ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

חוק הגיור: שטרן ובן-דהן נאבקים ראש בראש

הראשון לציון הגר"י יוסף הביע תמיכה בבן דהן: "יהודי יקר שעושה לילות כימים" • עוד אמר: "צריך פה עשרה רבנים ראשיים"

בכנס הערב, צילום: אליעזר אליוביץ
בכנס הערב, צילום: אליעזר אליוביץ



מחר צפוי יו"ר וועדת חוקה חוק ומשפט דוד רותם מהליכוד ביתנו להביא לאישור את חוק הגיור שיזם ח"כ אלעזר שטרן לקריאה ראשונה, ולא להמתין לנוסח הסופי והמוסכם של החוק.

החוק, שהובא ע"י שטרן לאישור בממשלה, עבר בהצבעה בתנאי שלפני שיובא לכנסת יובא החוק בפני סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן שיכניס בו את התיקונים הנדרשים.

הרב בן דהן שהצהיר מספר פעמים שהחוק יקבל את הסכמתו של הראשל"צ הגר"י יוסף אכן ניהל מגעים בכדי להסדיר בפרט את הנקודות הבעייתיות כגון בעיית הגיורים בסיטונאות ועוד. אולם מחר, צפוי החוק לעלות להצבעה זאת למרות ההתחייבות המםורשת שניתנה לרב בן דהן.

בעקבות זאת קרא היום הראשל"צ לחזק את הרב בן דהן בכדי שיוכל לפעול שהחוק לא יעבור עד אשר יושלם הליך חקיקתו.

בכינוס הדיינים שהתקיים היום במלון כינר שבגליל בהשתתפות עשרות דיינים קרא הראש״ל הגר״י יוסף: "אני רוצה לציין לשבח את הרב אלי בן דהן יהודי יקר מאוד שעושה לילות כימים, אנחנו עובדים בשיתוף פעולה על חוק הגיור ואני קורא לחברי הכנסת להפסיק לחלוטין את הליך החקיקה ולתת לנו את הזמן להשלים נוסח סופי שיהיה מקובל על הרבנים".

הגר״י התייחס גם לחוק רב ראשי אחד ואמר אני ועמיתי הרב לאו מכהנים בתפקיד כבר למעלה מחצי שנה, העומס עלינו הוא רב ביותר, אם כבר רוצים לשנות את החוק אני מציע שימנו עשרה רבנים ראשיים.

הראשל"צ התייחס אף לתקנה נוספת שמשרד המשפטים חפץ להעביר על פיה יאלצו מועמדים לדיינות לעבור מבחן פסיכולוגי בכדי לקבוע את מידת כשירותם לתפקיד. הרב מתח ביקורת קשה על התקנה ובמיוחד על העיתוי העכשווי שיעכב את השלמת הליך מינוי הדיינים הנמצא כרגע בעיצומו.

לקראת הבחירות לתפקיד יו"ר לוועד הדיינים שיתקיימו מחרתיים בכינוס. קרא הראשל"צ לרב מרדכי רלב"ג לשוב ולהתמודד על התפקיד על אף שהרב רלב"ג הודיע כי אינו חפץ בתפקיד, בעקבות פניית הראשל"צ קבל עליו הרב רלב"ג את התפקיד.

צפו בתמונות מהכנס:









בן דהן שטרן גיור כנס הגרי יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד