ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

"מוישה, אתה תשרוד גם את זה" • טור אורח

אם דרעי, גפני, ליצמן ופרוש התאחדו תוך דקות מהחלטת הבג"ץ למען המערכה על בית שמש - יש סיבה להיות אופטימיים

"מוישה, אתה תשרוד גם את זה" • טור אורח



השבוע זה קרה. בג"ץ החליט, והמערכה על גורלה של היהדות החרדית בבית שמש יצאה לדרכה - ואין כאן מקום לטעויות. המטרה והיעד ברורים גם בלי להפעיל את הווייז שיכוון ליעד.

אחרי תקופה כל כך קשה שעברה על הציבור החרדי, תקופה שבה היו כל כך הרבה מחלוקות והשמצות, לכלוכים וגידופים, תקופה שבה המגזר החרדי לא היה בשיא תפארתו, בלשון המעטה. מתחים והרכבת קואליציות מורכבות באלעד וצפת, בביתר ובירושלים. הדבר האחרון שנרצה לראות עכשיו אלו מלחמות נוספות ופלגנות.

יש אולי מי שמעוניין לראות זאת, בעיקר אנשים שונים המנסים להקים עלינו "סדר יום חדש". אבל לא חברים, זה לא יקרה הפעם. לא ניתן להם את ההנאה ולא נראה זאת פה בחודש הקרוב.

בחודש הקרוב ניחשף בעז"ה לערבות ההדדית האמיתית, המאפיינת כל כך יהודי שומר תורה ומצוות. נראה משהו שלא זכינו לו, לצערנו, זמן רב.

כל פלגי היהדות החרדית יתאחדו תחת מטריית מועצות גדולי התורה, וכולם יתגייסו למען המטרה המשותפת.

משהו שמתחיל טוב - ממשיך טוב, נראה טוב ובעז"ה גם נגמר טוב. אם תוך דקות ספורות לאחר ההחלטה הסופית על הבחירות, הצליחו דרעי, גפני, ליצמן ופרוש להתכנס יחדיו ולשבת בחדר קטן וצפוף בכנסת, כשכולם מאוחדים יחד למען המטרה - לראות את הניצחון של היהדות החרדית בעיניים, אז זה יקרה ובגדול.

נכון, זה מוזר, כולנו זוכרים את המראות מרחובות בית שמש. צריך להיות מומחה גדול כדי לקחת מפלגה חרדית אחת ולפורר אותה לארבעה תתי מפלגות - כאשר כל אחת נלחמת ברעותה, אבל דווקא הצעד הזה חישל את כולנו. דווקא בגלל זה, הפעם ייעשה הכל על מנת לתקן את העבר ולהביא את התוצאה המקסימלית שתביא לקידוש שם שמיים.

ולך ר' מוישה ידידי, האמת – כל העליהום שעברת בתקופה האחרונה לא מגיע לך. מבלי להשוות נציגי ציבור וראשי ערים אחרים, שירתת באמונה את כלל תושבי בית שמש במסירות רבה. הייתי לצידך לא מעט בקדנציה הקודמת וראיתי מה החיבור שתמיד דיברו עליו, שעיקרו: "מנהיגות - רצינות - מסירות - עממיות", אבל מהרגע שהחליטו להתלבש עליך ו'לשפד' אותך על המנגל, כל האמצעים היו כשרים. מאותה שניה שהחליט מי שהחליט שצריך 'להשתלט' על העיר, לא עניין איש מה באמת עשית ופעלת למען כלל תושבי העיר, ללא הבדל דת גזע או מין.

אבל אני אומר לך מוישה, עמדתי על ידך בדיוק באותו יום שהתחיל הבלאגן. היה זה בזמן ביקורו של ח"כ אלי ישי בבית שמש. באמצע נאומו בסיור בגני הילדים של 'בית יעקב', יצאת כי רשת ב' היו על הקו. הם ביקשו את תגובתך. לא כל אחד יכול לשרוד ולשדר מנהיגות בכזו סיטואציה. אבל לא אתה תיפול. שידרת מנהיגות ורוגע אבל לחשת לי באוזן: "היום זה התחיל - מי יודע איך זה ייגמר".

דבר אחד אתה כבר יודע היום ויש לך תשובה על כך, שאתה יודע מתי זה ייגמר, בט' אדר ב' זה ייגמר, ואי"ה ובסיעתא דשמיא זה ייגמר טוב!

הכותב הינו יועץ אסטרטגי ומשמש כמנכ"ל 'ביכלר אסטרטגיה ויחסי ציבור'

בית שמש אחדות בחירות אבוטבול החלטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד