כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ראשי רשויות קוראים בדחיפות לטפל בכביש 65

שלחו מכתב לשר התחבורה: "הפנה משאבים באופן מיידי לשיפור הכביש".אור ירוק: "על המדינה להפחית את מספר ההרוגים באמצעות בניית מפרדה קשיחה בין הנתיבים אשר תוכל למנוע תאונות חזיתיות ולהציל את חייהם של אנשים רבים בכביש"

ראשי רשויות קוראים בדחיפות לטפל בכביש 65
דוברות מדא

ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר, ראש המועצה האזורית גליל תחתון מוטי דותן וראש המועצה המקומית כפר תבור יוסי דולה, החליטו לאחד כוחות למען מטרה אחת: הצלת חיי אדם בכביש 65. ראשי הרשויות המקומיות שיגרו יחד בחודש ינואר מכתב לשר התחבורה ישראל כץ בו הם מבקשים לשפר את התשתיות בכביש 65.

"אנו מוצאים לנכון לפנות אליך ולשקף את הצורך הדחוף ביותר של הקצאת משאבים לביצוע הרחבת הכביש לדו מסלולי", כותבים ראשי הרשויות לשר התחבורה. השלושה מציינים במכתב, כי "כביש זה מוגדר כביש אדום ואין שבוע ללא תאונת דרכים בקטע זה, תאונות שחלקן מסתיימות בפגיעה ברכוש וחלקן בפגיעה בנפש".

ראשי הרשויות מוסיפים כי "קטע כביש זה מנקז כבר היום היקפי תנועה גדולים ביותר. היקפי האוכלוסייה ביישובים הסמוכים לכביש גדלים משנה לשנה, היקף המשאיות הנע בכביש זה הוא עצום". הם מסבירים במכתב, כי הכביש כפי שהוא בנוי היום, אינו יכול להכיל את היקפי התנועה שרק הולכים וגדלים: "היציאות מהיישובים וההתחברות לכביש 65 נעשו בלתי אפשריות והדבר יוצר מפגעי בטיחות. אנו מודעים לשיפורי הבטיחות המתוכננים על ידכם אך אין די בכך".

בסיום המכתב, מציינים דותן, בצר ודולה, כי "תוך כמה שנים, בהעדר פתרון הולם בדמות כביש דו מסלולי, דו נתיבי, זמני הנסיעות יהיו בלתי אפשריים וכתוצאה מכך יהיה גידול בתאונות הדרכים ולצערנו גם בפגיעות בנפש".

על פי נתוני עמותת אור ירוק, בשנת 2012 נהרגו 13 בני אדם בכביש 65, כביש אדום ומסוכן זה, ו- 582 נפגעו בו בתאונת דרכים. בממוצע, נהרגים מדי שנה בכביש תשעה בני אדם, ועוד קרוב ל-900 נפצעים, בהם 28 באורח קשה. אור ירוק כבר הזהירו מספר פעמים בעבר כי הכביש מסוכן וכי יש לשפר את תשתיותיו הלקויות באופן מיידי בכדי להציל חיי אדם.

עמותת אור ירוק: "כביש 65 הוא אחד הכבישים המסוכנים בארץ הגובה קורבנות רבים מדי שנה. על המדינה להפחית את מספר ההרוגים באמצעות בניית מפרדה קשיחה בין הנתיבים אשר תוכל למנוע תאונות חזיתיות ולהציל את חייהם של אנשים רבים בכביש. המדינה חייבת לתקן את הליקויים החמורים בכל הכבישים האדומים בארץ, החושפים מידי יום מאות אלפי תושבים בישראל לסכנת חיים מוחשית".
אור ירוק כביש מסוטכן תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד