כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

פרשת הרב פינטו: המשא ומתן עם היועה"מ נמשך

למרות הודעת היועץ המשפטי, גם הערב נמשכים המגעים לביטול סעיפי אישום בתמורה למידע המפליל על נצ"מ ארביב • 'בחדרי חרדים' חושף מה התרחש בפגישה היום בין היועץ המשפטי לפרקליטי הרב, מדוע דחו את ההצעה לשימוע, מי תמך בסגירת התיק, ומה הכריעה פרקליטות המדינה • וגם: חסידי הרב מסבירים את פרשת 'חזון ישעיה'

הרב פינטו
הרב פינטו



מי שחשב שהחלטתו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, שהתפרסמה הערב (ד) להגיש כתב אישום נגד הרב יאשיהו פינטו - היא סוף פסוק לפרשה שמסעירה את צמרת המשטרה, עשוי להתבדות.

ל'בחדרי חרדים' נודע באופן בלעדי כי המגעים בין פרקליטיו של הרב והיועץ המשפטי לממשלה נמשכים גם הערב, לאחר פרסום החלטתו של היועץ.

היום בשעות הצהריים הזמין היועץ המשפטי לממשלה את פרקליטי הרב, עורכי הדין אלי זוהר, רועי בלכר ומשה מזור, לפגישה, בה נכחו גם נציגי פרקליטות ת"א ומח"ש, בניסיון להגיע להסכמות.

במהלך הפגישה ניסה היועץ להציע כמה הצעות פשרה לפרקליטיו של הרב פינטו, אולם הם דחו את כולן. בלית ברירה, הבהיר להם היועץ המשפטי כי כדי 'לשחרר לחץ' הוא יהיה חייב להגיש כתב אישום נגד הרב, שאחריו יימשכו המגעים בין הצדדים, בתקווה להגיע להסדר שיכלול פתיחת חקירה פלילית נגד ארביב תמורת תספורת של מרבית סעיפי האישום נגד הרב.

במפגש עצמו צידד סגן ראש מח"ש, משה סעדה, בסגירת התיק של הרב לגמרי, במטרה לפתוח בחקירה פלילית נגד ארביב. מאידך, פרקליטות מחוז תל אביב התעקשה להותיר את מרבית הסעיפים בכתב האישום נגד הרב. פרקליטות המדינה הכריעה כי יש לבצע חיקור דין בארה"ב באמצעות נציגות רשמית של מדינת ישראל, ולאמת את טענות פרקליטי הרב, כי אכן הרב הצהיר בפני האמריקאים על עזרתו לחסידו, הקצין אפרים ברכה, ובמידה והדברים יוכחו - יש להסכים לסגירת התיק.

לאחר הפגישה שנמשכה שעה, סיכם היועץ כי אין ברירה אלא לחתום היום על הסדר או לשגר את כתב האישום לבית המשפט בתהליך ארוך, ובמקביל להמשיך במגעים מתוך רצון להגיע להסדר שיוכלו להסכים לו גם מח"ש ופרקליטות תל אביב ולעמק השווה.

היועץ גם הציע לפרקליטי הרב לערוך שימוע, אך הפרקליטים דחו ואמרו כי אינם זקוקים לכך והעובדות ידועות. "נלך לבית המשפט, ואם לא נסתדר בדרך - הציבור ישפוט. נערוך מסיבת עיתונאים ונחשוף את ניצול הרב בידי קציני משטרה, ואז כל העם ידע מי המאשימים ומי הנאשם", אמרו.

"לרב יש נשיאות כבוד ביותר מ-40 עמותות"

חסידי הרב אומרים הלילה, כי ה'פשע' הגדול שבו מואשם הרב, הינה עזרה כלכלית לחסיד שהוא גם קצין שנקלע למצוקה, ורעייתו ביקשה עזרה מהרבנית.

"הרב לא היה זקוק לדבר, הוא אינו עובד מדינה, ומוסדותיו בישראל ככלל אינם מקבלים מתקציב המדינה. אין לרב שום קשר למוסדות 'חזון ישעיהו', הוא היה רק נשיא כבוד בהתנדבות של העמותה, כפי שהוא נשיא כבוד בעוד למעלה מ-40 ארגונים ועמותות ברחבי העולם".

"הרב בטוח בצדקתו, הוא אינו מתרשם מהמאבק המשפטי.

בימים הקרובים תתקיים מסיבת עיתונאים שבה תיחשף כל מסכת ההתרחשויות מ-2010, אז החלה הפרשה בארה"ב - במהלכה הרב אוים, ואז התערבו קציני משטרה כביכול לסייע לו, והחלו לנצל אותו באכזריות. לא בכדי ההערכה של כל הפרשנים כי התיק נגד הרב ייסגר עוד לפני שיגיע לבית המשפט. חשוב לזכור כי על העובדות אין כל ויכוח והמחלוקת היא רק על הפרשנות, כאשר לרב יש עדי תמיכה, בהם קצינים לשעבר ואנשי אף.בי.אי שיתייצבו ויסבירו את מערכת הקשרים בין הרב לאותם קצינים-חסידים במלואה".

לסיום הם מוסיפים: "היועץ המשפטי יודע שפרקליטי הרב אינם מדברים סתם, הם שלפו את השפן הראשון בדמותו של נצ"מ מנשה ארביב, וקצין החקירות הבכיר באגף החקירות הלך לביתו מבלי שהרב אמר מילה בנושא. הוא יודע וגם אחרים יודעים היטב מדוע עשה זאת ולמה מיהר להימלט. ב"ה יש המון עדים, הסיפור המלא יסופר והרבה יצטרכו לבקש מחילה מהרב".
הרב פינטו פרקליטות מח''ש ארביב עמותה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד