כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בית הכנסת יחרב? חברי המועצה נגד הדחפורים

בית כנסת בשכונת גילה נהרס הבוקר על ידי העירייה • רמי לוי ואריה קניג הודיעו על התפטרותם מהמועצה • תמונות מהשטח

הריסת בית הכנסת  הבוקר. צילום: בחדרי חרדים
הריסת בית הכנסת הבוקר. צילום: בחדרי חרדים



בית כנסת ששכן בדירה בשכונת גילה נהרס הבוקר (ד) על ידי עיריית ירושלים.

מדובר בבית כנסת הפועל בביתו של הרב אביטל מימון בשכונה, דחפורי העירייה שהגיעו הבוקר למקום החלו בהריסת המבנה, בטענה שבית הכנסת הורחב בחמשה מטרים שלא כחוק.

הרב אביטל מימון אומר ל'בחדרי חרדים', כי ההריסה נעצרה לעת עתה ומקיימים דיון על כך בבית המשפט המחוזי, ואנחנו מקווים שבאמת לא יהרסו את זה, "לא בניתי בשביל עצמי רק בשביל הציבור שיוכלו להתפלל".

חברי מועצת ירושלים רמי לוי, אריה קינג ומיכאל מלכיאלי הגיעו הבוקר למקום ההריסה ומחו בתוקף. קינג עצמו הודיע על התפטרות מהקואלציה יחד עם רמי לוי במכתב ששלחו לראש העיר וכל חברי המועצה, ובו הבהירו כי אם לא תיפסק ההריסה הם יפרשו מהקואליציה.

במכתב נאמר: "היה נעים מאד להיות חבר איתכם בקואליציה. לכבוד ראש העיר מר ניר ברקת, הנדון: פרישה מיידית מהקואליציה. אנו חברי מועצת העיר ירושלים המומים ומזועזעים מהמראות הקשים שנתקלנו בהם הבוקר בעת הריסת בית כנסת בשכונת גילה.

"לא יתכן שעיריית ירושלים בראשותך תוביל להרס מכוון ולפגיעה נרחבת בציבור היהודי בירושלים. יש קווים אדומים שאסור לחצות ומעשי איפה ואיפה שאסור לבצעם! מצפונית וערכית פגעת בחלקים נרחבים מהעם היהודי ובסיכומים והבנות שהיו לנו עם כינונה של הקואליציה. אנו מודיעים על פרישה מיידית מהקואליציה".

על החתומים אריה קינג ורמי לוי - חברי מועצת העיר ירושלים

חבר מועצת עיריית ירושלים אריה קינג אמר: "צריך לעשות קריעה כשרואים כאלה דברים. יש בעיר עשרות מסגדים לא חוקיים על אדמות פרטיות וציבוריות ואף אחד לא נוגע בהם בגלל רגישות״.

חבר מועצת עיריית ירושלים מיכאל מלכיאלי אמר: "כואב הלב לראות הריסת בית הכנסת. אלו מחזות שלב אדם יהודי לא מסוגל לראות".

חבר הנהלת העיר נחמניאל סבן אמר: "אין בי שום רצון לתת לגטימציה למעשים לא חוקיים. אך אין לי ספק שלו היה מדובר במסגד לא היינו מגיעים לתמונות מהסוג שראינו, חובה להפעיל שיקול דעת שונה במבני דת ולא לאפשר מראות מהסוג שראינו הבוקר בגילה".

לאחר פעילות מאומצת הגיעו להסכמה על דיון שייערך בשעה 12:00 בבית המשפט המחוזי.

מעיריית ירושלים מסרו: "בית המשפט דחה את בקשת בעלי הנכס לעכב שוב את הצו שהוציא להריסת תוספת הבניה. על כן העירייה פועלת על פי החוק והוראות בית המשפט להריסת עבירת הבניה שבוצעה במקום בניגוד לחוק וללא כל רישיון.

"מדובר במקרה המתמשך מספר שנים, בו הורחב בית פרטי ללא רישיון ולאחר מכן נהפך הבית לשימוש בית כנסת בידי שכנים, אף הוא ללא היתר כחוק. הריסת תוספת המבנה שהוקם שלא כדין, נעשתה לאחר שבית המשפט קבע כי יש להרוס את התוספת.

"חשוב להבהיר ולהדגיש, העירייה לא הרסה בית כנסת. אלא ביצעה צו ההריסה לתוספת שנבנתה ללא כל רישיון חוקי. נציגי האגף למבני דת, שהו במקום בעת הביצוע, בתיאום מלא עם בני המשפחה, לפקח על ההליך ולמנוע פגיעה כלשהיא בספרי קודש וכדומה".























דירה גילה ירושלים רמי לוי אריה קינג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד