כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

פינוק בליאונרדו: הנופש המושלם • ביקורת מלונות

יעקב פיינר ניסה להעביר את ט"ו בשבט בנופש של 'וינטר קלאב' בים המלח • טור אישי של חוויות ורשמים

פינוק בליאונרדו: הנופש המושלם • ביקורת מלונות

בשנים האחרונות ישנה מגמה חדשה ומתפתחת במגזר: לא רק יציאה לחופשות ב'בין הזמנים' ובחגים, אלא יותר ויותר אנשים אורזים תיק באמצע השנה, בשיא החורף, שוברים שגרה, עוזבים הכל, ויוצאים ל'חופשת חורף' למען בריאות הגוף והנפש.

כמו רבים מקרב חוג לקוחותיה של חברת הנופש וינטר קלאב - זה שאינו מוכן לוותר על החופשות המגוונות שהחברה מציעה במרוצת השנה, השתתפנו גם בחופשה האחרונה, שהתקיימה במלון ליאונרדו פריליאג' בים המלח.

את הבוקר, התחלנו במסיבת ט"ו בשבט קצרה בבית. לא הגשנו לפינו יותר מאשר קומץ טעימות מכל הפירות. על ארוחת בוקר ויתרנו מראש. ידענו, כי ארוחת הגורמה שממתינה לנו במלון, הניחוחות, מגוון הטעמים והארומה, ומעל לכל, השפע, שווים ביותר, ולא כדאי לבזבז את ה'אשראי' שהקיבה נותנת לנו, בשביל ארוחת בוקר שבלונית בבית...

הגענו אל לובי המלון, בשעות הצהריים של יום חמישי, לאחר טיול קצר בסביבה. לאחר שפרקנו את המזוודות מהרכב, קדמו את פנינו ר' חיים פרידמן ורעייתו, בעלי החברה, במאור פנים, בחיוך מופגן ובלבביות רבה. כאן טמון היתרון הגדול. הם לא נותנים רק לצוות שלהם לטפל באורחים. חיים ורעייתו ניצבים על משמרתם משבע בבוקר ועד חצות הלילה, על מנת להשביע ולמלא את רצון הכל. המלון עוטר, בתפאורה מרשימה בביצועו של האמן יואל וקסברגר , שהשרו אווירה קסומה ונוסטלגית על האורחים.

עוד בטרם פצינו את פינו, לפני שקיבלנו מפתחות לחדר שהוקצה לנו, הציעה לנו משפחת פרידמן, לרדת אל אולם האוכל ולהשביע את רעבוננו. "החדר יחכה לכם, אתם בטח רעבים"... הופתענו מהגישה החמימה ומהיחס המשפחתי , שהביעו והפגינו לכל אורך הדרך.

חייבים להודות, מעולם לא נתקלנו בהיצע נרחב ובמגוון תבשילים ומטעמים, קינוחים ופינוקים, כפי שחיכו לנו במטבחי המלון. ולקינוח, לא רק משקאות קלים, אלא גם יינות משובחים, היישר מהחבית, באורח חופשי. אכול כפי יכולתך. שתה כפי מאווייך.

לאחר ששבענו והותרנו, הגיע הזמן להתאוששות. סגל וינטר קלאב, נתן לנו את מפתחות החדר ועלינו אליו , על מנת להתארגן ולנוח קמעה. מרחביו של ים המלח, שהם בעצם הנוף המשתקף מהחדר המפואר והמטופח שהועמד לרשותנו, הוספיו נופך רב משמעות, והשרו עלינו, אידיליה פסטורלית.

במהלך השוטטות באגפי המלון, נתקלנו במאות מבני הציבור החרדי, על כל שבטיו, שהגיעו להתארח כאן, מתהלכים בין משעוליו, מדושני עונג, כשארשת של קורת רוח, שלווה סטואית ונינוחות, נסוכה על פניהם. האווירה הפסטורלית באזור, חדריו המפוארים של המלון, השירות האקסקלוסיבי והמפנק של סגל המלון, ועל הכל, השירות המסור והפרסונלי, של צוות וינטר קלאב העומד לשרת נאמנה כל לקוח, לא הותירו מקום לספק, כי מי שבחר בחופשה הזו, עשה את הבחירה המוצלחת והמנצחת ביותר.

מה עושים כעת? התלבטנו. האפשרויות שוינטר קלאב העמידה לרשותנו, היו רבות. עיתון מיוחד, "טוב לדעת", שהופק והופץ בכל יום בחינם לאורחי המלון, פרש בפנינו שלל תכניות והצעות. בחרנו תחילה, לקפוץ לרחיצה בים המלח. איננו יודעים מה צופן לו המחר. ננצל קודם את שעות אחר הצהריים החמימות, לשם ריענון...

בהמשך, קפצנו לברכת המלון, ולספא המפואר. כאן באה הנאתנו לשיאה. בריכת מי מלח, בריכות ג'קוזי , מתקני מים שונים ובנוסף, טיפולי בוץ, גופרית ועיסויים רפואיים. ובקיצור כל מה שהגוף והנפש זקוקים לו לחוויה מושלמת. הצצה אל השעון המתקתק, הבהירה לנו, כי הגיעה עת ארוחה. לאחר שעות של רחיצה והנאה, מה יותר מתאים מרוחה קלאסית.

באופן מפתיע, מעמידה וינטר קלאב לשירות אורחיה, שתי משמרות לארוחות הערב. לא משנה מתי אכלתם ארוחת צהריים, אף פעם לא תאחרו לארוחת הערב.

אחת האטרקציות המרכזיות שחווינו, לאחר הארוחה, היה 'טיש ט"ו בשבט", שנערך בערבו של החג שחל ביום חמישי עם הזמר החסידי ר' מיכאל שניצלר ובעל המנגן ר' משה רויכר.

אחד האולמות, קושט מבעוד מועד בשלל עיטורים, בתפאורה מרהיבה, לצד תקרובת עשירה ומפנקת של פירות ססגוניים, יבשים וטריים, לצד טשולנט, פשטידות, ומטעמים נוספים שנהוג בהם בליל שישי. נשאבנו לעולם אקזוטי. וינטר קלאב לא חסכה במשאבים כדי שהערב הזה יהא בלתי נשכח.

את בימת הכבוד פיארו אורח המלון, הרה"ג רבי יהודה דרעי רבה של באר שבע, הרב חיים הורביץ רבה של שכונת צהלה בתל אביב, והזמרים שניצלר ורויכר. לאחר שהרבנים נשאו דברים בשבחו של החג, החלה התכנית האומנותית של המופע. שניצלר ורויכר ריגשו את הקהל במיטב הלהיטים שבוצעו בדואטים מרשימים. הקהל ניצב מרותק ופעור פה, לנוכח החוויה המוסיקלית המושלמת. בשלב מסויים, ירד שניצלר אל הקהל ופתח במחול סוחף, כאשר אנו מצטרפים אל הריקודים הנלהבים.

בתום הערב, הסב שניצלר לקומזיץ עם האורחים, ושר עמם ניגוני רגש ונשמה. על פי שביעות הרצון והחיוכים שפזרו האורחים, ניתן היה להבין, כי האירוע שהותיר בהם רושם עמוק ובלתי נמחה.

יום שישי בבוקר. לאחר תפילת שחרית, המתינה לנו ארוחת בוקר עשירה ושופעת בחדר האוכל. למען האמת, טרם שבענו מהארוחה הראשונה שאכלנו בצהרי יום האתמול. המושג רעבון, לא קיים פה. עוד לא הספקתם לעכל ארוחה אחת, והשנייה כבר ממתינה לכם, על תבשיליה המהבילים. ארוחת הבוקר, כה מפנקת, שפשוט לא רצינו לעזוב, עד שהמלצרים יפנו את השולחנות...

את ערב השבת, ניצלו האורחים לשלל האופציות שעמדו לרשותם מבית ומחוץ. וינטר קלאב גם הוציאה סיור ג'יפים לטיול הרפתקני ואתגרי ברחבי האזור.

לאחר ארוחת 'טועמיה' עשירה ומגוונת שבו היה תפריט קולינרי משובח כמו כל ארוחת צהריים, החילונו להתארגן לשבת מלכתא. בכל העת, ר' חיים ורעייתו, ממשיכים לעקוב ולוודא כי לכל אחד יש את כל הנדרש וכי כל הפרטים הקטנים, מהמקרו ועד המיקרו, יהיו כדבעי. פרפקציוניזם, הוא שם המשחק ובוינטר קלאב אין הנחות בנושא זה.

את תפילות השבת, ערך במתק שפתיו ובטוב טעם, בעל המנגן ר' משה רויכר. המתפללים נהנו גם מקטעי חזנות של החזן ר' חזקי זורגר שהפליא בביצועיו וריגש את הקהל. דברים קצרים על פרשת השבוע, נשאו גם הרבנים דרעי והורוביץ שהטעימו את הקהל מצופה של פרשת השבוע.

אם דיברנו על ארוחות הגורמה של ימות החול, הרי שבשבתות הן נשאו אופי שבתי מגוון ומיוחד. דומה, כי הפיסקה בזמירות, 'להתענג בתענוגים, ברבורים, שליוו ודגים, קיבלה משמעות אחרת. האווירה המהפנטת, קדושת השבת שריחפה מעל שמי מאות האורחים שהסתופפו בצל המלון, ובהם, רבנים, איש ציבור, חובשי שטריימלים, לצד עוטי מגבעות, זקנים עם נערים, נסכו בכולם ארשת של נועם, והילה של זיו השבת אפפה את כולם.

בליל שבת, נערכה 'שבת אחים' יחד עם זמר הנשמה, ר' מיכאל שניצלר. הוא הטיב לנגן ולהשמיע שירי שבת, משופרא דשופרא שברפרטואר היהודי השורשי וריגש את הקהל שהחרה והחזיק אחריו. אכסוף נועם שבת.

לפני קריאת התורה, נמכרו העליות לכל המרבה במחיר, כאשר התמורה הוקדשה לצורך רכישת ספר תורה שישמש את הנופשים בחופשות הבאות, כאשר תושלם כתיבתו. עם צאת השבת, לאחר עריכת ההבדלה, יצא הציבור במחול לקול צלילי התזמורת, עליה ניצחו שניצלר ורויכר. אקורד הסיום לאורחי השבת, לא היה יכול להיות קסום ונפלא מכך. יד אל יד, כתף אל כתף וחברו, פזזו ושרו לכבודו של נעים זמירות ישראל, דוד המלך ע"ה.

הנופשים שנותרו גם בהמשך, זכו להתרשם ממצגת מרשימה ומרגשת במיוחד, שהציג הרב דוד מרגליות יו"ר מכון מארגים, ונחשפו לקטעים היסטוריים השזורים בקורות דברי ימיה של היהדות החרדית לדורותיה. המצגת שולבה בקטעי חזנות מופלאים מפיו של החזן זורגר.

התשואות הסוערות, הוכיחו כי התכנית האומנותית הזו, כמו האחרות שוינטר קלאב העמידה לרשות אורחיה הנאמנים, גרמה להם לרגעים ארוכים של התרגשות וקורת רוח. כעת נערכים בוינטר קלאב לחופשות הבאות של פסח ול"ג בעומר. לנו אין כל ספק, היכן אנו מתכוונים לעשות אותן, לאחר אירוח כה מופלא שחווינו...















































































וינטר קלאב אירוח מלון נופש פינוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד