י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

צפו: ממשלת ה'כולם נגד כולם'

מה אמר שטייניץ על לפיד ומה אמר ליברמן על בנט? • ח"כ אורי מקלב מציג: ממשלת הסכסוכים • צפו ותהנו

צפו: ממשלת ה'כולם נגד כולם'

ממשלה מפולגת שלא יכולה להוביל דבר, כך אמר היום (שלישי) בצהרים מעל דוכן הכנסת סגן יו"ר הכנסת, ח"כ הרב אורי מקלב (יהדות התורה), במסגרת הצעות אי האמון בממשלה.

"זאת ממשלה שמרכיב אחד מתעב בה את השני, אחד מדבר נגד השני ופועל באופן אקטיבי נגד השני", אמר וציין כי "התיעוב האישי מלווה את הממשלה בכללותה מראש הממשלה ועד אחרוני השרים. אנחנו לא באים לנסות להשכין שלום בממשלה הזאת, אבל אנחנו מודאגים שזו הממשלה שצריכה להוביל את עם ישראל ולהכריע בסוגיות קשות. זה מפחיד שכך מתנהגת ממשלה שמונחות לפתחה הכרעות רציניות ומשמעותיות, מיידיות ועתידיות".

ח"כ הרב אורי מקלב גם מנה מספר ציטוטים המבטאים את הקיטוב העמוק בין חברי הממשלה. "בנט, השר שלפיד הכריז עליו שהוא 'כבר לא אח', אומר ש'יש עתיד זו דיקטטורה וזה לא סוד'.

ליברמן אומר לבנט כי 'שלמות העם חשובה משלמות הארץ', ובנט בתגובה אומר ש'ליברמן מזגזג את עצמו לדעת ומאגף את לבני משמאל. בנט התבטא נגד ליברמן ואמר ש'עתיד ילדינו חשוב ממחמאות ידידינו. בושה לראות איך ליברמן מתמוגג מהמחמאות האמריקאיות'.

"בנט מאשים את לבני ש'ה'ציפים' שמסתובבים הם חיים באיזו שכבה דמיונית, ומה לעשות? השטח יודע לעשות שלום פי אלף יותר טוב מה'ציפים' וה'ביילינים'.

היא בתגובה אומרת על בנט שהוא מ'הצבועים, אלה שאומרים שהם לא אוהבים את מה שכתוב במסמך אבל בכל מקרה לא משנה להם מה כתוב בו'. לבני גם התבטאה נגד דנון ואמרה ש'ראש הממשלה יצטרך להחליט אם הוא נותן ל'דנוניזם' להשתלט על עמדת הממשלה'.

"נתניהו מאשים ש'אין בממשלה הזו פורום תשיעייה בגלל בנט'. ש'בגלל התנהלות הקפיצה בראש שלו, אין פרטיות ביחסים מולו ולכן לא ניתן היה להקים את פורום התשיעייה'. בנט האשים את נתניהו ב'אובדן עשתונות ערכי', נתניהו איים כי 'אם בנט לא מרוצה הוא מוזמן לפרוש' וזה האחרון מיהר להתנצל.

"שטייניץ האשים את לפיד ש'הוא הפריז בחוסר אחריות וגרם נזק ממשי לכלכלת ישראל'. ש'הוא שחצן, יהיר וסבור שמגיע לו הכל'. שלפיד 'גרם לפאניקה מיותרת'. שר הביטחון יעלון תוקף את ארדן ואומר ש'המשרד להגנת העורף הוא בזבוז כספי ציבור. תוצאה טובה לא תצא מזה', וארדן משיב לו כי 'משרד הביטחון פוגע בביטחון העורף'".

כאשר זמן הנאום שהוקצב לו הסתיים, ציין ח"כ הרב אורי מקלב כי "נגמרו דקות הנאום שלי אבל הציטוטים עוד רחוקים מסיום. זו ממשלה מפולגת ומסוכסכת מבפנים שאינה יכולה ואינה ראויה להנהיג, ובמצב דברים כזה לא נותר לי אלא לאחל 'בהצלחה' לכל הצדדים".


נתניהו כנסת יהדות התורה מקלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד