י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הגר"ש ארוש: תתפללו עבור הרב ברלנד

הערב תתקיים עצרת תפילה על ידי תלמידיו של הגר"א ברלנד בכותל המערבי, בתקווה שישוב לישראל במהרה

הגאון רבי שלום ארוש
הגאון רבי שלום ארוש

הערב (ד) תתקיים עצרת גדולה ברחבת הכותל המערבי, בה יעתירו תלמידיו של הגר"א ברלנד לשובו ארצה.

המארגנים, מוציאי העלון 'כנישתא חדא' - דברי תורתו של הרב ברלנד, כתבו: "הבאנו לכם 9 חודשים ו-27 גליונות של 'כנישתא חדא', שמעתם סיפורים נפלאים על מורנו הרב שליט"א, עכשיו הגיע זמן להחזיר אותו הביתה. לכן במקום להביא לכם עוד עלון השבוע אנחנו מביאים לכם את קריאת קדשו על עצרת תפילה וזעקה בכותל המערבי, ומצרפים לזה את הזעקה שלנו להחזיר אותו הביתה לירושלים עיר הקודש. כי עברה שנה מאז שהצדיק יצא לגלות ואנו נשארנו כיתומים ללא אב כצאן ללא רועה. ובעז"ה ה' שבוע הבא נמשיך להביא לכם את עלון הרגיל ונוכל לספר על חזרתו של הרב לארץ הקודש".

במודעה, תחת הכותרת "לך כנוס את כל היהודים", נקראים התלמידים ל"עצרת חירום תפילה וזעקה בכותל המערבי על האסונות הנוראים שמתגברים מיום ליום בתוך עם ישראל על הגזירות הנוראות שמתחדשות מדי יום, שמכל צד עומדים עלינו להשמידנו מבחוץ ומבפנים, גוף ונפש ולכן נתכנס כולנו יחד ביום רביעי בערב מול שריד בית מקדשנו נתפלל על חיינו על ביטול הגזירות מעל עם ישראל ובהזדמנות זו נתפלל כולנו יחד על הרב עצמו שכל מציאותו הוא בבחינת כַאֲשֶׁר אָבַדְתִּי אָבָדְתִּי, שלוקח על עצמו הצער והגלות של כל עם ישראל ונמצא כעת רחוק מאתנו ומארצנו הקדושה, 'וְהוּא מְחֹלָל מִפְּשָׁעֵנוּ מְדֻכָּא מֵעֲוֹנֹתֵינוּ', שלא נהיה חלילה כצאן ללא רועה".

"ועל כן מוטל על כל אחד ואחד שלב יהודי עדיין בוער בקרבו, לקרוע שערי שמים בתפילה וזעקה
עד שנבטל כל הגזרות רעות ומורנו הרב ישוב ארצה. סדר היום: 19:00 תפילת ערבית בניגון
תיקון הכללי שלוש פעמים מילה במילה, תפילה מיוחדת שחיבר מורנו הרב שליט"א על ביטול הגזירות מעל עם ישראל".

"ולירושלים עירך ברחמים תשוב - זהו עיקר תפילתינו, שתשוב השכינה למקומה כאשר בתחילה, והצדיק יבא בעיר, ויהיה העולם מתוקן על מכונו, והכל יהיה שלם".

היום בצהריים הורה הגאון רבי שלום ארוש בשיעור בישיבתו - 'חוט של חסד' - כי כל הבחורים והאברכים של הישיבה מתבקשים להגיע לעצרת בכותל.
הרב אליעזר ברלנד הרב ארוש הכותל המערבי תפילה גזירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד