כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

'אור שמח' תבנה בשייח ג'ראח, וגם בזק"א יחגגו

לאחר סחבת ארוכה אישרה ועדת תכנון ובניה בירושלים הקמת מבנה עבור הישיבה בשכונה הרגישה • ומה יוקדש לארגוני החירום?

דייטש וכחלון מעיינים בתכנית. צילום: ג'קי לוי
דייטש וכחלון מעיינים בתכנית. צילום: ג'קי לוי

ישיבת 'אור שמח' לחוזרים בתשובה, המתכננת מזה תקופה ארוכה לבנות מבנה בשכונת שייח ג'ראח - בירושלים - סבלה ממתנגדים.

הנהלת הישיבה הגישה לוועדה המקומית בעיריית ירושלים תכנית להקמת מבנה בשכונה, שמהווה אזור רגיש בסכסוך הישראלי-פלסטיני. כשהדבר נעשה למרות התנגדות הגורמים המקצועיים בעירייה, שקבעו שהתוכנית לא תשרת את האוכלוסייה המתגוררת באזור.

היום (ד) לאחר סחבת ארוכה, אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובניה בירושלים בראשות המשנה ליו"ר הוועדה סגן ראש העיר יוסי דייטש, להפקיד את תכנית הבינוי של הישיבה - הכוללת 9 קומות, ברוב של ארבעה נגד שלושה מנציגי השמאל.

במסגרת התכנית יוקצו כ-850 מ״ר לטובת מחסני חירום שישמשו את ארגוני החירום וההצלה בעיר, ובהם זק"א. יצויין כי תכנית זו כבר הובאה בעבר לועדה, אך בשל הוראות הדרג המדיני הוסרה מסדר היום.

עם אישורה של הוועדה אמר יוסי דייטש: "אני שמח להיות שותף פעיל בבניינה של העיר ירושלים. עיריית ירושלים מאשרת תכניות בניה ללא הבדל בין גזע דת ומין, חבל שישנם גורמים אינטרסנטיים שמנסים לתקוע מקלות בגלגלים בניסיון לעצור את פיתוחה של העיר".

דייטש הוסיף ואמר "כי חשוב מאד גם להביא לפתרון מצוקת ארגוני החירום וההצלה בעיר, אשר זמן רב מחפשים עבורם שטח לאחסון ציוד גדול ויקר וגורמי התכנון סברו כי זה המקום המתאים לכך".
אור שמח ישיבה שמאל שייח ג'ראח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד