ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

האדמו"ר מסאטמר מוחה במפתיע: 'די לסיקריקים'

לראשונה מוחה האדמו"ר מהרי"י מסאטמר נגד ההתקפות על אנשי הפלג המתון ותומכי הראב"ד • "הרס הדת" • להאזנה

האדמו"ר מהרי"י מסאטמר עם הגאב"ד והראב"ד
האדמו"ר מהרי"י מסאטמר עם הגאב"ד והראב"ד

סכנת הפילוג ב'עדה החרדית עשתה את שלה: האדמו"ר מסאטמר, מנהיג הפלג הקיצוני ב'עדה החרדית', מוחה לראשונה נגד ההתקפות על אנשי הפלג המתון וקהילות דושינסקיא ותולדות אהרן, ואף מרעיף אליהם דברי שבח.

אמש (מוצ"ש) התקיים בקרית יואל במונרו, דינר שנתי לטובת ישיבת בו נאם האדמו"ר מהרי"י מסאטמר. האדמו"ר הפתיע וגינה בחריפות את ההתקפות נגד אנשי הפלג המתון ב'עדה החרדית'.

האדמו"ר פתח בדברי תמיכה צפויים בגאב"ד 'העדה החרדית' ובמלחמתו נגד החפירות במתחם גולובנציץ, אך הבהיר: "אפילו כשיש מערכה זה צריך להיות על פי תורה ובדרכי נועם. פעולות של אנשי שוליים חסרי אחריות המפיצים פשקוולים ומבזים תלמידי חכמים, לא מביאות שום תועלת, אדרבא זה הורס הרבה יותר, זו לא דרך התורה ולא מה שקבלנו מרבינו 'הדברי יואל' שאמר שהאנשים הללו משחירים את פניהם של הקנאים האמיתיים שכן בשל מעשיהם אי אפשר עוד לומר את האמת".



עוד הוסיף האדמו"ר: "השטן בחר דווקא לעשות מחלוקת בירושלים - בין היראים. מי שרודף ומבזה קהילת שלימות, מנהיגי ישראל ועדות קדושות, משום שלדעתו אינו פועל די במערכה כזו או אחרת - הוא הורס הדת".

האדמו"ר גם התוודה וסיפר, שאין זה פשוט לחיות בישראל ולהתנזר מתקציבי המדינה: "נוסעים בכל העולם לקבץ כסף, וזה מגיע בטירחה יתירה ושלא בדרך כבוד. המוסדות המקבלים כסף לועגים ואומרים: 'קחו כסף מההמשלה ואל תצטרכו לטלטולים'. אבל החוגים הללו, דושינסקי ותולדות אהרון, עומדים בנסיון הזה, שהוא הנסיון הכי קשה שיש.

"לכן כואב מאוד לראות שיש כאלו הפוסלים אותם בעלי מסירות נפש, דוגמת קהילות תולדות אהרן ודושינסקיא, שהם הקהילות הגדולות ביותר של העדה החרדית, בעוד הם מתנזרים מכל קירוב לרשעים, ומוסרים את נפשם על המסורת, בלבוש ובקבלת תקציבי הממשלה. לכן מצווה לעזור למנהיגי הקהילות בכל היכולת. ומיותר לומר שזו סכנה גדולה אם יתקיים פירוד בעדה החרדית".

בימים הקרובים", הוסיף, "עומדות להתפרסם תוצאות ועדת שקד. ודווקא עכשיו צריכים להתחזק בשלום".

הדרשה הפכה לשיחת היום ובעקבותיה החליטו ראשי החסידות לנקוט באמצעים חריפים נגד כל מי שיפגע או יבזה את אחד מחוגי 'העדה החרדית'.

"תם עידן שהסיקריקים יעשו ככל העולה על רוחם", אומרים בסאטמר.

סאטמר סיקריקים העדה החרדית קרית יואל דרשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד