י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

אחרי העצרת: דושינסקיא נגד תולדות אהרן

אחרי ההודעה על ביטול מושב בית הדין עקב התפטרותו של ראב"ד "העדה החרדית", מסתמן קרע נוסף • הפעם בין שתי הקהילות המזוהות עם הגר"מ שטרנבוך: דושינסקיא ותולדות אהרן • העילה: מודעה מטעם תולדות אהרן הקוראת להגיע לעצרת עם הגאב"ד • האדמו"ר מתולדות אהרן התקשר לגר"מ שטרנבוך להתנצל • פרסום ראשון

האדמו"רים מתולדות אהרן ודושינסקיא
האדמו"רים מתולדות אהרן ודושינסקיא



הקרע בצמרת 'העדה החרדית' הותיר רעידת אדמה גדולה לאחר פרישת הראב"ד הגר"מ שטרנבוך והתפטרותו מהנהגת 'העדה', מסתמן לקרע נוסף בין הנהלת חצרות תולדות אהרן לדושינסקיא.

כזכור שני החצרות הואשמו שהלכו בדרכו של הראב"ד בכל מה שנוגע לפרשת הקברים בבית שמש וסבלו מפשקווילים ללא הפסקה בארץ ובחו"ל, וצעקות על שני האדמו"רים.

בעבר אף הגיע האדמו"ר מדושינסקיא לעריכת טיש של האדמו"ר מתולדות אהרן בליל שבת על מנת לזחקו, ואף ההפך חסידים מתולדות אהרן הלכו לטיש בדושינסקיא יחד עם בן האדמו"ר ואחיו.

גם מאות חסידים בראשות האדמו"ר מדושינסקיא הגיעו לפני חודשיים לנתב"ג לקבל את פניו של האדמו"ר מתולדות אהרון, ששב משמחת נישואי נכדו בארצות הברית לאחר שהותקף שם ע"י סיקריקים בנושא הקברים.

כעת עם קיומה של העצרות אמש בירושלים ובית שמש והאחרונה בהשתתפות של הגאב"ד הגרי"ט וייס יצאה בחסידות תולדות אהרן הודעה חשובה מהמשב"ק שהתקבלה מהאדמו"ר מתולדות אהרן (ששוחח ביום ההפגנה טלפונית עם הגאב"ד הגרי"ט וייס א.פ.), על פי ההודעה היות והגאב"ד נוסע לבית שמש על כן על ציבור החסידים להשתתף.

המודעה הנוכחית הרגיזה בלשון המעטה את חסידות דושינסקיא שנעדרה במופגן מכל ההפגנה הנוכחית.

אך למרות הקרע שוחח אמש האדמו"ר מתולדות אהרן עם הראב"ד הגר"מ שטרנבוך בטלפון והסבירו שברגע שהגאב"ד יצא לא יכל שלא להורות לחסידיו לצאת גם, האדמו"ר שוחח עם הראב"ד ממקום שהותו בלוס אנג'לס שם נשאר לעוד שבוע עד יעבור זעם.

גורם המעורה בנעשה בתולדות אהרן אומר ל'בחדרי חרדים': "הקרע צפוי להתאחות לאט לאט וכנראה בשבועות הקרובים נתבשר על סולחה".

לגבי פרשת הראב"ד גורם בכיר ב'עדה החרדית' אומר ל'בחדרי חרדים' ההתפטרות של הראב"ד קשה מאוד לכל הצדדים צריך להבין שהראב"ד הוא היה דמות דומיננטית וחותכת בעשרות פסקי דין משמועתיים שהיו מתעכבים זמן רב וברגע אחד בישיבות בית הדין הראב"ד חתך דברים".



המודעה של חסידות תולדות אהרן


העדה החרדית תולדות אהרן הגאבד דושינסקיא הראבד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד