כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

הלם בישיבת 'חברון': הבחור יהונתן מלר טבע

כתב 'בחדרי חרדים' היה עם חבריו של יהונתן מלר ז"ל שטבע היום למוות בבית זית • הלוויה יצאה הלילה להר המנוחות

הבחור יהונתן מלר ז"ל. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
הבחור יהונתן מלר ז"ל. צילום ארכיון: בחדרי חרדים



טרגדיה קשה קיפחה היום (רביעי) אחר הצהריים את חיי הבחור יהונתן (יוני) מלר ז"ל בן 22, תלמיד ועד שישי בישיבת חברון-גבעת מרדכי בירושלים, ואשר טבע למוות במאגר המים בבית זית.

המנוח הינו בן משפחה לבני הזוג גרוס, אשר שיכלו את שתי בנותיהם באסון ההדברה בירושלים.

הלוויתו התקיימה הערב בשעה 23:00 בבית ההספד קהילת ירושלים בהר המנוחות.

כתב 'בחדרי חרדים' יצא עם פרסום הידיעה לישיבת חברון, שם שורר עדיין הלם כבד. חבריו התקשו לעכל את הידיעה. וניסו להבין איך וכיצד אירעה הטרגדיה.

"הוא יצא עם קבוצת בחורים להתאוורר קרוב לירושלים", אומרים חבריו, "לא לשם טיול, ולא כדי לפרוץ את מסגרת הישיבה. הוא לא נסע לצפון אלא עשה קפיצה קטנה, שאם היה יודע איך תסתיים היה מוותר עליה".

"היום בשעה 3 וחצי בצהריים", הם מספרים, "יוני עוד התקשר לבחור מהישיבה וביקש ממנו שיביא לו גמרא קטנה ללמוד בה 'בלכתך בדרך'".

אחד מחבריו הקרובים בוועד מספר: "אולי זה יישמע כשבחים של 'אחרי מות קדושים', אבל באמת הוא היה אחד המיוחדים שבחבורה אנחנו לא מעכלים את הבשורה".

בישיבה מציינים שהטרגדיה אירעה תוך ימי השלושים לפטירתו של הגאון רבי יצחק הלוי לנדא זצ"ל מראשי הישיבה וגם של מנהל הישיבה הרה"ח רבי שמואל פילמר ז"ל, "הטרגדיה גדולה וכואבת בכפליים", הם אומרים.

תלמיד עם מאור פנים

המנוח נולד בי"ב סיון תשנ"א, להוריו הרב יוסף מלר ולאמו חמדה למשפחת גליק, והתגורר בשכונת גבעת שאול בירושלים.

המנוח הינו בוגר הישיבה לצעירים 'מעוז חיל', שם היה תלמיד בולט. חברו לשיעור בישיבה, הלומד כיום בישיבת מיר ברכפלד, מספר ל'בחדרי חרדים': "הוא התחבב על רבני הישיבה וישב ולמד בהתמדה גדולה. המיוחד שבו היה מאור פניו והשמחה שלא משה ממנו. קשה למצוא כאלו בחורים בעולם הישיבות".

חבריו הקרובים מספרים על בחור מצוין משכמו ומעלה, בחור רציני שמח וטוב לב שלמד בהתמדה.

"כל דבר לקח ברצינות - ולא רצינות המכבידה על סביבתו. הוא היה צנוע בטבעו גם בתפילות היה רציני, שמירת סדרים אצלו הייתה חשובה מאוד", אמר ישראל - חבר נוסף.

"בכל חתונה של חבר היה מהמיוחדים ששימחו את החתן. במוצאי שבתות היה יוצא לשמח חולים בבתי חולים. מעולם", מדגיש חברו נתנאל, "לא רב עם איש".

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
יהונתן מלר חברון אסון ישיבה בחורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד