כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

יחסי ציבור: דנמרק אוסרת שחיטה כשרה • וידאו

אחר המתת הגי'רף הדני השבוע, שגררה תגובות נזעמות ברחבי העולם, דנמרק רוחצת בנקיון כפיה: היהודים יסבלו • צפו

כי לכך נוצרת, צילום: יעקב נחומי
כי לכך נוצרת, צילום: יעקב נחומי



שר החקלאות והמזון של דנמרק חתם השבוע (חמישי) על תקנה האוסרת שחיטה של עופות ובהמות, מבלי להמם אותם קודם - דבר הנוגד את ההלכה.

השר, דן יורגנסן, אמר כי הוא שמח על אישור התקנה מאחר ש"זכויות בעלי החיים בעולם באות לפני כל דת" התקנה תיכנס לתוקף כבר ביום שני הקרוב .

בעקבות אישור התקנה פנה מנכ"ל איגוד הארגונים היהודים באיחוד האירופי, הרב מנחם מרגולין, לראש ממשלת דנמרק בבקשה לבטל את התקנה. הרב מרגולין אמר כי מדובר בפגיעה בזכויות הדת של יהודים ומוסלמים . הרב פנה גם לראשי האיחוד האירופי בקריאה שלא לפגוע בתנאי הקיום הבסיסיים של הקהילה היהודית בדנמרק ובכל מדינה אחרת באירופה.

במכתב ששלח מרגולין לראשי האיחוד ולראש ממשלת דנמרק נכתב: "שחיטה כשרה הנה מינימום בסיסי שנדרש לקיום חיי קהילה יהודיים בכל מקום שהם. איסור השחיטה בדנמרק פוגע ביהודים ממדינות רבות באירופה ובעולם כולו".

יצויין כי בדנמרק מתגוררות 6000 משפחות, מזה שנים שהקהילה היהודית בדנמרק אינה מפעילה משחטה בדנמרק ומייבאת את הבשר שלה מבחוץ.

ד"ר משה קנטור, נשיא הקונגרס היהודי האירופי, אמר כי הוא מופתע מההחלטה ומכך שממשלת דנמרק נימקה זאת בהגנה על בעלי החיים.

לדבריו, נימוק זה מנוגד "לתצוגה המזוויעה ביום ראשון - כשג'ירף נטבח ועבר נתיחה שלאחר המוות באופן ברברי בפני תלמידי בית ספר בגן חיות בדנמרק".

הוא הוסיף כי "יש לקוות שהצעד הזה של ממשלת דנמרק לא נועד לרצות את פעילי זכויות בעלי החיים בעקבות הביקורת הבינלאומית שנמתחה עליה אחרי הטבח הציבורי הזה".

צפו בהמתת הג'ירף השבוע בקופנהגן:




(באדיבות יוטיוב)
אירופה איסור שחיטה בשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד