י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אתרא: האדמו"ר מהרי"י מסאטמר מחפש פתרון

בצל הקרע: מוכן להשקיע עשרות מיליונים בכדי להגיע לפתרון מוסכם • מקורבים: "משוחח עם הרב סלונים לפחות פעמיים ביום"

עצרת "אתרא" בבית שמש, צליום: קובי הר צבי, בחדרי חרדים
עצרת "אתרא" בבית שמש, צליום: קובי הר צבי, בחדרי חרדים

בצל הסערה בקהילות העדה החרדית ובעקבות החפירות במתחם גולובנציץ, פתח האדמו"ר מהרי"י מסאטמר בערוץ חשאי ואישי, מול העסקן הרב אברהם סלונים, וזאת חרף התנערותו של האחרון מאחריות לנעשה בזירה והתפטרותו.

מקורבים מדווחים כי האדמו"ר משוחח לפחות פעמיים ביום, עם סלונים, בנסיון למצוא פשרה לבניית הדירות במתחם גולובנציץ וכדי שזה יפעיל השפעתו על וועד הרוכשים החדש.

האדמו"ר אף מקיים מגעים נמרצים מול הגאון ר' מנדל שפרן שהתמנה על ידי וועד הרוכשים החדש שנתמנה על ידי וועד הרוכשים, במסגרת הנסיונות למצוא פשרה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בשבוע שעבר התקיימה פגישה סודית מוחלטת בבורו פארק, בין האדמו"ר מסאטמאר ובנו הרה"ג ר' יעקב דוב אב"ד סיגעט , לבין פטרונו של הרב סלונים, הנגיד ר' הרשל שרייבר בעליה של החנות הגדול B&H PHOTO.

במהלך הפגישה שהתקיימה בבית אב"ד סיגעט, שב והתחייב שרייבר להעביר סכום של עשרות מליוני שקלים בכדי להביא פתרון שיהיה מקובל על הגאב"ד הגרי"ט ווייס, כדי להמשיך בבניית הדירות.

כמו כן, קיבל האדמו"ר מסאטמר הבטחות מנגידים נוספים, בסכום של 15 מיליון דולר אותם יפרישו מכיסם הפרטי, במידה וימצא הפתרון למשבר.

גורמים המעורבים בנעשה, מזכירים את הקירוב המופלג לו זכה העסקן הרב אברהם סלונים, מאת האדמו"ר מפשעוורסק, במהלך נישואי נכדתו בשבוע שעבר בירושלים. האדמו"ר הושיבו לידו וקירב אותו במיוחד, לאור מסכת הרדיפות שהוא חווה מידי הסיקריקים.

העובדה שהאדמו"ר משמש כאחד מנשיאי ארגון אתרא קדישא, מהווה תמיכה חשובה בסלונים בצוק העיתים הנוכחי.

סאטמר העדה החרדית בית שמש פתרון אתרא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד