כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

דייטש זועם: קטסטרופה בבית החולים הדסה

דייטש: "חובתינו המוסרית והציבורית כפטרוני העיר להידרש למקרה קשה זה ולפעול בכל דרך אפשרית לסייע להצלת בית החולים"

יוסי דייטש. צילום: קובי הר צבי
יוסי דייטש. צילום: קובי הר צבי

השביתה בבית החולים הדסה עין כרם: סגן ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש שלח מכתב זועם
לראש העיר ניר ברקת.

במכתבו כותב דייטש: בימים האחרונים אנו עדים לקריסה טוטאלית של מערכת הבריאות בירושלים.
מה שהחל בידיעות מינוריות על מצוקה תקציבית בבית החולים 'הדסה עין כרם', המשמש את מאות אלפי תושבי הבירה, הפך בחודשים האחרונים לקטסטרופה של ממש.

כפי שאתה בטח יודע, אדוני ראש העיר, עובדי בית החולים הכריזו בימים האחרונים על עבודה במתכונת חירום, מה שהפך את חייהם של רבים מתושבי הבירה לבלתי נסבלים.

בימים האחרונים פקדתי מספר פעמים את חדר המיון של בית החולים, וגיליתי מצב מזעזע: על מפתן דלתות בית החולים עומדים אנשים המשוועים לקבל טיפול רפואי, אך נענים בשלילה. 'בית החולים', כך נאמר להם, 'מטפל רק בסכנת חיים של ממש'. בעיני ראיתי נשים מבוגרות, עוללים קטנים, נכים וחולים בכל הרמות הזקוקים לטיפול רפואי בהול, אך נענים בשלילה.

המצב הזה הוביל להצפת שאר חדרי המיון בבתי החולים בעיר שאינם יכולים להתמודד עם העומסים הרבים ושולחים את החולים הרבים בחזרה לבתיהם ללא שהם מקבלים טיפול רפואי הולם. אנו נמצאים בעיצומה של קטסטרופה בריאותית שסופה מי ישורנה.

אנו, חברי הנהלת העיר, נבחרנו על ידי הציבור בכדי לשרת אותו גם בעיתות חירום ומצוקה, ואולי דווקא בשעות מעין אלו. חובתינו המוסרית והציבורית כפטרוני העיר להידרש למקרה קשה זה ולפעול בכל דרך אפשרית לסייע להצלת בית החולים.

לצערי אני יכול לומר בוודאות כי אם לא יימצא פיתרון מהיר לבעיה אנו ניאלץ להתמודד עם אסונות חמורים שסופם מי ישורנה, ואז לא נוכל לרחוץ בניקיון כפינו ולומר כי ידינו לא שפכו את הדם הזה. קול החולים, הקשישים, הנכים והילדים הקטנים זועקים אלינו – וזהו הזמן לפעול במהירות ובדחיפות בכל דרך אמצעי לרבות פניה של הנהלת העיר כולה לממשלת ישראל.

לסיום, אבקש, אדוני ראש העיר, לכנס בדחיפות, את הנהלת העיר בכדי לבחון את כל האפשרויות העומדות על השולחן בכדי לנסות להביא פתרון למצוקה החריפה הגובלת בסכנת נפשות מיידית, ומי יודע אם לא לעת הזו הגענו למלכות.
דייטש מיון ניר ברקת פיתרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד