כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

פשרה על הסנקציות: דחייה והשהייה

האם מתגבשת פשרה על הסנקציות הפליליות? • לפי הצעת ח"כ עמר בר לב, תקופת המעבר בחוק תוארך בשנה • במידה ויעדי הגיוס לא יושגו, הפעלת הסנקציות - תידחה בחצי שנה • "האחריות הפלילית לא תופעל באופן אוטומטי" • ח"כים מהבית היהודי ויש עתיד תומכים • יהדות התורה: "קשקוש: לא נקבל שום פשרה על הסנקציות הפליליות"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

נמשכים הניסיונות להגיע לפשרה בעניין הסנקציות הפליליות שיוטלו או לא יוטלו על בני ישיבות שלא יתגייסו. הבוקר מסתמנת פשרה, כפי שמדווח הבוקר עיתון 'מעריב', אך גורמים ביהדות התורה דוחים אותה בתוקף.

הוגה המתווה החדש הינו ח"כ עמר בר לב (העבודה), חבר הוועדה לחקיקת החוק לשיוויון בנטל, וחבר בוועדת הרביעייה המנסה לגבש פשרה בנוגע לחוק והכוללת את יו"ר הוועדה איילת שקד, עפר שלח ואלעזר שטרן.

ההצעה הוצגה בפניה הרביעייה השוקלת אותה בחיוב, היא זכתה כבר לתמיכה פומבית של ח"כ אלעזר שטרן ולתמיכה של יו"ר הוועדה, ח"כ שקד. לדביריה: "יש מספר אפשרויות לגיבוש החוק ואנו עובדים כרגע להגיע למתווה משותף".

גם חברי הוועדה החרדים, אמנם לא הביעו תמיכה מפורשת אך לדברי בר לב, הודו כי "עם נוסח כזה של החוק, זה יכול לעזור לנו שלא לצאת למלחמה נגד החוק".

אך בשיחה עם 'בחדרי חרדים', דחו גורמים בכירים ביהדות התורה את ההצעה ובתוקף והגדירו אותו כ'קשקוש'. "לא נקבל שום פשרה בנושא הזה", אמרו.

על פי המתווה, תקופת המעבר שנקבעה בחוק הגיוס, שאמורה לדחות את יישומו בארבע שנים, תוארך בשנה, ותסתיים בחודש יולי 2018 במקום ביולי 2017.

בנוסף, מציע מתווה הפשרה השהיה של חצי שנה לפני החלת חוק שירות ביטחון והפעלת הסנקציות הפליליות נגד חרדים שלא יתגייסו, גם אם יתברר כי הציבור החרדי לא עמד ביעדי הגיוס.

כפי שהסביר זאת בר לב: "לפני שאנחנו מורידים גרזן של אחריות פלילית על החרדים, נדאג שזה לא יקרה באופן אוטומטי. נקבע חצי שנה של השהיה לפני השלב הפלילי, ובמהלך אותה תקופה נוכל לבחון איך נראית המגמה בתוך הציבור החרדי והיחס כלפי מתווה הגיוס. נבחן את יישום החוק בשנים שיעברו עד אז, ובעיקר נוכל לבדוק האם יש מקום להכניס שינויים בהתאם לניסיון שכבר יהיה לנו".
חרדים גיוס בני ישיבות ועדת שקד בר לב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד