כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

עומס ובריונות בקו מאופקים לירושלים

עומס בלתי נסבל בקו מאופקים לירושלים הביא לחסימת אוטובוסים ולביריונות מצד המשטרה • אגד: "אותו קומץ העניש את הנוסעים" • המשטרה: "אנו דוחים טענות אלה על הסף"

עומס באוטובוס, צילום: פלאש90
עומס באוטובוס, צילום: פלאש90

עומס בלתי נסבל ובריונות בקו 494 מאופקים לירושלים.
במוצאי שבת האחרון נתקעו מאות חרדים בתחנות האוטובוס לירושלים, מחוסר מקום באוטובוס. אגד הוציאה מספר מועט של אוטובוסים, והפקחים שהסתובבו בשטח ענו בגסות לתושבים שניסו להבין מדוע לא יוצאים אוטובוסים נוספים בעת העומס.

משראו שאין עם מי לדבר, נעמדה קבוצת חרדים בגופם מול אוטובוס לירושלים וחסמו אותו בדרישה לאוטובוס נוסף. הפקח הזמין את המשטרה, הניידת הגיעה ופינתה את המפגינים, לדבריהם תוך כדי בריונות ואלימות.
עד ראיה שנכח במקום מספר על ההתייחסות הפוגענית: "השוטרים הגיעו למקום במלא המרץ וזעקו קריאות גנאי, מה זה כאן, אתם חושבים שהמדינה שלכם? אין לכם אוטובוס אתם חוסמים אותו? הם פעלו ישר באיומים וצעקות, כשהציבור מסביר להם בנועם אך הם החלו לנקוט בידיים".

לאחר שהאוטובוס נסע החלו האנשים להתווכח עם השוטרים כשהם משיבים באלימות ואף באיומים למעצרים, אחד הבחורים שנכח במקום החל להתווכח אתם כשהם בלי להתבלבל החליטו לעצור אותו ואזקו את ידיו מול משפחתו, ומול בכיות אחיו ואחיותיו הקטנים.

האבא ראש כולל מוכר בעיר אופקים שניסה לדבר אל לבם נענה בהתנהגות מחפירה ומבישה, אחותו של הבחור שהחלה אף היא לזעוק לשוטרת כמעט שנעצרה.

עד ראיה נוסף שנכח במקום מספר "אחות של הבחור זעקה לעבר השוטרים כששוטרת שנכחה במקום תפסה אותה ואמרה לה כי אף היא עצורה כעת, האשה ניסתה להתגונן והשוטרת מנסה לתפוס אותה כשתינוק בידה של האשה. פשוט היחס של השוטרים וחברת אגד הייתה נוראה, ראו את השנאה בעיניים שלהם לציבור החרדי", אומרים עדי ראיה בזעם.

בני משפחתו של העצור מספרים כי לאחר כמה שעות הוחלט לשחרר את הבחור בדרישה שאחותו תבוא להתנצל בפני המשטרה.

דוברת מרחב נגב של המשטרה רב פקד נאוה טאבו מסרה בתגובה: אנו דוחים טענות אלה על הסף, משטרת ישראל היא משטרה לאומית המשרתת את כלל האזרחים ללא הבדל.

"מבדיקה עולה כי אכן היה עומס וציבור הנוסעים שירד לכביש התבקש ע"י השוטרים לעלות בחזרה למדרכה וזאת כל מנת למנוע מצב בו מי מהם יפגע. אחד הנוסעים סירב לעלות למדרכה ואף להזדהות, הוא נעצר ונלקח לתחנה. שם לאחר שהזדהה קיבל דוח ושוחרר.

"מיד אחריו הגיעה עצמאית בליווי רב הקהילה נוסעת נוספת שבתחנת האוטובוס תקפה את השוטרת מבלי שזו תגיב עקב היותה של הנוסעת בהריון וביקשה להתנצל על התנהלותה.

"כפי שניתן לראות השוטרים פעלו מתוך דאגה לשלומם של הנוסעים ועשו כל שביכולתם על מנת להגן ולשמור עליהם.

מדובר אגד נמסר בתגובה:"הזנת אוטובוסים למוצאי שבת לנגב המערבי הוא פועל יוצא על ביסוס אגד המחויב לספק אוטובוסים ע"פ התיאום עם המדינה.

אגד מספקת אוטובוסים הרבה מעבר מה שדורשים ממנה, לגבי המקרה הנ"ל ככל הנראה הגיעו מאות משפחות נוספות לעיר אופקים למעלה מהצפי הרגיל, ולהביא אוטובוס נוסף זהו דבר שלוקח זמן רב. לגבי אותו קומץ שחסמו את האוטובוס ונהגו בביריונות הם פעלו באופן שגוי והענישו את ציבור הנוסעים על לא עוול בכפיו".
אוטובוס משטרה אגד עומס אופקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד