י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

סערה בעצרת: מדוע הגאב"ד לא יוצא? • וידאו

מאחורי הקלעים של עצרת 'אתרא קדישא' • מדוע לא יצא הגאב"ד מרכבו • ומה ענה האדמו"ר מפשווארסק למארגנים?

בכנס העדה
בכנס העדה



הסתיימה הערב (רביעי), העצרת נגד החפירות בבית שמש, בה השתתף גאב"ד העדה החרדית הגרי"ט ווייס וחבר הבד"ץ הגר"י רוזנברגר רב קרית הרמ"א בבית שמש.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי להגעתו של הגאב"ד, קדמה סאגה לא פשוטה: כאשר מארגני העצרת, ביקשו ממנו לקחת בה חלק, התנה הגאב"ד את השתתפותו בשני תנאים. האחד, כי כל חברי הבד"ץ ישתתפו בהעצרות בירושלים או בבית שמש והתנאי השני, כי לא יותקפו רבנים, כשכוונתו בעיקר לראב"ד העדה החרדית.

אמש, הגיע הגאב"ד לירושלים ממקום שהותו בבית שמש, לזמן קצר ושב בחזרה לאכסנייתו.

לאחר קיום העצרת בירושלים, כאשר נודע לגאב"ד כי אף חבר מטעם הבד"ץ לא השתתף בה וכי הרה"ג רבי משה זאב זורגר והרה"ג רבי סנדר ארלנגר, ביקרו את הראב"ד, החליט כי התנאים לא קוימו ולפיכך אין בדעתו, להשתתף בעצרת בבית שמש.

בנוסף, האיומים המפורשים של הראב"ד לפיהם יתפטר, במידה והגאב"ד ישתתף בעצרת בבית שמש, הוסיפו נופך משמעותי לסירובו של הגאב"ד.

אך יו"ר ארגון 'אתרא קדישא' הרב דוד שמידל, הגיע למעונו של הגאב"ד ודחק בו לצאת מביתו. הגאב"ד המשמש כאחד מנשיאי ארגון אתרא קדישא, אמר כי אינו חש בטוב, והרב שמידל הציע לגאב"ד להישאר ברכבו, ובלבד כי יגיע אל העצרת.

הרב שמידל לא הרפה ולאחר שהפעיל מכבש לחצים עז, הצליח לגרום לגאב"ד לצאת מהבית.

בפועל, השתתף בעצרת בבית שמש, כאמור, רק חבר אחד מטעם הבד"ץ, הגר"י רוזנברגר לצד מספר רבנים ובהם הרב ארלנגר שנכח ונאם גם בעצרת הירושלמית.

הרב ארלנגר, קידם את בואו של הגאב"ד ופלט אל המיקרופון, קבל שש מאות המשתתפים : "הגאב"ד לא יוצא מהרכב משום שאינו חש בטוב וגם כי איננו רוצה שהראב"ד יתפטר".

האדמו"ר סירב להגיע

כפי שפורסם, עם היוודע דבר הגעת הגאב"ד אל הזירה בבית שמש, הודיע הראב"ד מיידית על התפטרותו וכי אין בכוונתו להשתתף מכאן ואילך במושבים של הבד"ץ.

"אני מאוכזב מהמקום הזה. אין לי מה לחפש פה, ישנם אנשים שמעוניינים להחריב את העדה, אין לי מה להישאר כאן" הצהיר בכאב.

עם זאת, בהנהלת העדה החרדית, בטוחים כי לא נאמרה המילה האחרונה והם מקווים שתמצא הנוסחה שתגרום להרגעת הרוחות וכי הם יוכלו לרצות את הראב"ד ולגרום לו, לחזור בו מהתפטרותו. כפי שהעסק נראה כעת, הסיכויים אינם גדולים, זולת אם יתבצע בדק בית בקרב שורות העדה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי אמש, בעת נישואי נכדו של האדמו"ר מפשווארסק העושה בימים אלו בארץ, הגיעו כמה ממארגני העצרת אל האדמו"ר במהלך החתונה, וביקשו ממנו ליטול חלק באחת העצרות.

יש לציין, כי האדמו"ר משמש אף הוא כאחד מנשיאי ארגון אתרא קדישא והעסקנים קבעו את העצרת ליום זה, כדי לאפשר לאדמו"ר להשתתף. אך האדמו"ר לא קיבל את ההזמנה והגיב: "יהי רצון שתתכוונו לשם שמים".

העסקנים לא הרפו ולאחר שענו אמן על הברכה אמרו לו: "אבל בכל זאת, חשוב שהאדמו"ר ישתתף כדי לחזק את המערכה". האדמו"ר שב על המשפט: "יהי רצון שתתכוונו לשם שמים".

גורמים בעדה החרדית, שלא הייתה שותפה לארגון העצרת, מציינים כי תמוה איך הצליחו המארגנים לרתום את הרה"ג דוד שווימר אל ההפגנה: "כזכור, לפני כמה שנים יצא הרב שווימר נגד ועד השחיטה של העדה החרדית, וזכה לגינויים מצד העדה החרדית. מאז, הוא נעלם וקולו לא נשמע. לא ברור, איך פתאום הצליחו לגייסו", הם אומרים.

וידאו: למה הגאב"ד לא יוצא?


גאב''ד העדה סיקריקים בית שמש אתרא קדישא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד