כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

היועה"מ החליט: כתב אישום נגד הרב פינטו

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, החליט להגיש כתב אישום נגד הרב יאשיהו פינטו • חשוד בהצעת שוחד לתנ"צ אפרים ברכה, עבור מסירת מידע אודות חקירה שהתנהלה בעמותת "חזון ישעיה" • כתב האישום יוגש בימים הקרובים • תלמידי הרב: "נחשוף את האמת על הפרשה" • הפרקליטים: "ההחלטה לא לקיים חקירה בעניין ארביב - יותר מתמוהה - טרם נאמרה המילה האחרונה"

הרב פינטו. צילום: פלאש90
הרב פינטו. צילום: פלאש90

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, החליט היום (רביעי) לאמץ את המלצת פרקליטות המדינה ולהגיש כתב אישום נגד הרב יאשיהו פינטו.

כתב האישום יוגש בימים הקרובים.

כתב האישום שיוגש ייחס לרב פינטו הצעת שוחד ונתינתו לקצין המשטרה תת ניצב אפרים ברכה, שכיהן באותה עת בתפקיד ראש חטיבת החקירות של המשטרה.

השוחד לכאורה, בסך של 200,000 דולר, הוצע לפי החשד על מנת לשכנע את תנ"צ ברכה למסור לו מידע, בין היתר, ובעיקר, אודות חקירה משטרתית שהתנהלה באותה עת בעמותת "חזון ישעיה", שהרב פינטו היה קשור אליה.

תנ"צ ברכה עדכן בשעתו את מפקדיו על הצעת השוחד שקיבל ובהנחייתם פעל מול הרב פינטו לצורך איסוף ראיות בחקירה זו.

בנוסף, ייוחסו לרב פינטו גם עבירות של הדחה בחקירה תוך מתן טובות הנאה ושימוש באמצעים פסולים כלפי גורמים שונים, וכן עבירות של הטרדת עד, הלבנת הון, ועבירות נוספות.

ההחלטה להגיש כתב אישום התבססה על חקירה יסודית ומקיפה שניהלה משטרת ישראל, בפיקוחם הישיר של ראש אח"מ הקודם, ניצב יואב סגלוביץ, ומחליפו, ניצב מני יצחקי.

ההחלטה להגיש את כתב האישום התקבלה היום בתום התייעצות שקיים היועץ המשפטי לממשלה, בהשתתפות פרקליט המדינה, המשנה ליועמ"ש, המשנה לפרקליט המדינה, ופרקליטים בכירים נוספים מפרקליטות מחוז ת"א וממח"ש, ובכללם עו"ד אלי שוורץ, הפרקליט המלווה של התיק.

הישיבה עסקה בשאלת הגשת כתב אישום נגד הרב פינטו וכן בעניין הליך הבדיקה שהתבצע במחלקה לחקירות שוטרים לגבי ניצב מנשה ארביב. כן נדונו השלכות הודעתו של ניצב ארביב על פרישתו ממשטרת ישראל על פרשה זו.

בתום הישיבה, הוחלט לקיים פגישה נוספת עם באי כוחו של הרב פינטו, וזו אכן התקיימה הערב. בסיום הפגישה האמורה הודיעו הסנגורים בשם מרשם כי הם מוותרים על זכותו לקיים שימוע, טרם תתקבל החלטה סופית בדבר העמדתו לדין.

אשר על כן, כאמור, הוחלט כי בימים הקרובים יוגש כתב אישום נגד הרב פינטו.

פרקליטיו של הרב יאשיהו פינטו הגיבו להחלטת היועמ"ש להגיש נגדו כתב אישום:

"תגובתו של הרב פינטו תימסר, בהרחבה, במקום ובזמן המתאים לכך. עד כה לא הגבנו על פרסומים רבים בכלי התקשורת, ולא בכדי", אמרו הפרקליטים.

לדבריהם, "החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה שלא לפתוח בחקירה נגד ניצב במשטרה, חרף החשדות החמורים נגדו והמלצת המחלקה לחקירת שוטרים לעשות כן, היא יותר מתמוהה. טרם נאמרה בעניין זה המילה האחרונה".

תלמידי הרב ממוסדות "שובה ישראל", מסרו: "אנו משוכנעים בצדקתו המוחלטת של הרב.

"במהלך הימים הקרובים נחשוף את מסכת ההתרחשויות בפרשה מאז שנת 2010, כאשר הרב פינטו היה קורבן בפרשיית סחיטה ואיומים בארצות הברית. כשכלל מסכת האירועים יחשפו, הציבור יוכל לשפוט מי המאשים ומי הנאשם בפרשה".
הרב פינטו יועץ המשפטי חקירה משטרה כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד