י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

היכונו: ארבע כוסות של לייבל'ה ומצות של גינס

במעריב מתקשים לזהות רבנים, האמא גרינבוים שומרת סוד וזייברט טוחן סלמון קדוש • לייבל'ה עם הסיפורים שהפסדתם

היכונו: ארבע כוסות של לייבל'ה ומצות של גינס



לייבל'ה מתארגן לפסח על יין ומצות

• אם חשבתם שלייבל'ה הוא בטלן שמכלה את זמנו בשמחות ובאירועים, קבלו סקופ: החל מהשבוע לייבל'ה בהסבת מקצוע מפתיעה החל בקריירה כיינן.

חובבי היינות יוכלו החל מהשבוע ליהנות מהיין החדש מסדרת לייבל'ה - ברמה גבוהה ואיכותית. השקתו של היין מתפרסמת כאן לראשונה, אך יקח עדיין מעט זמן עד שיגיע לשווקים.

מדובר ביקב חדש בקרית שמונה, וביוזמה של קבוצת אברכים שחפצו ביין טעים וזול, ובמרכזה לייבל'ה כמובן. האחרונים הגיעו לבעל היקב והציעו לו שיתוף פעולה איכותי, ואכן, כעת יין לייבל'ה כבר מבוקבק, אך עדיין הוא בהלם יין, ורק בהמשך ייצא מהמרתף.

ומכיוון שמנהג אשכנז לקרוא שם דווקא על שם נפטר, חיפשו ומצאו שני סוחרי יין גדולים מגליציה של לפני מאה שנה - האחד לייבל'ה ליפשיץ והשני לייבל'ה קרמפנר זכרם לברכה.





• ואם יין לארבע כוסות כבר יש, לייבל'ה יכול להתפנות ולטפל במצות: בדרכו לצ'ולנט וכבד קצוץ של יום רביעי ב'פינה הירושלמית' ברחוב שמשון הגיבור בבני ברק, נכנס לייבל'ה למאפיית המצות 'טיב המצות' באותו הרחוב - הנמצאת בבעלות איש החסד הנודע הרב אהרן יוסף קורניצר, מחסידי ויז'ניץ, כדי לאתר את המצות הגדולות בעולם.

קורניצר הצטלם עם שלושת המצות, שאולי עוד יזכו לרישום גינס, אבל כבר באותו ערב, בחתונת העובד הנאמן ישראל קלארק, שבר קורניצר את המצות זכר לחורבן.



אמא שומרת סוד

• אלי כהן, שהוביל השבוע באופן סופי את בית שמש לבחירות חוזרות, מחפש בנרות יחצ"ן חרדי. התפקיד כמובן הוצע ללייבל'ה, והוא שוקל עדיין אם לסרב או לענות בחיוב.

• מנדי גרוזמן, זאב קם ויפיר יבנה מה'דסק החרדי' של 'מעריב' עשו יופי של כתבה על הפגנות החרדים. אבל כפי שלייבל'ה חזה מראש, המחסור בגרפיקאי חרדי היה בעוכריהם, והתמונות שצורפו, איך לומר, לא בדיוק התאימו לטקסט.





• שלומי גיל ראיין השבוע ב'משפחה' את פרופ' שלמה קאליש, איש היי-טק חב"די. מי שתיאמה לגיל את הראיון הייתה מזכירתו האישית של קאליש, גב' לאה גרינבוים. לייבל'ה בדק וגילה ממצא מעניין: הגברת גרינבוים היא אמו של עורך העיתון המתחרה 'בקהילה', אך היא כמובן לא סיפרה לבן יקיר על סודות המתחרים. שיעבוד קשה הילד.

• חיים גשטטנר, מעורכי עיתון 'המודיע', שב השבוע לארץ לאחר שהות של 10 ימים בחו"ל. לייבל'ה מנחש כי בעקבות הנסיעה תהיה עוד כתבה למוסף "מכל מקום פנים מאירות".

דגים לזייברט וצ'ולנט לברקת

• אריה דרעי, יו"ר תנועת ש"ס, ערך הערב שמחת שבע ברכות לבת ידידו מנוער, חבר מועצת חכמי התורה הרב דוד יוסף, במוסד חינוכי ברחוב אביגדורי בירושלים. המוזמנים: חברים וידידים, שכמובן נדרשו לאשר הגעה מראש כבר מאתמול. לייבל'ה נעדר.

• הראיס של בני ברק, חנוך זייברט, נמנע מלהשמיע את קולו בתקשורת. לייבל'ה בדק ומצא כי זייברט עסוק כדי להתראיין, שכן הוא אינו מפספס אירוע - קטן כגדול. אמש היה זייברט אורח בשמחת ה'שבע ברכות' לנכדו של האדמו"ר מפשווערסק. צלחת הדגים של האדמו"ר עברה בין הנוכחים, וזייברט טעם מדג הסלומון הקדוש. משה גולדשטיין הנציח.





• לא רק בעיריית בני ברק יודעים לאכול: ראש עיריית ירושלים ובכירי כיכר ספרא הופתעו בסוף השבוע שעבר, באמצע מרתון דיוני התקציב, לקבל משלוח מטלטל ממסעדת 'אליז' בשכונת בית ישראל הירושלמית עם מיטב מטעמי השבת - צ׳ולנט, קוגל, סלטים, כבד קצוץ וחלות כיד המלך. ראש העיר פירגן והודה בחום לצוות המסעדה שהגיע במיוחד למקום. לייבל'ה מזכיר ל'אליז' שהוא יו"ר ועד בית בבניין שלו כבר עשור.





• היועץ המשפטי של עיריית ירושלים, אמנון מרחב, הפך השבוע למנכ"ל העירייה החדש. ביום שלישי בבוקר קבע מרחב מחדש את המזוזה בלשכה החדשה, בהשתתפות הרב הראשי הגר"ד לאו, ראש העיר ומ"מ יוסי דייטש, סגנו חיים אפשטיין, ויועצו אברהם קרויזר - שחתום על המהפך.



שטייגען ושש בש בכיכר ספרא

• אהבת חברים: בעיריית ירושלים נערכה השבוע לראשונה ישיבה של כל הסיעות החרדיות והדתיות. וכך זכה חיים אפשטיין להשתתף בדיון עם הקולגות.

לאחר שרוב הדיון עסק בתקצוב תרבות תורנית הגיעו החברים לעיקר: חברי המועצה קלרמן וראוכברגר שבקושי בלעו את הגלולה המרה, התנחמו בסיום מסכת שערך קלרמן, שלומד אותה בחברותא דווקא עם ...רוזנשטיין.





ואפרופו עיריית ירושלים, לייבל'ה התוודע במעמד לסיפור מעניין: אחד מסגני ראש העיר החרדים שאל את אחד מסגני ראש העיר שלא נמנה על סיעתו, לעיני כולם, האם יש לו מושג מה התקציב של התיק שהוא מחזיק, והאם בשנת הכספים הבאה מקצצים לו בתקציב או מוסיפים.

סגן ראש העיר הנשאל, שחפץ להראות כמה הוא 'מונח בעניינים', ביקש רגע לעיין בטבלת האקסל שבמכשיר הסמארטפון שברשותו, והחל לזרוק מספרים לחלל האוויר כבקי ורגיל. מה שהוא שכח, זה לצאת ממשחק השש בש שהיה פתוח במכשיר, לעיניהם המבודחות של הנוכחים.

פריד הגיע לארץ, בשביל כבד קצוץ וקוגל

• ערב הצדעה לידיד חב"ד בישראל מתקיים הערב בבנייני האומה בירושלים, בהשתתפות ראש העיר ניר ברקת. בפינת האמנות - אברהם פריד מארח את האחים גת. ציפור לחשה ללייבל'ה שהוקצו מקומות מצומצמים לנשים חשובות, וח"כ שולי מעולם שנזכרה באיחור - נשארה ללא כרטיס לדאבונה. לייבל'ה מבטיח לנחם ולתרום לה כרטיס להופעה בסגנון דומה בקרוב.

ואם חששתם, האמנים לא יופיעו על בטן ריקה: זמן קצר לפני העליה לבמה, סעדו הכוכבים ונגני התזמורת את ליבם במיטב מטעמי שבת קודש כיד המלך, שהגיעו במיוחד אליהם ממסעדת ...כן, ניחשתם, 'אליז'. פריד בתגובה: "על הטעם המשובח של אליז שמענו כבר בארה"ב. זה בהחלט פינוק טוב לפתוח איתו הופעה בירושלים". לייבל'ה בתגובה: "כשהייתי ילד גם אני ניגנתי בחליל".










ושלישיית הכתבים לענייני חרדים שזכתה בכרטיס לאירוע, הצטלמה אחר כבוד: קובי נחשוני [YNET], עופר חדד [ערוץ 2] ואיציק הלפרין [ערוץ 1]. לייבל'ה מוכן להרחיק עד להר שמואל כדי לזכות בקסקט הייחודי של הלפרין.





• ואם באוכל ירושלמי עסקינן: שכונת רחביה כבר זכתה לפרסום רב במסעדת 'היימישע עסן' השוכנת בה. כעת מצטרפת לחגיגה מסעדה נוספת ברחוב עזה - 'גישמעקא עסין' המתחרה, ומנסה לתת פייט באמצעות אירוח סלבריטאים שונים. יודעי דבר לחשו ללייבל'ה כי התפריט החדש הועתק מילה במילה מזה של המסעדה הקודמת.

יידל מסתפר, גשייד מסתודד וחכם סועד

• בגור חגגו השבוע את חתונת נכד האדמו"ר. איש החסידות, הפרשן ויועץ הבריאות מנחם גשייד, נצפה סמוך לחופה בחברת הצמרת, וגם ליצמן מהצד סובב את גבו למצלמה.





• יידל ורדיגר הגיע ארצה עם אביו לחתונת בן המקובל הגרי"מ מורגנשטרן. לפני חזרתו לארה"ב, קפץ להסתפר אצל ספר הברנז'ה בנצי אוביץ, ברחוב רבי טרפון בבני ברק. לייבל'ה, שנאלץ לחכות בתור בעקבות שירות ה-V.I.P לזמר, הספיק לצלם את השניים.





• במוצאי שבת האחרון נפרדה חסידות סערט ויז'ניץ בכאב ובצער מהמנכ"ל היוצא שמוליק טירר, שפרש לפני למעלה מחצי שנה לאחר שהוביל את החסידות למצב כלכלי איכותי. באירוע השתתף יעקב קליגר, המנכ"ל הנכנס ואח של, וכן המנכ"ל השני יצחק פרידמן - שנשא דברים בשבחו של טירר.





• לאחר שהצטרף לרדיו 'קול חי', הגיע דוד חכם היום לסעוד את ליבו ב'מסעדה היהודית' בבני ברק. לייבל'ה שעבר במקום בדרכו למשרדי 'בחדרי חרדים' ברחוב הירקון 10, גילה שחכם סועד עם ינון פלח, עורך 'קו עיתונות דתית'. הסמארטפון תקתק שוב.



מלחמת השבת: קוק נגד הונדה

• ולמה שלמה קוק כועס?

קוק, שגילה את נפלאות הפייסבוק לאחרונה, העלה בו סטטוס זועם במיוחד:

"שוב כעסתי היום. זה קורה אחת לכמה חודשים, כאשר בתיבת-הדואר שלי נוחתת הזמנה לטיול ג'יפים ממועדון 'הונדה בשטח'. תמיד, אבל תמיד, הטיול נקבע לשבת-קודש. כאילו אין אלפי שומרי תורה ומצוות, הנוהגים על הונדה CRV. לעזאזל, איפה ההתחשבות? ושלא יספרו לי ששבת זהו היום החופשי היחיד בשבוע. מה עם יום שישי? מה עם חול המועד? מה עם יום העצמאות?

"כתבתי מכתב למנהל המועדון, ציטטתי לו את אחד-העם: "אפשר לומר בלי שום הפרזה, כי יותר משישראל שמרו את השבת, שמרה השבת אותם", אבל לא זכיתי לתגובה. מה לעשות?"

לייבל'ה, שנסע לא אחת בגי'פ של קוק, תומך במחאה.

מי שהגיב לקוק היה דווקא אחד שמבין במכוניות איש היח"צ שרגא נימן שכתב: "קודם שהונדה CRV יהיה גי'פ לשטח אח"כ נפתור את בעיית האפליה לשומרי השבת".



פינת המזל טוב:

• מתי טוכפלד, הפוליטי של 'ישראל היום', חבק השבוע בשעה טובה ומוצלחת בן. לייבל'ה מחכה לשמוע איזו מתנה שלח שלדון?

• יעקב פרנק, מנהל המכון לכלכלה על פי ההלכה של הדיין הגר"א דביר, חגג השבוע את לידת בנו בכורו. לפי מה שלייבל'ה שמע, למרות השביתה בהדסה עין כרם - הלידה הסתיימה בהצלחה.

• ואם ב'הדסה עין כרם' עסקינן, חזקי ברוין, איש הרפואה בעל הכיפה הלבנה ששבילי בתי החולים 'הדסה' בירושלים נהירים לו כשבילי מאה שערים, חבק השבוע בת לאחר שש בנים.

ברוין, בנו של יו"ר ביקור חולים 'יד אברהם' הרב שמעון ברוין, הנותן מענה וייעוץ רפואי למאות פונים ועזרה בבתי החולים, עומד לצד אביו כל העת. לייבל'ה שולח ברכת מזל טוב ומתנצל שלא יוכל להשתתף בקידוש בשבת. אבל מבטיח לשלוח את חיליק, בתנאי שהאחרון לא יהיה עסוק ב'יין לייבל'ה'.





• רפי האוסדורף, המו"ל של המגזין האנגלי החרדי 'אפדייט', היוצא לאור מידי שבוע בירושלים, חגג היום את שמחת הברית לבנו. לייבל'ה הבריז ולא איחל מזל טוב לחבר ילדותו, והוא מנצל את הבמה לשלוח מכאן ברכה מעומק הלב.

• אמש נערכה שמחת הבר מצווה לבן העיתונאי חיים טריקי מעיתון 'יום ליום'. בין המשתתפים נצפו: אריה דרעי, משולם נהרי, נתי לסרי, הרב אמיר קריספל - מנאמני הגר"ע יוסף זצ"ל, מיכאל מלכיאלי חבר מועצת עיריית ירושלים וכל צמרת עיתון 'יום ליום'.
דרעי רכילות לסרי קריספל לייבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד