י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

סופה קטלנית בארה"ב ויפן • סיכום אירועי השבת

מזג האוויר בארה"ב השתגע וכבר גבה חיי 21 איש סופות מכות גם בבריטניה ויפן • בסוריה הקטל נמשך • סיכום כל אירועי השבת

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי



בבוקר שבת פרצה שריפה בדירה פרטית סמוך לחלווה בעוספיא. לאחר פעולות הכיבוי, קבעו צוותי מד"א את מותה של בת 86 שהייתה בגפה. מחקירה ראשונית עולה כי השריפה פרצה ככל הנראה עקב קצר בתנור, חוקר דליקות ומשטרת חיפה פתחו בחקירה.

סמוך לשעה שתיים לפנות בוקר אירע שוד בתחנת דלק בכביש אפק. רעול פנים שדד באיומי שבר בקבוק ונבוט סכום של מס אלפי שקלים ונמלט רכוב. אין נפגעים. תחנת זבולון פתחה בסריקות ובחקירה.

הערכות משימתית של שוטרי הסיור של תחנת זבולון בקרית אתא הצליחה להביא למעצרו של תושב המקום, החשוד במספר רב של התפרצויות לרכבי חברות בהם אופסנו כלי עבודה שונים אותם נהג עפי החש לגנוב. ביום שישי האחרון לפנות בוקר התקבלה הודעה על התפרצות לרכב של חברת תקשורת לווינית. תגובה מהירה של שוטרי הסיור שהיו ערוכים בקרבת מקום והביאה למעצרו של החשוד, בחיפוש בביתו נתפסו עשרות מברגות מקדחים וציוד נוסף החשוד כגנוב. מעצר של החשודו הוארך אתמול בבימ"ש שלום קריות עד יום ג'.

ילדה בת 3 משדמות מחולה הוכשה בכף רגלה בשעה שהתארחו אצל הסבים בשדות מחולה. הילדה היתה בחצר ולשמע צעקותיה יצא האב וראה נחש מתרחק ממנה. ככל הנראה לא מדובר בנחש ארסי אך הילדה אושפזה לצורך מעקב והשגחה במחלקת ילדים.

גבר בשנות ה-40 לחייו נורה בתחנת הדלק בשגב שלום, פונה במצב קשה לבית החולים סורוקה. כוח משטרתי הגיע למקום, נסיבות האירוע בחקירה.

ברחוב השושנים בכרמיאל דווח על דליפת גז מצובר, במקום היה ריכוז גבוה של גז, בית שהיה בקרבת הצובר פונה מתושביו ע"י צוותי הכיבוי. קצין חומ"ס מחוזי וקצין מבצעים אזורי הגיעו למקום האירוע והורו על הרחבת מרחק הבידוד הראשוני של האוכלוסייה מאזור הצובר. לאחר סריקות ברדיוס של כמאה מטרים ממקור זיהוי הדליפה, לא נמצאו ממצאים חריגים.

בעקבות סכסוך שכנים ברחוב בר אילן בירושלים, אחד השכנים שפך ביום שבת חומר בלתי מזוהה לאחת הדירות. למקום הוקפצו יחידות החומ"ס, הניטור, וצוותי כיבוי כדי לזהות באיזה חומר מדובר ולטפל בו בהתאם. לאחר בדיקה ראשונית עלה כי מדובר בחומר כימי לא מזוהה שהושלך לתוך דירת מגורים, לוחמי האש ביצעו איוורור של הדירה, מהחומר נלקחה דגימה ונשלחה למעבדות מז"פ לזיהוי סוג החומר.

בצהרי שבת בוצע ירי לעבר גבר בתוך רכב במתחם התחנה המרכזית בתל אביב. ההרוג הינו תאהר לאלה יליד 87 מיפו.

ג'יפ התהפך בצהרי שבת סמוך להר הסרטבה (באזור מעלה אפרים) בבקעת הירדן, צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי, ומסוקים של מד"א וצה"ל פינו פצוע קשה לביה"ח הדסה עין כרם, גבר כבן 28 עם פגיעת ראש ופצוע בינוני, צעיר כבן 20 , עם פגיעת ראש וגפיים.

רוכב אופניים נפגע בליל שבת מג'יפ ברח' ארלוזורוב פינת בן יהודה בת"א. צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח איכילוב גבר בשנות ה-60 במצב קשה מחוסר הכרה, מונשם, עם פגיעה רב מערכתית.

משריפת מבנה בעיר העתיקה בבאר שבע ברח' עין חרוד פונה גבר בשנות ה-40 עם כוויות בפלג גופו ודרכי הנשימה לחדר הלם בביה"ח סורוקה במצב בינוני, נסיבות המקרה אינן ברורות.

בעילבון הושלך בליל שבת רימון הלם לעבר ביתו של תושב הכפר בשנות ה-50 לחייו, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. הרקע סכסוך שכנים. חשוד בשנות ה-50 נעצר ויובא הערב לדיון בהארכת מעצרו. חבלן משטרה טיפל באירוע משטרת טבריה פתחה בחקירה.

בכניסה לישוב שגב שלום נפגע גבר כבן 40, צוות מד"א פינו אותו עם פציעה רב מערכתית במצב קשה לחדר הלם ביה"ח סורוקה. הרקע לארוע אינו ברור.

חדשות חוץ

שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, לחדר ברהימי, התנצל בפני העם הסורי על כך שלא הושגה התקדמות בתום סבב השיחות השני בז'נבה.

בתאונת שרשרת שאירעה בכביש המהיר במדינת פנסילבניה בארה"ב בעקבות תנאי מזג האוויר הקשים, נפצעו 16 בני אדם. בסופה המשתוללת מאז שלשום נהרגו עד כה 21 בני אדם, ולפחות 420 אלף בני אדם מנותקים מחשמל עקב הסופה. כמו כן, אלפי טיסות בוטלו.

גבר ואישה נהרגו בתאונות שנגרמו מרוחות עזות כחלק מהסופות החזקות שממשיכות להכות בבריטניה. האישה נהרגה מקריסת חלק מבניין על הרכב שבו נהגה במרכז לונדון.

סופת שלגים חדשה היכתה ביפן וגרמה למותם של שלושה בני אדם ולפציעתם של לפחות 850 נוספים בתאונות שונות. כך דווח ברשת החדשות NHK היפנית.

לבנון הכריזה על הקמת ממשלה חדשה, אחרי יותר מעשרה חודשים של קיפאון פוליטי. הבוקר נפגש ראש הממשלה הסוני תמאם סלאם עם הנשיא מישל סלימאן ויו"ר הפרלמנט נביה ברי, והציג בפניהם את הרכב ממשלת האחדות. סלאם ניסה במשך 315 ימים להקים ממשלה בהשתתפות כל הפלגים בלבנון. בממשלה הנוכחית נוטלים חלק גם המחנה של חיזבאללה וגם המחנה המתנגד לו.

הפרלמנט בטורקיה אישר חוק שנוי במחלוקת שנועד להגביר את שליטתה של הממשלה על מינוי שופטים. כך מסר גורם בפרלמנט הטורקי. לאישור החוק קדמו עימותים בין אנשי מפלגת השלטון לחברי האופוזיציה.

ארגון זכויות אדם סורי דיווח עם כניסת השבת כי לפחות 32 בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו בפיצוץ מכונית תופת במסגד הממוקם בכפר במחוז דרעא שבדרום סוריה. מניין ההרוגים במלחמת האזרחים בסוריה שמתקיימת זה קרוב ל-3 שנים עלה ל-140 אלף בני אדם. כך מסר ארגון זכויות האדם המנטר אחר הסכסוך במדינה.

דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, אמר כי התנועה תתייחס לכל כוח בינלאומי שישהה בשטח הפלסטיני במסגרת הסכם עם ישראל ככוח כובש. "נשתף פעולה לצורך זה ונצליח להפיל את המזימה הזאת. אף ארץ ערבית לא תסכים לחלל סנטימטר מאדמתה", הוא אמר.

92 אסירים ברחו מהכלא בעיירה במערב לוב. דובר המועצה המקומית זליטן אמר כי רק ארבעה שומרים השגיחו על 220 האסירים במקום.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה נועד בקליפורניה עם עבדאללה מלך ירדן. בתום פגישתם אמר אובמה כי יבקש את אישור הקונגרס לסיוע כלכלי נוסף לממלכה. עוד אמר כי הוא שוקל דרכים חדשות להפעיל לחץ על הממשלה הסורית.

סעודיה הסכימה לספק למורדים הסורים כלי נשק מתקדמים, בהם טילי כתף שמסוגלים ליירט מטוסים. כך אמרו דיפלומטים מערבים וערבים ל"וול סטריט ג'ורנל".

העיר הסינית הדרומית גואנגג'ואו הורתה על סגירת שוקי העופות לשבועיים כדי לנסות ולעצור את התפשטות שפעת העופות מסוג H7N9. במחוז נרשמו 65 מקרי הידבקויות, שמתוכם 13 הסתיימו במוות.

חמישה בני אדם נהרגו ו-31 בני אדם נפצעו אמש במפולת שגרמה להתמוטטות מכרה זהב בדרום מערב קולומביה. כך מסרו הרשויות. לדברי רשויות ההצלה, מכרה הזהב פעל ללא אישור.

יו"ר זרם אל-מוסתקבל וראש ממשלת לבנון לשעבר, סעד אל-חרירי, אמר לתומכיו כי יילחם ברדיקליזציה עדתית של הסונים בארצו, ובנוסף קרא לארגון השיעי חיזבאללה לסגת ממעורבותו בסוריה, כדי שלבנון לא תיגרר ל"שואה עדתית".

2,000 בני אדם הפגינו בליל שבת בעמאן, בירת ירדן, נגד המתווה של מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי במו"מ בין ישראל לפלסטינים. הם טענו כי לנשיא הפלסטיני אבו מאזן ולמלך עבדאללה אין זכות לוותר על פלסטין או לקבל פתרון שיהיה על חשבונם של הירדנים.

גורמים המעורבים בתהליך השמדת הנשק הכימי הסורי אמרו לסוכנות רויטרס כי משטר אסד ויתר עד כה רק על 11 אחוזים מהארסנל שלה.

סיכום אירועי השבת בשיתוף מוקד זק״א וקבוצת העיתונאים ׳רוטרניק׳

סופה סערה ירדן סוריה יפן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד