כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ההצעה החדשה: יותר צעירים - פחות מכסות

הצעת ח"כ אלעזר שטרן: כל שני מתגייסים מתחת לגיל 21 ייחשבו לשלושה • "המכסות ימולאו במהירות ולא יהיה צורך בסנקציות"

אלעזר שטרן. צילום: פלאש90
אלעזר שטרן. צילום: פלאש90

השבוע יימשכו ההצבעות בועדת שקד, כאשר נמשכת המחלוקת בין 'יש עתיד' ל'הבית היהודי' סביב שאלת הטלת הסנקציות הפליליות, ועתה מסתמנת פשרה חדשה, כך לפי 'ידיעות אחרונות'.

חבר הכנסת אלעזר שטרן (התנועה) מציע הצעת פשר לפיה, כל שני חרדים שיתגייסו לפני גיל 21 ייחשבו לשלושה חרדים שיתגייסו לפי מכסת החוק.

מטרת הצעתו של ח"כ שטרן היא לעודד גיוס צעירים חרדים שטרם נישאו מצד אחד ומצד שני תסייע לציבור החרדי לעמוד ביעדי הגיוס שהחוק החדש דורש, ובכך תמנע כל סנקציות פליליות.

לפי מתווה הגיוס נקבעו מכסות שאי עמידה בהן תגרור סנקציות, בשנה הזו, מכסת הגיוס עומדת על 3,800 חרדים, בשנה הבאה על 4,500 ובשנה שלאחר מכן 5,200 מגוייסים. .

לפי הצעת שטרן, כל שני צעירים חרדים שיתגייסו לצה"ל לפני גיל 21, ייספרו כאילו שלושה התגייסו במסגרת היעדים, בכך יעדי הגיוס שקובע החוק יושגו והמבוגרים יקבלו פטור.

"כך כולם מרוויחים", אומר שטרן, "אנחנו לא רוצים להביא אותם לצבא רק כדי להגיד שגייסנו אותם, ולכן צריך לתת תמריץ על כל תלמיד ישיבה שמגיע בגיל מוקדם לצבא. הגיוס בגיל מוקדם יותר לצבא יעלה פחות כסף ולחייל שמתגייס בגיל צעיר סיכוי גבוה יותר להיות לוחם".
כנסת גיוס לפיד הבית היהודי שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד