י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

בסאטמר תוקפים: "פינגווין טאנץ המשוקץ"

הריקוד שכבש בסערה מעורר התנגדות בעיתונים החרדיים • פ. חובב ביתד נאמן: איזה בן אדם שמכבד את עצמו ישתתף בריקוד פינגוונים? • עורך בקהילה: "קריצה לאומות העולם, לריקנות, לבוהמה" • דער בלאט: "מקלקולי הוואטסאפ - ריקוד שהגיע ממדינת הציונים, חדשה מרעישה מלאה זוהמה" • עוד בפנים: וידאו מיוחד • סערה בשחור לבן

ריקוד הפינגווינים עיבוד: בחדרי חרדים
ריקוד הפינגווינים עיבוד: בחדרי חרדים

בחודשים האחרונים החלו לככב בחתונות הטרנד חדש והמוזר בענף הריקודים - "ריקוד הפינגווין" כמעט בכל חתונה יקפצו איתו בחורי הישיבות ואף ציבור הנשים.

התופעה שהחלה לתפוס תאוצה תפסה את הרשת כולה כל סרטון בסגנון נצפה בשקיקה.

אך יש גם מי שתוקף את הריקוד שפשה במחנה ובו סימני שאלה על מקורו של הריקוד. סרטון שהופץ מגלה כי מקור דווקא בגרמניה הנאצית שם מסבירים בגרמנית כיצד לבצע את צעדי הריקוד.

על פי נתונים שפורסמו הריקוד הומצא ב1963 עשרים שנה לאחר מאורעות השואה לסגנון מוסיקלי שנקרא Letkajenkka. השיר הראשון היה של זמר בשם אריק לינדסטרום מפינלנד.

העיתונאי יהודה שלזינגר מישראל היום פירסם לפני חודשיים סרטון שבה משתתפים בחתונה ערבית מבצעים את הריקוד. "אין לי ספק שבקרוב תצא הגרסה החרדית", כתב ומאז - השאר היסטוריה.

איש ירושלים הרב ישראל גליס תוקף בחריפות בשיחה עם 'בחדרי חרדים: ואומר זה ריקוד שבא מהגרמנים והתחילו לרקוד הייתי לא מזמן במושב זקנים היה יהודי חסיד גור שעבר את השואה שם ניגנו את הריקוד והרקידו שם את השיר הזה אותו חסיד קם וצעק השיר את זה אחרי שהכניסו את היהודים למשרפות הגרמנים היו רוקדים את השיר הזה, בנוסף שני זקנות צעקו את אותם דברים".

גליס ממשיך ואומר "גם כאלו שטוענים שהשיר מגיע מהרומנים או הצוענים הוא לא ראוי התופעות של הריקודים היא כיום נוראית האם חסר לנו ריקודים יש לנו קדצ'קה וניגוני מירון גם אם יש שיאמרו שזה בא מהדרוזים אבל אנחנו קידשנו אותם.



גם העיתונות החרדית בסוף השבוע השבוע לא חסכה מחאות מהריקוד החדש.

בטורו הסאטירי אדרבה של פ. חובב ביתד נאמן בנושא חיפוש תחפושות כותב חובב "אם אתה רוצה משהו יפה בלי פוליטיקה, תתחפש לפינגווין, כלומר?! מה לא שמעת על הפינגווינים? הם תמיד הולכים בעדר, הפינגווין הוא חלק מהעדר, הוא נצמד לעדר, ועושה מה שהעדר עושה, אין לו שום אחריות אישית על עצמו, העדריות אצל הפינגווינים היא לא רק התבטלות מוחלטת של היחיד כלפי הכלל, היא גם מהווה תחליף להנהגה, אין להם מנהיג, אין להם ראש וראשון אין להם כלום, העדר מנהיג את עצמו בעצמו, הם גם לא מתכופפים ההתכופפות נחשבת אצלהם לכניעה וביטול עצמי".

"לפינגווינים יש יתרון פרקטי חשוב: הזנב שלהם למטה למטה, סמוך לרצפה, אי אפשר למשוך להם בזנב"

לסיום כותב חובב שיש לו בעיה להתחפש לזה, כי מה יהיה כשאני ארצה לרקוד עם אנשים בפורים? איזה בן אדם שמכבד את עצמו ישתתף בריקוד פינגוונים.

גם עורך בקהילה אברהם דוב גרינבוים בטורו 'הישורת האחרונה' כתב בסוף השבוע: "ימין. שמאל. שמאל. ימין. קדימה. אחורה. לא, זו לא קריאה בבקו"ם. גם לא בלשכת הגיוס. בינתיים אלה נותרו שוממים. בחורי הישיבות לא התייצבו.

"זו כן קריצה לאומות העולם, לריקנות, לבוהמה. ריקוד הפינגווינים. מי ששמע שמע. מי שראה ראה. מי שהתפלץ התפלץ. כן, גם אני. השמועה השבוע עשתה לה כנפיים במהירות האור: השיר מקורו מהנאצים. אולי זה מעט מוגזם. כנראה שהוא לא כל כך נאצי. גם לא כל כך יהודי.

"הפינגווינים עצמם, כך דווח השבוע, נכנסו לדיכאון חורפי. עובדי גן החיות ביורקשייר שבאנגליה הבחינו שהם מדוכדכים קמעה והחליטו שמה שטוב לנו כבני אדם יכול לעזור גם להם - תרופות נגד דיכאון.

"ומנגד, כאן בישראל שקעו כנראה כמה בחורי ישיבה בדיכאון. אולי מחמת המציק. הם החליטו שמה שטוב להם כפינגווינים טוב לנו כבני אדם, והעניקו לנו את הריקוד חסר התוחלת הזה.

"חכמינו קבעו: 'לא חרבה ירושלים אלא מפני ששיחקו בה בכדור'. כדור הוא סמל הריקנות. זה זורק, זה תופס. זה מחזיר. גול. ריקוד הפינגווינים הוא סמל הרדידות. מתכופפים. ימין. שמאל. ריקוד. פינגווין מה הוא אומר? איבדתי את היעד. מחשב מסלול מחדש".

גם בעיתון דער בלאט של חסידות סאטמר נרשמה בסוף השבוע התקפה לריקוד: (בתרגום מיידיש) "על הסכנה הנוראה ברוחניות ובגשמיות שהאפשרויות של הוואטסאפ נותנים. בינהם: ניתן לציין מה שהגיע ממדינת הציונים, החדשה המרעישה שנשים וגברים לומדים בימים אלו ריקוד משוקץ בחתונות שנקרא 'ריקוד הפינגווינים'.

"פענגווין טאנץ ריקוד שמלא גוייות זימה וזוהמה. על ידי הוואטסאפ נפוצים הוידאו האלו של הריקוד הנוראי הזה ולדאבונינו נכנס במחנה החרדי רחמנא ליצלן".
חרדים ריקוד פינגוונים ימין שמאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד