י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

בלי צ'אפחות: דורנר רוצה להיות נשיאה

מועמדת חדשה לנשיאות המדינה: השופטת לשעבר דליה דורנר • היא לא אופטימית: "יתכן שאפילו לא אצליח לגייס חתימות"

הרב עובדיה מחבב את פרס, צילום: קובי גדעון פלאש90
הרב עובדיה מחבב את פרס, צילום: קובי גדעון פלאש90

מועמדות מפתיעה לתפקיד נשיא המדינה. היום (ה) בתכנית הכל דיבורים ברשת ב אישרה השופטת בדימוס דליה דורנר כי בכוונתה להתמודד למשרת נשיא המדינה.

דורנר, בת ה-79 ששימשה שופטת בית המשפט העליון עד לשנת 2004 הבהירה כי למרות שהסיכויים לכך שתיבחר אינם גדולים ואף ייתכן שלא תצליח לגייס 10 חברי כנסת שיחתמו על טופס הגשת המועמדות שלה, אולם היא עדיין רואה חשיבות בפתיחת פתח להצגת מועמדות של אשה לנשיאות.

גורמים בכנסת מאשרים כי אכן בימים האחרונים נשלחו מטעמה של דורנר פניות למספר ח"כים במספר סיעות, אולם אין כל סבירות לכך שהפניות יענו בחיוב.

מאוחר יותר היום, אמרה דורנר בכנס בטכניון כי הודות למועמדותה לנשיאות המדינה יהיו בעתיד עוד נשים שיתמודדו על המשרה הרמה. "זה תפקיד א-פוליטי", הדגישה. "על כולנו להתאחד כדי להראות את פניה היפות של ישראל".

גברת דורנר הוסיפה שהיא מקווה להיבחר לתפקיד, אך השיקול המרכזי שלה בהגשת מועמדותה הוא להביא אשה למשרה הרמה.

נשיא הטכניון, שדבר אף הוא בכנס, ברך את דורנר על הצגת מועמדותה, אולם ציין כי לו היצה לו זכות בחירה, היה נאלץ לבחור בינה לבין הקולגה מהטכניון שהודיע אף הוא על הצטרפות למירוץ, חתן פרס נובל הפרופסור דן שכטמן.

כאמור, סיכוייהם של השניים אינם גבוהים בשל העדר תמיכה בהם מגוף פוליטי כלשהו. אולם, לאור ריבוי המעמדים הפוטנציאלים מהזירה הפוליטית קשה להעריך את סיכוייהם.
בית המשפט נשיאות טכניון מועמדות דורנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד