כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

אבו מאזן מודה: יש אצלנו הסתה, אני נלחם בה

במפגש עם כ-300 ישראלים פרש נשיא הרשות את משנתו • קבל: "אני מכחיש שואה? מישהו קרא את ספרי?" • כתבנו ברמאללה מדווח

יד לשלום? צילום:פלאש90
יד לשלום? צילום:פלאש90

בנאום שנשא בפני קהל של 250 צעירים ישראלים שהגיעו לרמאאלה למפגש פתוח עם הנשיאות הפלסטינית, פרס אבו מאזן את משנתו והתייחס למשא ומתן המדיני המתקיים בחודשים האחרונים בין הצוות הפלסטיני לצוות הישראלי בראשות לבני.

בנאום שנשא התייחס אבו מאזן למשא ומתן שהתקיים בימי ממשלת אולמרט, ואמר כי למרות שהתפרסם שהוא ברח מהמו"מ, אין זה נכון כלל וכי אפילו אולמרט עצמו אינו אומר כך.

"המו"מ היה לקראת סיום" אמר אבו מאזן "אבל אז נפלה הממשלה וממשלת נתניהו התחילה את המו"מ חזרה מנקודת האפס. זה דבר שאינו מקובל בין שתי מדינות. אנו לא מנהלים מו"מ עם כל ממשלה בנפרד. ממשלה צריכה להכיר בהתחיבויות של הממשלה הקודמת".

בהמשך נאומו הבהיר אבו מאזן את משנתו המתבססת לדבריו על החלטות האו"ם 6716, ובין היתר התייחס לסוגיית הפליטים והכחיש את הפרסומים בשמו בתקשורת הישראלית ואף כינה אותם "פרופוגנדה". לדבריו, הוא לא דרש להשיב 5 מליון פליטים, אלא לשים את הדברים על השולחן ולנסות למצוא פתרון.

אבו מאזן העלה גם את סוגיית ההסתה בתקשורת ובבתי הספר הפלסטינים והודה בקיומה "לפני 13 שנה הקמנו צוות משותף לישראלים ולפלסטינים ולאמריקאים בכדי שידון בתלונות על הסתה. הישראלים הם שסירבו להשתתף בוועדה. יש הסתה אצלנו, אך בכדי להילחם בקיצוניות עלינו לשלב ידיים".

לגבי מזרח ירושלים העלה אבו מאזן הצעה שכבר הועלתה בעבר ע"י מספר גורמים פלסטינים על פיה יוקמו שתי עיריות, אחת פלסטינית ואחת ישראלית ומעליהם גוף אחד שיהווה את מרכז השלטון המקומי המשותף של שני חלקי העיר.

לקראת סיום העלה אבו מאזן את סוגיית המים וטען כי עם אולמרט הנושא כלל לא עלה כיון שהסיכום לגביו היה במילה אחת "ע"פ ההסכמות הבינלאומיות". לעומת זאת, על נתניהו העלה אבו מאזן טענה כי למתנחל מוקצה פי 12 ליטר מים ליום מאשר לפלסטיני.

בסיום דבריו קבל אבו מאזן על כך שבישראל טוענים שהוא מכחיש שואה. "האם מישהו מהאנשים שטוען ככה קרא את הספר שלי" שאל אבו מאזן.

המפגש האמור נערך באולם המוקטעה ברמאללה, והשתתפו בו כ300 סטודנטים ועיתונאים ישראלים ומחו"ל.

המפגש אורגן ע"י השדולה לקידום הפתרון לסכסוך בכנסת בראשות ח"כ חיליק בר מהעבודה והנו המפגש בלתי אמצעי הראשון בין צעירים ישראלים וההנהגה הפלסטינית.
אבו מאזן רמאללה שלום הסתה מומ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד