כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

קרב איתנים: מח"ש מול פרקליטות תל אביב

מח"ש: למצות את הדין עם ארביב ולהניח לרב, פרקליטות ת"א: להילחם בשתי החזיתות • וינשטיין יכריע: שתי ההמלצות על השולחן

הרב פינטו, צילום: פלאש90
הרב פינטו, צילום: פלאש90



האם נראה השבוע הכרעה בפרשת הרב פינטו? לפי מידע שהגיע לבחדרי חרדים מגורמים המעורים היטב בחומר, עולה כי לפני היועץ המשפטי לממשה ויינשטיין מונחות שתי חוות דעת סותרות, והוא יאלץ בימים הקרובים להכריע ביניהן.

ההצעה המסתברת, על פי הדיווח, היא של המחלקה לחקירות שוטרים - מח"ש, שרואה בתיק ארביב את החשוב ביותר, וטוענת כי יש לכוון אליו את מירב המאמצים ולהניח לרב. עמדת מח"ש, כך על פי הדיווח, קרובה להצעה שהעמידו פרקליטי הרב לפני היועץ.

לפי הדיווח, פרקליטות מחוז תל אביב מתעקשת כי ההחלטה על המשך הטיפול בחשדות נגד ניצב מנשה ארביב, שהודיע השבוע על פרישתו, תגובש ללא קשר לרב פינטו.

עורכי הדין של הרב, אלי זהר, רועי בלכר ומשה מזור, לא נפגשו עם וינשטיין ועם פרקליט המדינה, שי ניצן, כבר יותר משבוע. לפי המדווח, ויינשטיין צריך להגיע להכרעה - האם למצות את כתב האישום מול ארביב, כפי שדורשים מח"ש, ולהניח לרב, או להילחם בשתי תיקים - מה שהופך את ארביב לתיק המשני והפחות חשוב, שבלי עדותו של הרב כנראה לא יעמוד, בעמדה הזאת מצדדים בפרקליטות תל אביב, שמיצבו את עצמם בעמדה הצרה הזאת.

הדיון עוסק בינתיים בפרשת תת ניצב אפרים ברכה. בכל הקשור להאשמות במעורבות הרב בפרשות ההונאה לכאורה בעמותת "חזון ישעיה", צפויה התקדמות, אך לא בשלב זה - לרב עוד לא נערך שימוע והוא עוד לא קיבל את חומרי החקירה בתיק, כפי שנהוג, ויתכן שהצדדים יגיעו להסכמות.

אפילו בפרקליטות לא פוסלים כי הצדדים יגיעו להסכמות בחלק מהסעיפים, ואולי אפילו להודאה חלקית בתמורה להקלות.

ב"הארץ", שלאורך הפרשה נוטה לצדד בעמדת הפרקליטות, מוסיפים הבוקר (ד) כי ייתכן והסיבה שויינשטיין מושך זמן היא כדי להתיר את הקשר בין פרשת הניצב לפרשת הרב. וכי העובדה שהניצב פרש השבוע, מקדמת את נושא הרב לראש סדר היום.

עד כה חוקרי המחלקה לחקירת שוטרים - מח"ש, ביצעו את כל פעולות החקירה האפשריות, חוץ מחקירה באזהרה של ארביב. בהארץ מצטטים את הפרקליטות שטוענת כי בחומר המפליל שנמסר לא נטען כי ארביב קיבל טובות הנאה בעד מילוי תפקידו, אלא פעל באופן לא ראוי.
הרב משה פינטו פרשה ויינשטיין ארביב הרב והניצב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד