י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בית שמש נלחמת על קולות טוב וחב"ד

אבוטבול ואלי כהן מחזרים אחרי קולות תנועת 'טוב' שהקימה ועדה למשא ומתן • וגם: בחב"ד מתלבטים לאיזו מפלגה להצטרף

משה אבוטובול. צילום: פלאש90
משה אבוטובול. צילום: פלאש90

המירוץ בבית שמש נפתח. במפלגות החרדיות ובמטהו של ראש העיר משה אבוטובול, נערך מאבק על כל קול כאשר הקולות שעל הפרק הינן של תנועת 'טוב' וחב"ד.

תנועת 'טוב' גרפה בבחירות האחרונות קרוב למנדט, אך לא הצליחה לעבור את אחוז החסימה, עם זאת קולות בוחריה עשויים להיות מכריעים.

תנועות 'טוב' חוזרה הן על ידי ראש העיר משה אבוטובול והן על ידי אלי כהן. כך גם מציעים המפלגות החרדיות ל'טוב' שיתוף פעולה וריצה בבלוק משותף.

בכינוס הסניף המקומי של הסיעה בבית שמש הוחלט על הקמת וועדת משא ומתן, שתקבע באיזה מועמד תתמוך הוועדה לראשות העיר ואם או בכלל תצטרף לסיעה אחרת כבלוק משותף בבחירות למועצה.

ל'בחדרי חרדים' הגיע מידע לפיו מסתמן כי ועדת המו"מ של התנועה תחליט על תמיכה באבוטובול בשל רצון רוב חברי התנועה להצטרף להתגייסות החרדית המוחלטת לטובתו. עם זאת כדי לקבל את המירב בתמורה לתמיכה לראשות ולמועצה תמשיך הועדה בניהול המשא ומתן.

גורמים רשמיים בתנועה מבהירים ששום דבר אינו סגור עדיין.

"החשיבות של תנועת 'טוב'", מסביר אחד מהמעורבים במו"מ מצד אבוטבול, אינה רק במאגר הקולות שלה שאכן עשוי להכריע את הבחירות. אבל זה יותר מזה כי 'טוב' עשוייה לרכך את ההתנגדות הקיימת לאבוטבול בקרב קהלים של עולים מחו"ל. לכן חשוב ש'טוב' תתגייס לטובת אבוטבול".

חיזוק נוסף למועמדותו של אבוטבול מגיע מכיוונה של חסידות חב"ד. החסידות שלה מאגר של כמה מאות קולות תמכה בבחירות שעברו בבלעיש. ובבחירות הנוכחיות יצביעו כפי הנראה באבוטובול.

עם זאת היא נמצאת במו"מ עם סיעות שונות כדי לקבוע את תמיכתה למועצה, לאחר שבבחירות האחרונות סיעתו של בלעיש לא זכתה בשני המושבים עליהם הם בנו.

כאמור,בעקבות כך מנהלים בחב"ד מו"מ עם נציגי הסיעות השונות במטרה לקבל את התמורה המירבית לתמיכתם. בהתמודדות לראשות העיר, בכל מקרה, צפויים החבדים לתת את קולם למשה אבוטבול.
חב''ד משה אבוטבול דגל התורה אלי כהן טוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד