י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

סערה: ראב"ד העדה החרדית מאיים להתפטר

הגר"מ שטרענבוך הודיע להנהלת העדה החרדית כי בכוונתו לעזוב את תפקידו • העילה: רצונו של הגאב"ד הגרי"ט וויס להשתתף במחאה שארגנו "אתרא קדישא" נגד הבניה במתחם גולובנציץ • המחאה אורגנה באופן פרטי ולא על ידי בית הדין, במטרה למחות על גזירת הגיוס" • בכירים בעדה: "שלהוב הרוחות יוביל לחורבן והרס" • התפתחות דרמטית

הגר"מ שטרנבוך. צילום ארכיון
הגר"מ שטרנבוך. צילום ארכיון



טלטלה עזה בעדה החרדית. ראב"ד הבד"ץ של העדה החרדית הגאון רבי משה שטרנבוך, הודיע להנהלת העדה החרדית, כי במידה והגאב"ד הגרי"ט ווייס , ייקח חלק בעצרת המחאה נגד הקברים המתוכננת להיום בצהריים בעיר בית שמש, הוא יגיש את התפטרותו ויעזוב את העדה החרדית ואת בית הדין שלה.

ראשיתה של העצרת, שאמורה להתקיים במקביל בירושלים ובבית שמש, החלה להתגלגל כמחאה והפגנה בנושא הגיוס. יש להדגיש, כי הבד"ץ לא יצא במכתב רשמי אודות העצרת ומדובר ביוזמה של גורמים פרטיים המקורבים לעדה החרדית, בצל דיוני וועדת שקד, המצביעה בימים אלו על סעיפי חוק הגיוס המתגבש.

העצרת עברה להילוך גבוה, עם מעצרו של תלמיד הישיבה בשבוע האחרון, בידי המשטרה הצבאית. אלא שבינתיים, כידוע, הלה הספיק להשתחרר ומארגני העצרת , התלבטו איזה אופי היא תישא בדיוק.

פעילים בקרב הארגון אתרא קדישא, כבר עמלים קשות מזה מספר שבועות, על מנת להביא את הגאב"ד למתחם החפירות בבית שמש, כדי שיביע את מחאתו, בהתאם לפסיקתו ופסק הבד"ץ נגד העבודות.

הגאב"ד כבר שוהה בעיר בית שמש מאז יום חמישי האחרון, ואמור לעזוב את העיר היום בערב.
מכיוון שאנשי אתרא חששו, כי הפגנת יחיד כזו, עלולה לעורר מהומה ואנדרלמוסיה, כרכו הפעילים את דבר העצרת המתוכננת לצהריים אודות הגיוס, יחד עם 'בקשת מחילה מהנפטרים', ניסוח מעודן שלא יתפרש חלילה כהפגנה נגד הראב"ד.

אלא, שהתברר, שמטרת העצרת אינה יותר מאשר הפגנת מחאה בעקבות חפירות הקברים, כפי שבאו גם לידי ביטוי בדרשתו של הגאב"ד במוצאי השבת האחרונה, ואזכור הגיוס, הוא שולי וזניח ומשמש רק אצטלא וכיסוי למטרתה האמתית של העצרת.

מזה זמן רב, חש הראב"ד כי דוחקים אותו לפינה. מודעה גדולה המוחה על כבוד התורה, פורסמה היום על לוחות המודעות בריכוזים החרדים, ועליה חתומים הגר"ח קנייבסקי והגר"נ קרליץ, ובה נאמר:

"כאשר אינשי דלא מעלי פערו פיהם ולשונם כנגד אחד מגדולי התורה בדורנו, העומד בפרץ , הגאון הגדול רבי משה שטרנבוך שליט"א. הננו למחות בזה על כבודה של תורה. ויהי רצון שיחזרו בתשובה שלימה".

בנוסף, פורסמו שוב מודעות המחאה על כבוד התורה, עליה חתמו עשרות מו"צים ורבנים של העדה החרדית, נגד הגורמים המבאישים את כבודו וקרנו של הראב"ד.

הבוקר, פורסמו מודעות ברחבי העיר, שעליהם חתומה הנהלת העדה החרדית, 'בפקודת הגאוה"צ רבותינו הבד"צ', כי מכיוון שמטרת העצרת היום, הינה בעצם, קריאת תיגר נגד הראב"ד, כי אין להשתתף בה. הנה הדברים שנאמרו בה:

"אחר שרבותינו כ"ק מרן הגאב"ד והגאוה"צ שרי התורה חברי הבד"צ שליט"א דפעיה"ק כבר כתבו והזהירו כמה פעמים ובפרט בתקופה האחרונה על חומר העון הנורא של ביזוי תלמידי חכמים פוסקי הדור ומנהיגי עדתנו שליט"א.

"אשר נועדה לביזוי תלמידי חכמים ולהרבות מחלוקות בתוך עדתנו רח"ל וכבר אמרו חז"ל גודל עון המבזה תלמידי חכמים שאין רפואה למכתו, ואין לו חלק לעולם הבא, ועוד דברים קשים כגידין. יום ד' לסדר עשו להם עגל מסכה י"ב אדר א' תשע"ד פעיה"ק ירושלים ת"ו. החותמים בצער העדה החרדית".

בנוסף, עבר כרוז ורמקולים ברחבי העיר ירושלים ובית שמש, שהתריעשהזהיר לא לקחת חלק בעצרת.

"אנו מקווים מאד, כי הצדדים ישמרו על פרופיל נמוך, לא יתלהמו ולא יחללו את כבוד העדה החרדית. שלהוב והתלהטות הרוחות , יביא לחורבן והרס שתוצאותיהם קשה לצפות". אומרים גורמים בעדה החרדית.
1

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד