ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

בית שמש: האם יתגבש הסכם מחוץ לקלפי?

חשיפת 'בחדרי חרדים': גורמים שונים מנסים לקדם הסכם בין משה אבוטבול לאלי כהן, שימנע את הצורך בבחירות • ההצעה המרכזית: תיקים בכירים תמורת ויתור על הריצה לראשות העיר • אבוטבול: "אם המגעים הגיעו לדיבורים מעשיים - מברך על כך" • גורמים במטה כהן: "מוכנים לשמוע כל רעיון שיקדם את השלום בעיר"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

האם למרות ההצהרות הלוחמניות וכינוסי פתיחת המטות וגיוס הפעילים הנערכים בקדחתנות במטות הסיעות השונות בעיר בית שמש, קיים עדיין סיכוי למנוע את הבחירות באמצעות הסדר פשרה שיושג מראש בין הצדדים?

ל'בחדרי חרדים' נודע כי אכן מתנהלים מגעים בין גורמים בכירים במטות המועמדים והסיעות השונות, על מנת להגיע להסכמה משותפת על הסדר פשרה שיהיה מקובל על שני הצדדים וימנע את מערכת הבחירות המיותרת.

"כולם מבינים", אומר לנו גורם בכיר במטה אחת הסיעות, "כי ביום שאחרי הבחירות העיר הזו צריכה להמשיך ולהתנהל כתיקונה. ככל שהבחירות יגרמו להעמקת הקרע בין הצדדים - כך ביום שאחרי המצב יהיה סבוך יותר. כולם רוצים בטובתה של בית שמש. ואין ספק שהסדר מוסכם שימנע את הבחירות הוא הדבר שבית שמש הכי זקוקה לו כרגע".

"חשוב לציין", הוא מוסיף, "כי בשלב זה המגעים עומדים בשלב בחינת האפשרויות החוקיות והכלים המשפטיים האפשריים על מנת להגיע להסדר פשרה בלבד. אולם השלב הראשוני של המגעים כלל את ההסכמה ההדדית האומרת כי באם אכן תימצא האפשרות החוקית להגיע לפשרה שתהיה מקובלת על כל הצדדים - תהיה הסכמה לוותר על מערכת הבחירות שלא תוסיף לעיר".

האפשרויות הנבחנות כוללות את האפשרות להגיע למתווה רוטציה על ראשות העיר, שכפי המסתמן בשלב זה הינו בעייתי מבחינה חוקית בעקבות פסיקת בית המשפט על קיום בחירות חוזרות וצילום המצב מהבחירות הקודמות, אך גם אפשרות זו עדיין נבחנת. בנוסף עלו על הפרק אופציות נוספות כגון הסכם הכולל תיקים בכירים בעירייה בתמורה לראשות העיר.

הקושי העיקרי הקיים כרגע בניהול המגעים הוא החשדנות הטבעית השוררת בין המטות השונים, אולם ל'בחדרי חרדים' נודע כי את המגעים הראשונים שהתקיימו מיד לאחר שנודע על פסיקת הבג"ץ ביום ג', יזם איש התקשורת החרדי עקיבא וינגרטן - שאינו מתגורר בעיר אך הוא מוכר במטות שני המועמדים מסיקור מערכת הבחירות הקודמת.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' סירב וינגרטן לאשר או להכחיש את קיומם של המגעים, אך ציין כי הוא בטוח שלו הייתה אפשרות להגיע לפשרה, הצדדים לא היו דוחים אותה על הסף.

הרב משה אבוטבול הגיב: "לא ידוע לי על הסכמה להסדר שימנע את ההליכה לבחירות. קיימת הידברות במעגלים שניים שמתאמצים להרגיע את השטח ולהנמיך את הלהבות. אם המגעים הגיעו לכדי דיבורים מעשיים על ויתור על הליכה לבחירות - לא נותר לי אלא לברך על כך".

במטה אלי כהן סירבו להתייחס לשאלה האם אכן מתקיימים מגעים. אולם גורם בכיר במטה אומר כי "גורמים רבים פועלים בנושא. אנחנו מוכנים לשמוע כל רעיון שיוכל לסייע ולהביא את השלום לעיר בית שמש".

האם אכן קיים סיכוי אמיתי להגיע להסדר שימנע את מערכת הבחירות וגלי ההסתה הצפויים בעקבותיה? הימים הקרובים יגידו. כי אם אכן כן, הזמן קצר והמלאכה קשה ומורכבת.
הסכם בית שמש בחירות אלי כהן אבוטבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד