י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

"לא אקבל שקרים נגד ישראל, לא בגרמנית"

יו"ר הבית היהודי וחברי סיעתו נטשו את מליאת הכנסת במחאה על דבריו של מרטין שולץ, יו"ר הפרלמנט האירופאי

שולץ עם ראש הממשלה. צילום: פלאש 90
שולץ עם ראש הממשלה. צילום: פלאש 90

מהומה בכנסת: בעת נאומו של יו"ר הפרלמנט האירופאי מרטין שולץ במליאה, התפרצו לעברו ח"כים מהבית היהודי בשל דבריו על כמויות המים שישראל מקציבה לפלסטינים ועל המצור שהיא מטילה על עזה.

ח״כ מוטי יוגב התפרץ ואמר: "חוצפה לתמוך בפלסטינים שמסיתים להשמדת ישראל 70 שנה לאחר השואה". מיד לאחר מכן עזב יוגב את המליאה. לאחר מכן הוסיף יוגב: "נשיא הפרלמנט הארופאי בן העם הגרמני איננו מתבייש לצטט שקרים אותם שמע אתמול מפלסטינים ברמאללה. זו חוצפה שאין כדוגמתה שצריך למחות נגדה".

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט וח"כים נוספים מהסיעה ביניהם שקד ואורית סטרוק עזבו אף הם את המליאה תוך כדי הנאום, במחאה על הדברים. יו"ר המפלגה אף דרש התנצלות מנשיא הפרלמנט בשם סיעת הבית היהודי: "הדברים שהושמעו בכנסת הינם חמורים ביותר. הבית היהודי דורש התנצלות מנשיא הפרלמנט האירופי אשר השמיע שני שקרים בנאומו שהזינו אותו הפלסטינים. שתיקה לנוכח תעמולה שקרית היא מתן לגיטימציה לפעילות נגד אזרחי ישראל".

מאוחר יותר הסביר בנט את הדברים בעמוד הפייסבוק שלו: "לא נבליג על שקרים. עומד יו״ר הפרלמנט הארופאי, גרמני במוצאו, ונואם בכנסת ישראל, שני שקרים בוטים: 'פלסטיני זכאי ל-17 ליטר מים לעומת ישראלי שזכאי ל-70 ליטר מים ליום', ו'ישראל מטילה מצור על עזה'. (זה אחרי שגירשנו 8000 יהודים מעזה ובתמורה ירו עלינו רבבות טילים). לצערי, אף אחד לא טרח למחות או להעמיד אותו על טעותו. לא אקבל הטפת מוסר שקרית נגד עם ישראל בכנסת ישראל. בטח לא בגרמנית".

בתום הדיון מתחו ח"כים מהשמאל ביקורת על התנהגותם של חברי הבית היהודי, אולם השרה לימור לבנת יצאה להגנתם, ותמכה בכך שעזבו את אולם המליאה.

ח"כ יעקב מרגי מש"ס תקף את צביעותם של חברי הבית היהודי. "הם צריכים לנטוש תחילה את הממשלה ולא את מליאת הכנסת. הבית היהודי שותפים לממשלה שמאמינה ופועלת ברוח הפרלמנט האירופי".

יצויין כי במשך שנים נהוג היה בכנסת שלא להפריע בקריאות ביניים בעת נאום של אורח זר. אולם כבר בעת נאומו של ראש ממשלת קנדה לפני פחות מחודש הוא נתקל בקריאות של ח"כ טיבי. כעת, נראה, כי גם ח"כים מהימין החליטו להפר את הנוהג המקובל.
מהומה מליאה מחאה ח''כים אירופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד