י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הותר לפרסום: טובות הנאה בשווי מיליונים

בית המשפט התיר לפרסום את טובות ההנאה שקיבל לכאורה ניצב מנשה ארביב • ויזה לארצות הברית לאשתו ובתו של ארביב • 2000 דולר מדי חודש לבנו • סוויטות פאר במלון השייך למקורבו של הרב • הנחה ברכישת דירת יוקרה בצפון תל אביב בפרויקט של לבייב • הראיות בידי מקורבי הרב שעדיין נמצאים במשא ומתן מול היועץ המשפטי

מנשה ארביב, צילום: פלאש90
מנשה ארביב, צילום: פלאש90

בית המשפט בתל אביב אישר הבוקר (ראשון) לפרסום את פרטי טובות ההנאה שקיבל לכאורה ניצב מנשה ארביב ממקורביו של הרב פינטו.

מקורבי הרב העידו כי הטובות האלה כללו בין השאר סיוע לבנו ולאשתו של ניצב ארביב לקבל ויזה לארצות הברית, כך גם, לדבריהם, הרב סייע לבנו של ארביב, והעביר לו מדי חודש סכום של כ-2,000 דולר.

מהנתונים שהותרו כעת לפרסום עולה, כי מקורבי הרב סייעו לארביב בתקופתו כנציג משטרת ישראל בארה"ב, להביא את בני משפחתו איתו. בתמורה לכך העבירו מקורבי הרב אלפי דולרים לעורכי דין המתמחים בתחום.

את ההוכחות העבירו מקורבי הרב לידי המשטרה, במסמכים והוכחות המצביעות על קשר בין ארביב, שכזכור התפטר אחר התפוצצות הפרשה, לאיש אמונו של הרב, בן ציון סוקי.

טובות נוספות בהן תוגמל ניצב ניצב ארביב על פי עדות המקורבים, הן לינה בחדרים מפוארים ובסוויטות בבית המלון היוקרתי "מטרו" במנהטן. כשבעל אותו מלון הוא לא אחר מבן ציון סוקי, אותו מקורב לרב.

מקורבי הרב אף העבירו למשטרה, ככל הנראה, הקלטות ופרטי שיחות שנערכו בין עובדי המלון, שעוסקות סביב אירוח נציג המשטרה בארצות הברית במלון.

ההטבה הנוספת לכאורה, שהותרה היום לפרסום קושרת את איש העסקים המיליארדר לב לבייב לפרשה. חסידי הרב טוענים כי ארביב רכש דירת יוקרה בצפון תל אביב, בהנחה של 700 אלף שקלים, לא זכה בשל התערבות אנשי הרב פינטו ברכישתו, והפעלת קשרים.

כזכור, ביום רביעי האחרון החליט היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, להגיש כתב אישום נגד הרב יאשיהו פינטו. ההכרעה התקבלה לאחר פגישה נוספת בין וינשטיין ועורכי דינו של הרב, שעדיין מנסים לגבש עסקה שבמסגרתה יעביר הרב את הראיות שבידיו נגד מפקד להב 433 לשעבר, ניצב מנשה ארביב, בתמורה לביטול כתב האישום נגד הרב, שעומד על כרעי התרנגולת.


בתגובה לפרסום דוברת אפריקה ישראל מסרה כי: "בהמשך לפרסומים שונים בתקשורת, אפריקה ישראל מבקשת להבהיר לאחר בדיקה שנעשתה כי, מאז רכש מר לבייב את השליטה בקבוצת אפריקה ישראל בשנת 1997 לא מכרה החברה למר ארביב כל דירה".
שוחד הרב פינטו ארביב הרב והניצב טובות הנאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד