י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

התפטרות הגר"מ שטרנבוך: הגאב"ד מחפש יורש

המועמדים: חברי הבד"ץ הגר"י רוזנברגר והגרא"י אולמן, והמו"צ רמ"ז זורגר • נמשכים המאמצים להביא לסיום הקרע

שלושת המועמדים החדשים, עיבוד בחדרי חרדים
שלושת המועמדים החדשים, עיבוד בחדרי חרדים

שרשרת הזעזועים בעדה החרדית לא פוסקת: סדרת ההתפטרויות ממשיכה, וזאת בצל שאלת איתור הראב"ד החילופי אחר התפטרותו של הגר"מ שטרנבוך.

לאחר שראב"ד העדה החרדית הגאון ר' משה שטרנבוך הודיע על התפטרותו מכהונתו בעדה החרדית, ובעקבותיו אף הודיעו שני חברי הבד"צ הגר"נ פרנקל והגרי"מ יורוביץ כי אם הראב"ד מתפטר אזי גם הם יעזבו את משרתם, פשטה הידיעה כי הגאון ר' חיים אורי פריינד מגדולי ירושלים ומחשובי הדיינים בעדה החרדית, הודיע כי אין בכוונתו להתמודד מול הגרא"י אולמן על משרת הראב"ד, וכי לאחר התפטרות הראב"ד ממשרתו הוא מתכוון לעזוב את העדה החרדית לצמיתות.

בורסת השמות אודות מי שימונה כממלא מקומו של הגר"מ שטרנבוך במידה ולא ישוב בו מהתפטרותו, כבר החלה לגעוש. העסקנים הנותנים את הטון בעדה החרדית, כבר החלו לדון ביום שאחרי, אודות זהות מחליפו של הראב"ד.

יודעי דבר בעדה החרדית טוענים, כי בכוונתו של הגאב"ד הגרי"ט ווייס למנות לראב"ד את הגאון רבי משה זאב זורגר, ולא את הגרא"י אולמן שמשמש כחבר הבד"צ מזה כמה שנים, לאור העובדה כי הגרא"י לא גילה לויאליות כלפי הגאב"ד ולא השתתף בהפגנה ביום רביעי במתחם גולובנציץ בבית שמש, או בעצרת המחאה בירושלים.

מאידך, מקורביו של הגאון רבי יהושע רוזנברגר - שכזכור היה הדיין היחיד שהשתתף באותה הפגנה בבית שמש- דורשים בתוקף מהגאב"ד למנות את הרב רוזנברגר לראב"ד ולא את הרב זורגר שעד כה שימש כמו"ץ בלבד.

"אין הגיון להקפיץ את הרב זורגר מיד לראש הפירמידה, כאשר הוא טרם התנסה כלל כחבר הבד"צ", אומרים בסביבת הרב רוזנברגר.

הימים הבאים יגידו מה יעלה בגורלו של כס הראב"ד שהתפנה- בפרט וזו של העדה החרדית בכלל.
שטרנבוך התפטרות ראבד העדה אתרא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד