כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

פרשת הזיופים: המשטרה ממליצה להעמיד לדין

יום אחרי הבג"צ: יחידת להב 433 סיימה את החקירה נגד החשודים בבחירות בבית שמש • גובשה תשתית ראייתית נגד שמונה

הפגנה בבית שמש נגד הזיופים. צלם: משה הולצמן
הפגנה בבית שמש נגד הזיופים. צלם: משה הולצמן

הסתיימה החקירה בנוגע לבחירות המקומיות בבית שמש וגובשה תשתית ראיתית כנגד שמונה חשודים בפרשה.

ביחידת להב 433 הסתיימה לאחרונה חקירת פרשה שעניינה חשדות לביצוע עבירות על פי חוק רשויות מקומיות במערכת הבחירות המקומיות לראשות עיריית בית שמש ולמועצה.

בסיומה של החקירה התגבשה תשתית ראיתית נגד שמונה חשודים לביצוען של עבירות שחיתות בחירות על פי "חוק הרשויות המקומיות - בחירות".

החקירה החלה ביום הבחירות, לאור מידע שהתקבל, שבעקבותיו נערכו חיפושים ונתפסו מוצגים שונים, בין היתר, תחפושות ותעודות זהות. החקירה נוהלה בשלב ראשון על ידי מחוז ירושלים ולאחר מספר ימים הועברה ללהב 433.

במהלך החקירה נגבו הודעות רבות, נחקרו באזהרה עשרות מעורבים שונים, חלקם נעצרו למספר ימים.

מהמשטרה נמסר כי "מחומר החקירה עולה כי בעיר בית שמש, ביום הבחירות, התבצעו הצבעות רבות על ידי מתחזים באמצעות תעודות זהות שאינן שלהם וכן תוכננו על פי החשד להתבצע הצבעות נוספות בשיטה זו.

"ההצבעות אורגנו באופן שיטתי, נרחב ובתכנון מראש, עוד בטרם מועד הבחירות. תעודות הזהות גויסו מקרב קהילה, אשר נמנעת מלהצביע מטעמים אידאולוגיים. מטרתה של ההתארגנות הפלילית הייתה להגדיל את סיכויי הבחירה של רשימת "כוח" למועצת העיר ושל משה אבוטבול לראשות העיר.

"ההתארגנות התבצעה על ידי מנגנון מובנה, כוח אדם ואמצעים תפעוליים והונחתה על ידי פעילים פוליטיים ומקורבים להם. השימוש בתעודות הזהות נעשה באמצעות תחפושות לשם הסוואת זהות המתחזים".

במהלך החקירה הוגשה על ידי היועץ המשפטי לממשלה, באמצעות פרקליטות מחוז ירושלים, עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי, המבוססת בעיקרה על חומר החקירה שנאסף, שעניינה ביטול הבחירות למועצה ולראשות העיר בית שמש. בעקבות העתירה, ביטל בית המשפט המחוזי את הבחירות לראשות העיר ולמועצה והורה על קיומן של בחירות חוזרות. בית המשפט העליון דחה את בקשת רשות הערעור שהוגשה מטעם רשימת כוח.

תיק החקירה הועבר בימים האחרונים לטיפולה של פרקליטות מחוז ירושלים בתחום הפלילי, אשר ליוותה את החקירה לצורך גיבוש החלטה בפרשה.
בית שמש אישום אבוטבול כוח להב 433

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד