטה על ביטול הבחירות הגישו ראש העירייה משה אבוטבול, וממלא מקומו מאיר בלעיש. הם טענו כי יש לבצע בחירות חוזרות רק בקלפיות בהן התגלו הזיופים.

המפלגות החרדיות לא המתינו, כבר החלו את היערכותן לבחירות החדשות ומבטיחות קרב סוער: "נתגייס וניאבק על כל קול", אמרו גורמים בכירים במפלגות החרדיות, ל'בחדרי חרדים'.

כזכור, היועץ המשפטי לממשלה ביקש מבית המשפט העליון שלא לאפשר ערעור על ההחלטה לבטל את תוצאות הבחירות לעיריית בית שמש. ויינשטיין אמר לבית המשפט כי הליקויים בבחירות היו כה חמורים ושיטתיים עד שאפשר לומר כי נפגע אמון הציבור בתקינות ההצבעה.

אבוטבול: ברכות על כך שחרדים עדיין יכולים להצביע

ראש העיר הרב משה אבוטבול הגיב כי מגמת ה'בלי אבוטבולים וחודדות' חודרת גם להיכלי השן, ומותירה ציבור שלם למרמס בגלל אמונתו, דעתו ועדתו.

"הוא 'מברך' על כך שהערכאה השיפוטית עדיין לא פסלה את הזכות של הציבור החרדי להצביע בבחירות, ואין לו ספק שברוח הימים האלו, גם הצעד הזה עד יעשה, כמו הצעד של פסילת הבחירות על דברים שאין בהם ממש, תוך הכתמת ציבור שלם אך ורק בגלל שיש כיפה לראשו וזקן לסנטרו.

"בית המשפט אמר את דברו, אבל עכשיו התור של תושבי בית שמש לומר את דברם, וזה מה שיעשה בבחירות החוזרות, כאשר כולם יראו כי הרדיפה נגד הציבור החרדי לא עוברת את הקלפי, היא מקוממת אבל היא גם תביא התגייסות מלאה של כל גווני הציבור לשמור על זכות ההצבעה שלהם".

"תקוותי", אומר ראש העיר, "כי אחרי שננצח שוב בבחירות בעז"ה, לא ינסו שוב לטרפד את רצון הבוחר, ולהכתיב לו במי לבחור ואיך לבחור כפי שיש במשטרים שלא זוכרים לטובה. בית המשפט גרר את בית שמש לבחירות נוספות, אנחנו לא שמחים מכך, אבל גם לא מפחדים מכך, אין לנו ספק שתהיה כאן התגייסות מלאה, והציבור כולל הציבור המסורתי יתאחד יחד למען המשך התפתחותה של בית שמש כפי שידעה בשנים האחרונות.

שמואל גרינברג, סגן רה"ע הגיב להחלטה: "אין ספק שהלחץ הציבורי השפיע ובית המשפט נסחף לאווירה התקשורתית המסיתה, ולא בחן בענייניות את חומר הראיות הדל והקלוש. צר לי לומר שאם זה היה במקום אחר, פסק הדין היה שונה. מצער מאד שהיכן שיש ניחוח חרדי, פסק הדין פועל בהתאם ולא לטובתנו. יום בו פוסלים בפס"ד נדיר וחסר תקדים בחירות דמוקרטיות על סמך שמועות ובדלי ראיות, הוא יום אבל לדמוקרטיה ולמדינת ישראל.

"אין לנו ספק שתושביה הנאמנים של בית שמש יוכיחו שוב כי לא ניתן ליטול את זכות הבחירה מידיהם ולא יועילו כל הניסיונות לשנות את תוצאות הבחירות. הציבור אמר את דברו פעם אחת ויאמר זאת בקול ברור שוב".

ח״כ אשר הגיב: ״ליבי עם תושבי נצרת שנקלעו לבחירות חוזרות רק בגלל החלטת בג״ץ לערוך בחירות חוזרות בבית שמש. מי אמר שפוליטיקה יש רק בכנסת״.

ח"כ משה גפני מסר: "היה ברור שבית המשפט לא יוותר על ההזדמנות להוריד מתפקידו ראש עיר חרדי. אילו היה בסמכות בית המשפט לקבוע כי אלי כהן הוא ראש העיר, השופטים היו עושים גם את זה. מעולם לא תלינו תקוות בבית המשפט והדבר ברור ומוכח שוב ושוב".

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ אורי מקלב, אמר: "ההחלטה הייתה ידועה מראש, לא היתה לנו כל אשליה בתוצאת הדברים. בג"ץ חיזק שוב את עמדותיו האנטי חרדיות והחד צדדיות. נפעל באחדות ואי"ה נצליח".

יו"ר ש"ס, אריה דרעי הגיב להחלטה: "התערבות בית המשפט בהליך הדמוקרטי וההחלטה על בחירות חוזרות בבית שמש מצערת מאוד, נציג תנועת ש״ס הרב משה אבוטבול יתמודד בשנית ואין לי ספק, שבעזרת השם, הוא ינצח בפער גדול יותר, הציבור בבית שמש יוכיח שאין מקום להתערבות של בית המשפט בהליך דמוקרטי".

הרב ישראל סילברסטיין, חבר מועצת העיר בית שמש מטעם דגל התורה, הגיב: "שוב התייצב היום בית המשפט להלום בציבור החרדי והפעם בחר לטפל בתושביה החרדים של בית שמש. ביהמ"ש העליון רמס היום באופן בוטה את זכויותיו הבסיסיות של הציבור החרדי.

"בישראל ה'תשע"ד הרשות השופטת היא התקשורת, ביהמ"ש הוא המוציא אל הפועל. מתברר כי ערכי הדמוקרטיה אינם חלים כאשר חרדי הוא שבא בשעריו של בית המשפט. זוהי בריונות באיצטלא משפטית המזכירה את מערכות המשפט במדינות העולם השלישי. כעת הציבור החרדי יפשיל שרוולים, יתאחד סביב מועמדותו של ראש העיר משה אבוטבול, ויביא לניצחון גדול וחד משמעי בבחירות. האמת תנצח!"
בג''צ בית שמש ערעור אבוטבול החלטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד