כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

בן ישיבה טבע: צעק 'אין לי כח' - ונעלם

תלמיד ישיבת 'חברון-גבעת מרדכי', שחה עם חבריו במאגר בית זית וטבע למוות • תיעוד מהשטח - וידאו ותמונות

בן ישיבה טבע: צעק 'אין לי כח' - ונעלם
מדא



תלמיד ישיבה נמשה הערב (רביעי) ללא רוח חיים, ממאגר המים בית זית, שבפרוזדור ירושלים.

תלמיד הישיבה כבן 21, מישיבת 'כנסת ישראל חברון גבעת מרדכי', יצא עם חבריו לטייל באזור מאגר המים של בית זית, המצוי מערבית לירושלים. הצעיר נכנס עם חבריו לשחות במים ונעלם מעיניהם.

אחד מחבריו סיפר: "יצאנו לטייל וצעדנו למרחק מה. כשהתחלנו לחזור, החבר שלנו נכנס לשחות וניסה לחצות את המאגר מצד לצד. באמצע הוא צעק שנגמר לו הכח, הוא התקשה לשחות ולפתע נעלם מעיננו".

חבריו הזעיקו את כוחות ההצלה. מיד עם קבלת הקריאה הגיעו למקום צוותי כיבוי והיחידה לחילוצים מיוחדים, יחידת הצוללים של זק"א וצוותי מד"א ואיחוד הצלה ופתחו בסריקות.

לאחר חיפושים ממושכים נמצאה גופתו ללא רוח חיים.

יחידות חילוץ מבית שמש ומירושלים ביצעו פעולות חיפוש בתוך המים, כמו כן הוקפצה יחידת חילוץ מיו"ש. גם חפ"ק בית שמש הגיע למקום, כמו כן מפקד המחוז. הכוחות הסתייעו במסוק יסעור של יחידה 669.



מאיחוד הצלה נמסר כי במוקד התקבלה קריאה מקבוצת תלמידי ישיבת 'חברון-גבעת מרדכי', שסיפרו כי במהלך שהותם בסכר, אחד מהם נעלם, וביקשו סיוע.

דביר עדני חובש 'איחוד הצלה' סיפר: "מדובר בטרגדיה קשה - כשהגעתי לזירה נתקלתי בחבריו של הבחור כשהם מבוהלים לאחר שחברם נעלם כשטבע באגם, למקום הוזעקו יחידות חילוץ וצוללנים שפעלו בזירה עד לאיתור גופתו, עוברי אורח סיפרו כי מדובר בתלמיד ישיבה שטבע בבוץ לאחר ששחה באגם, כוחות גדולים של משטרה וכיבוי אש פעלו בזירה".

פאראמדיק מד"א פליקס לוטן, מומחה לחילוץ ימי שאיתר את הגופה, היה במשמרת במד"א והגיע למקום בניידת טיפול נמרץ של מד"א. הוא מספר: "קיבלנו קריאה על מספר צעירים שנכנסו לשחות במאגר מים ואחד מחבריהם לא יצא, כשהגענו למקום הצעירים היו נסערים מאוד והובילו אותנו למקום, במקביל לסריקות שביצענו אחר הצעיר ביקשתי מצוות מד"א שיסע לביתי שנמצא בסמוך ויביא לי את ציוד הצלילה שלי. התארגנתי לצלילה בתוך מספר דקות ומיד התחלתי בחיפושים מתחת למים, כעבור דקות בודדות איתרתי את הצעיר כשהוא מחוסר הכרה מתחת למים, חילצתי אותו לפני השטח שם לא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

משטרת מחוז ירושלים פתחה בחקירה.

צילום: דוברות כבאות והצלה

,

צילום: סוכנות הידיעות "חדשות 24"























,

צילום: דוברות כבאות והצלה







צילום: דוברות מד"א











בחור טבע ישיבה הצלה בית זית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד