ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

המשטרה: נמצאה תשתית ראייתית נגד הרב מצגר

בין ממצאי החקירה: הרב הראשי לשעבר נטל תשלום על אמירת קדיש בגטו ורשא, וגרף לכיסו כספי אלמנות ויתומים

הרב מצגר. צילום: פלאש 90
הרב מצגר. צילום: פלאש 90

ביחידת להב 433 הסתיימה חקירת הפרשה בעניינם של הרב הראשי לישראל לשעבר, יונה מצגר, ומעורבים אחרים. הפרשה התנהלה בשיתוף יחידת חקירות מס הכנה תל-אביב ברשות המיסים.

החקירה עסקה בחשד לביצוע עבירות שוחד, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה ועבירות נוספות, המיוחסות לרב הראשי לישראל לשעבר, בסכומים הנאמדים במיליוני שקלים וזאת במהלך התקופה, בה הרב מצגר כיהן בתפקידו כרב הראשי לישראל.

במהלך החקירה, גייסה המשטרה שני עדי מדינה, בהם איש סודו של הרב. על שמותיהם חל צו איסור פרסום. אך מסתבר, כי למרות שנאסר על הרב ליצור קשר עם המעורבים, הרב המשיך לשבש את החקירה, ונחקר מספר פעמים במהלך התקופה. החוקרים מחזיקים בהאזנות סתר שחשפו ניסיונות של מצגר לשבש לכאורה, את הליכי החקירה נגדו, בהם הדחת עד שהתכוון למסור נגדו מידע.

עשרות מעורבים נחקרו במהלך החקירה שהחלה בי"ב תמוז תשע"ג, ובמקביל נערכו חיפושים במספר זירות, במהלכם נתפסו חומרים רבים הקשורים לפרשה. כמו כן נתפסו נכסים וחשבונות בנק לצרכי חילוט.

בט"ז כסלו תשע"ד לאחר שהצליחו לעבות את חומר החקירה, נעצר הרב, ושהה במעצר למשך תשעה ימים.

התיק במשטרה מכונה באופן אירוני "מתנות, תרומות ומעשרות". מממצאי החקירה בשלביה השונים עלתה תמונה שהלכה והתבהרה, לפיה קיבל על פי החשד לאורך שנים כספים אסורים בשווי הנאמד במיליוני שקלים, בתמורה לביצוע פעולות ולקבלת החלטות במגוון תחומים המצויים בליבת עיסוקו כרב ראשי - תרומות, גיורים, הליכי מינוי רבנים, קשרי שוחד עם בעלי הון, טובות הנאה ועוד.

בין היתר גבה על פי החשד תשלום גם תמורת הופעתו באירועים ציבורים, כך למשל גבה תשלום על אמירת קדיש לזכר ניצולי השואה בגטו וורשה. כן נטל לכיסו תרומות שנועדו לאלמנות ויתומים. נסע מידי שנה 24 פעמים לחו"ל על מנת לגייס כספים וגרף כספים רבים לכיסו. באירועי התרמה, נהג לדרוש ולקבל 50 אחוז מסכומי התרומות. כמו כן הרב חשוד כי גייס מימון כפול על ספרים שחיבר, הגדה של פסח ושו"ת כנפי יונה,

בסופה של חקירה, אומצה עמדת היחידה לפיה נמצאה תשתית ראייתית לכאורה כנגד הרב יונה מצגר בעבירות המיוחסות לו.

מפרטים שהגיעו היום ל'בחדרי חרדים' עולה כי התגבשה תשתית ראיתית נגד 15 אנשים, בהם הרב יונה מצגר, עשרה בעלי עמותות החשודים במתן שוחד לרב, וארבעה נוספים.

תיק החקירה הועבר לפרקליטות מחוז ירושלים אשר מלווה את החקירה מראשיתה. לאחר שפרקליטות המחוז תשלים את טיפולה בתיק, והוא יועבר להכרעתו של היועץ המשפטי לממשלה.
שוחד משטרה חקירה מצגר אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד